Natte ramen binnenzijde

Freakin

Actief lid
Bedankt allemaal voor de antwoorden!

De rit naar mijn werk is 11 kilometer heen en 11 kilometer terug. Ik heb de afgelopen 4 dagen nachtdiensten gedraaid, dus ben savonds vertrokken en smorgens weer thuis gekomen. Het probleem doet zich voornamelijk voor bij het gebruik van de auto s'avonds. Als ik nu de auto bekijk dan zie ik wederom condens in de auto. Dit terwijl de auto vanmorgen rond 6 uur geparkeerd is en de rest van de dag niet gebruikt is.

Ik heb op en onder alle matten gekeken en nergens vocht gevonden. Het is voornamelijk de voorruit die kletsnat is, en het achterklepraam ook, maar in mindere mate.

Ik gebruik op de korte rit naar het werk geen airco. Altijd gewoon de handmatige instelling (20 graden, standje 1 of 2 de blower aan).

Als ik kijk naar de andere auto's in de straat dan zie ik dat die gewoon droog zijn aan de binnenzijde. Het heeft volgens mij dus niets met de opgeving te maken

De deurrubbers lijken allemaal oke. Ik zie in ieder geval nergens water inliggen.

Ook heb ik niet met 4 stomende mensen in de auto gezeten :winkie:

Kortom: geen echte oorzaken die het probleem kunnen weergeven.

(ik heb nog garantie dus kan de auto na laten kijken als ik geen oorzaak/oplossing weet te vinden:D
 

Constant

Erelid
Ik zou op die korte ritjes toch de airco aanzetten, het ontvochtigt de lucht en voorkomt beslagen ruiten.
 

Captain Hook

Forumguru
@Freakin: je hebt notabene climatronic!
Zet die gewoon aan op auto, 20 graden. Je zult zien (als 'ie tenminste correct functioneert), de condens is zo weg.
Nu is die 11 km wel errug weinig, je motor/auto warmt nauwelijks op...
 

EdK

Forumguru
Mits de temperatuur wel boven de 4 a 5 graden is FredV
Eronder is je airco uitgeschakeld ter beveiliging
 

Freakin

Actief lid
Okee.. dus standaard de airco dan maar aan? Instellen op standaard?

Ik kan me alleen niet voorstellen dat je hiermee de vocht uit de auto houdt (als je bijvoorbeeld na het rijden 1 of 2 dagen niet rijd)..
 

Captain Hook

Forumguru
Probeer het nou eens! Je climatronic heeft niet voor niks de functionaliteit van 'auto'. :koffie:
(dus niet op de ECON stand laten staan)
 

ddejonge

Actief lid
Onder de motorkap een paar kleine bladeren verwijderd, maar dat kan het denk ik niet zijn.

Check voor de zekerheid ook even de toevoer van de buitenlucht. Bij mijn vorige auto (Megane) had ik zo opeens natte vloermatten. Ik kon geen enkele aanwijzing vinden waar het vocht vandaan kwam.

Nu wat gepuzzel vond ik onder het dashboard een serviceluik van de luchtkanalen. Toen ik deze opende vielen er enkele bladeren en troep uit, filter verwijderd en schoongemaakt. Hierna was het probleem verholpen.

Succes!
 

adjego

Actief lid
nee, t is 2 graden dat dan de koeling niet werkt, het ontvochtigen dus wel!

Volgens mij is dit niet waar. De werking van de aircopomp is ook dat hij ontvochtigt, maar alleen als de temperatuur boven de 4 graden is. Daaronder doet de aircopomp niet veel.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Freakin, weet je zeker dat je de lucht van buiten laat aanvoeren?
In andere woorden; weet je zeker dat je de climatronic niet op recirculatie hebt staan?
 

coolrunnings

Actief lid
Heb je misschien de recirculatie aan staan. Dan wordt namelijk alles wat "binnen" is "binnen" gehouden.
Als je deze uit zet, wordt tijdens het rijden alle lucht (en wat erin zit) ververst.
 

hemi24

Forumguru
Even voelen onder alle matten en zoals jvdzwet al heeft gezegd: ook even in de uitsparing van het reservewiel kijken, want de getoonde foto is in mijn optiek duidelijk een beeld van meer vocht in de auto als er buiten!
Dergelijke beslagen ruiten kun je wel incidenteel krijgen, maar niet keer op keer!
 

Freakin

Actief lid
@O2_1.2TSI: ja, dat weet ik zeker. Sterker nog, ik gebruik de airco niet (maar ga ik wel even proberen)

Ik moet trouwens zeggen dat ik de laatste 2 dagen geen condens meer binnen in de auto had. Maar ik heb de auto ook 2 dagen niet gebruikt :smirk:
 
Bovenaan Onderaan