Navi antidiefstal bescherming

lock

Actief lid
Via het stuur!

Idd via het stuur te bedienen.
Zodra de Navilock ervoor onze auto is komt hij erin. Hopelijk snel.
tot nu toe gebruik ik de Masterlock. Tot nu toe heeft hij dienst bewezen. Laten we hopen dat dit zo blijft.
 

vrucht

Lid
Heeft iemand een idee wanneer de navi-lock voor de O2 beschikbaar komt?
Ik belde skoda klantenservice en zij stuiterde me direct terug naar de dealer.
"De dealer krijgt alle informatie als het beschikbaar is"

Ik de dealer bellen, en ze zeiden schaapachtig....een navi watte?
Kom daar dus ook niet verder.
 

lock

Actief lid
@vrucht; Prober M in Alkmaar, die heeft ze wel alleen ze zijn er officieel niet voor de o2. Dus of het past is de vraag. Ik vond me auto te waardevol om als proef konijn te laten werken.
 
Ik heb dezelfde vraag gesteld maar dan voor de Yeti...eerst bij Skoda en Pon..die verwezen mij inderdaad door naar de dealer. Bij Broekhuis in Assen maar even gevraagd en die riep begin volgend jaar (feb/maart) voor de O2 en Superb...Yeti later maar wanneer kon hij mij niet vertellen
 

Gysman

Actief lid
Laat ik aannemen dat het een stevig en dus lastig te slopen systeem is. Is het zwakke punt hierin niet het slotje, dat op het oog met net iets meer dan een nagelvijltje is te openen?
 

MarcoO2

Forumguru
@ gijsman: ik citeer uit de openingspost:
Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?
Volmondig: JA.
De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.
Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.
Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.
Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.
Ik denk dat het met dat "op het oog makkelijk te openen" wel mee zal vallen. Al heeft alles natuurlijk een breekpunt...
 

EdK

Forumguru
Je moet die pandeksel niet zien alszijnde dat hij de diefstal nu voorkomt
Maar je moet het puur zien als een vertrager tot het demonteren.
En wees blij dat ze eerst bij de VW's gebruikt worden, want dat gilde zal in eerste instantie toch proberen die C eruit te krijgen.
En als men er na menig VW poging achterkomt dat die pandeksel toch werkt, zal men misschien de poging in je Skoda niet eens meer doen !

Het is net als met alle sloten en inbraakstrips bij bv woningen etc, het zijn vertragers
Wil het dievengilde dat ding toch ( auto / woning ) dan gaan ze ervoor !
Wat betreft moet je toegeven dat dat dievengilde wel eer voor hun vak hebben ! (oops)
 
Het "gilde" zijn net mensen. Als het even te moeilijk word kiest men vaak de makkelijke weg. Dus als je buurman de beveiliging niet heeft en jij wel, dan is je buurman zijn systeem kwijt en jij niet. Het gilde wil snel weg zijn zonder teveel herrie te maken. Dus autoalarmsystemen en dit soort beveiligingen hebben wel degelijk effect.
 

Bakkertje

Forumguru
Stel nu dat het wel werkt dan zijn de Skoda's met Columbus voorlopig het doelwit totdat er daar ook iets voor gemaakt is.
Overigens denk ik dat de deksel er enkel voor gaat zorgen dat je heeeeeel veel schade aan je auto hebt als ze zijn geweest. Als de deksel eraf is, is het systeem er alsnog in een paar tellen uit en de beveiliging is nog steeds niet verbeterd..
De enige echte oplossing is geen RNS-510-achtige ..
 

Mistraller

Senior Member
Dat slotje lijkt op zo'n laptop slot. Dat kon je toch in het verleden simpel met een WCrolletje openen...?
 
De mensen die een Bentley kunnen betalen zullen hem vast wel in een garage of ergens anders achter slot en grendel hebben staan ;)
 
Bovenaan Onderaan