Navi antidiefstal bescherming

TL@

Forumguru
Het is ook bij veel leasemaatschappen zo dat de verzekering elders ondergebracht is, aangezien het dan 2 verschillende bedrijven zijn, doen ze er toch niets aan omdat het niet uit hun zak komt.

Mijn bestelde O2 gaat van ALD zijn (heb al een KBC en een Athlon gehad) en de verzekering komt van bij Marsch vandaan, ALD maakt zich geen zorgen over de Columbus omdat Marsch deze toch moet vergoeden mocht hij gestolen worden. Hoop ten zeerste van niet want het is een heel gedoe om alles administratief in orde te krijgen.
 

MarcoO2

Forumguru
Stel dat je er, bij de aankoop van een nieuwe Skoda, voor kiest om geen Columbus of Amundsen te nemen.Houdt dat het dievengilde op afstand? M.a.w. is van buiten duidelijk zichtbaar dat het gewilde speeltje ontbreekt?
Ja, om te zien of er een Columbus of Amundsen inzit, hoef ik niet eens in de auto te kijken. Een blik op de antenne is genoeg (daar zit namelijk de GPS-ontvanger in verwerkt als je één van deze systemen aan boord hebt). Aangezien het gros van de dieven zeer goed weet waar ze mee bezig zijn, hoef je niet echt bang te zijn dat men zich vergist en voor niets jouw auto open breekt. Al kan er natuurlijk ook altijd om andere redenen en voor andere goederen ingebroken worden.
 

Markboefje

Nieuw lid
Vraagje hieromtrent. Ik heb donderdag een afspraak staan om een navilock te laten plaatsen (is een vereiste vanuit de leasemaatschappij, Lease Unlimited). Heb een O2 en vroeg me af of er nou een (Skoda) standaard voor is of dat er verschillende modellen en vestigingsmogelijkheden voor zijn!?
 

Eppiegrande

Actief lid
De schadehersteller heeft voor mij gebeld of hij al leverbaar was, en vertelde mij dat er voor verchillende modellen al wel een was, maar nog niet voor allemaal. Dit doet mij vermoedn dat er meer "modellen"zijn. De bevestiging is bij mij net zoals bij de VW. 4 paddestoelen in frame rond Columbus. Daar over heen schuift een stalen plaat. Dit is denk ik standaard. Over de plaat heen zit een kunsstof kap in de donkere kleur van het Skoda interieur. Dus dat zal wel variabel zijn.
 
Ik heb er een in mijn VW gehad, werkelijk zonde van het dashboard maar goed.
Het heeft mij al eens geholpen, buurman was zijn Columbus kwijt, stond bij mij voor de deur met de medeling "die van jou zou ook wel weg zijn" ik zei denk het niet..... en inderdaad mijn auto die 3 plekken verder stond zat de rns 510 nog gewoon in (onder de lelijke kap) tuuut tuut ik ga naar mijn werk, en hij was aan het bellen en glas zuigen.
 
Bovenaan Onderaan