Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Tuning van JD en eventueel testen/afstellen op hun rollenbank voor een gereduceerd tarief. 20% korting op de tuning en €100,- voor het rollen ipv de normale prijs van €160,-.

Noord26

Forumguru
Groepsaankoop is al bijna een jaar geleden afgelopen, dus helaas..

Zit zelf nog te twijfelen over tuning door JD stage1 voor onze 1.8TSI. :crazy: Mark van JD heeft een nette aanbieding gedaan, omdat hij (nog steeds) te spreken was over de opzet van de groepsaankoop.

andrehj

Forumguru
Zit zelf nog te twijfelen over tuning door JD stage1 voor onze 1.8TSI. :crazy:

Heb je een DSG? Ik zit er ook nog steeds over te twijfelen, maar zou dan een "op maat" tuning willen hebben, waarbij het piekkoppel nauwelijks wordt verhoogd, maar wel langer wordt vastgehouden, zodat uiteindelijk toch nog zo'n 220 pk wordt gehaald.
Tevens zou ik het zodanig willen dat de motor nog steeds voor 95 octaangetal is geoptimaliseerd, omdat ik niet zoveel zin heb om altijd euro 98 te moeten tanken.
Ik vraag me alleen nog af of die beperking tot euro 95 alleen gevolgen heeft voor het piekkoppel (vind ik niet erg, want dat kan de DSG toch niet aan), of ook voor het piekvermogen.

Noord26

Forumguru
@ andrehj: vrijwel alle opties behalve DSG. Dus geen beperking in koppel..

Op maat is eigenlijk synoniem voor een chip die past op een auto waar dingen op aan zijn gepast. Zoals een ander uitlaatsyteem. De normale tuning maakt geen verschil of je nu wel of geen DSG hebt, daar houdt JD rekening mee. Daarnaast gaat het niet om het piekkoppel, de opbouw daar naar toe is minstens net zo belangrijk.

Stuur JD anders maar eens een mailtje met je vragen, ook over Euro95.

Leon54

Actief lid
Stel je laat je auto tunen. Kom je een tijdje later bij je dealer en die vindt het noodzakelijk om de computer van je auto te updaten (volgens mij komt dat nog al eens voor...) . Ben je dan je tuningswinst weer kwijt ??

Sk_Hans

Forumguru
Als hij de software/instellingen update, kan het zijn dat de tuning volledig teniet gedaan wordt. De meeste tuners bieden een service dat zij dan vervolgens opnieuw de software gratis laden.

Overigens zag ik vandaag in een ander bericht dat een paar mensen met een vrij nieuwe auto last hadden van een storing in de electronica of boordcomputer. Dat had niks te maken met tuning, maar een dealer zal dit gemakkelijk aangrijpen om het niet onder de garantie te hoeven laten vallen. En dus vervolgens met een flinke rekening te komen.

Dat laat me dan weer even twijfelen of ik mijn nieuwe Octavia wel echt zal laten tunen. De tuning van ABT vind ik te duur (1579 euro).

VEEJAY

Forumguru
Ik rijd al sinds 2001 tot 2009 lease TDI's die allemaal OBD (of toendertijd gesoldeerd) getuned waren en minstens 1x per jaar bij de dealer stonden. Nog nooit iets overschreven... Dus loopt wel los, schat ik zo in.

Rosinfield

† In Memoriam
Klopt, uiteraard alleen voor zover er motor management betreffende software wordt overschreven. Bij mij 2x in 2 jaar

VEEJAY

Forumguru
Vast bij de recente auto's Heer Rosinfield? Vroeger was alles beter (lees: goed getest voordat het aan de man gebracht werd). Het lijkt nu alsof de kopers eigenlijk de testers zijn van nieuwe modellen. :-)

Rosinfield

† In Memoriam
Idd, de mijne is van 2010. 1x betrof het de werkplaats actie met het turbo schijfje, de andere x was ivm die storing met het esp lampje.

Noord26

Forumguru
Stel je laat je auto tunen. Kom je een tijdje later bij je dealer en die vindt het noodzakelijk om de computer van je auto te updaten (volgens mij komt dat nog al eens voor...) . Ben je dan je tuningswinst weer kwijt ??

Klopt helemaal.

Een goede tuner, zoals JD, zal dan zonder extra kosten (of zeer geringe kosten) de auto weer onder handen nemen.

Leon54

Actief lid
Houdt in mijn geval wel in dat ik vanuit Friesland iedere keer naar hen toe moet.... Ik schat toch anderhalf uur rijden.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ze komen niet naar jou. Zo vaak zal dat aan de andere kant ook niet aan de orde zijn. Of je moet zo'n box nemen (als dat kan bij jouw motor). Dan heb je nergens last van.

sitechris

Donateur
Als het al gebeurt zal het één keertje zijn, dus dat risico dat je een keer op en neer moet is klein. En op bezoek gaan naar JD is altijd een klein feestje. Altijd wel een auto op de rollerbank, een projectje waar ze mee bezig zijn, wat liefhebbers die koffiedrinken en op hun auto wachten etc etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan