Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron467

Actief lid
Nee, was best persen zo op de vlakke weg zonder noemenswaardige wind.
Met windje mee en/of heuveltje af zal er wel meer in zitten, maar dit was al wel leuk.

tot 180 gaat het allemaal wonderbaarlijk vlot, daarna dus minder.

sitechris

Donateur
Cool! Enige nadeel is dat meer snelheid wel erg snel gaat wennen. Dus bij je volgende auto ga je stiekem een auto kopen die 220 haalt ;)

Ron467

Actief lid
Of een die beter is in het bochtenwerk.....
daar heb je in Nederland nog veel meer plezier aan.

Noord26

Forumguru
Zeer fijn om te horen dat de service ook achteraf uitstekend te noemen is.

Gisteren een stuk in de GL van mijn vader gereden en toen merkte ik pas hoeveel verschil de tuning verschil heeft gemaakt. Pakt veel lekkerder op en had bij mijn vader zijn GL weer echt de indruk met een spaar-diesel onderweg te zijn. Terwijl ik dat gevoel al tijden niet meer heb gehad..

;)

Ron467

Actief lid
En jij ook nogmaals bedankt voor het organiseren, ik hoop dat de negatieve aspecten voor jou snel in de achtergrond verdwijnen!

En ja, (bijna) alles went en wordt gewoon, dus als je de kans hebt om af en toe te voelen hoe het was...

Dan ben je weer extra tevreden!:xyxthumbs:

Peter_Octavia

Forumguru
Inmiddels 2 tankvullingen verder sinds de tuning en nog steeds dik tevreden. Ook een keer de box weer in stand 0 gezet, maar heel gauw weer terug gezet.

Het verbruik is niet schrikbarend veranderd, ondanks toch af en toe lekker doortrekken.

Heb wel het idee dat de boardcomputer het nu een stuk rooskleuriger voorstelt als voorheen. Ben het nu aan het testen met deze tankvulling.

grt.

Noord26

Forumguru
Op welk standje staat de box Peter? Ik heb hem eerlijk gezegd niet meer aangeraakt sinds de tuning..

Gerke

Forumguru
Inmiddels 2 tankvullingen verder sinds de tuning en nog steeds dik tevreden. Ook een keer de box weer in stand 0 gezet, maar heel gauw weer terug gezet.

Het verbruik is niet schrikbarend veranderd, ondanks toch af en toe lekker doortrekken.

Heb wel het idee dat de boardcomputer het nu een stuk rooskleuriger voorstelt als voorheen. Ben het nu aan het testen met deze tankvulling.

grt.

Bij mij lijkt het er juist op dat de BC nu wel klopt ;)

Peter_Octavia

Forumguru
@Noord26: De box staat bij mijn in standje 6.

@Gerke, Bij mijn gaf de boardcomputer over de laatste ca. 2500 km een gemiddelde aan van 1 op 23,2. De laatste 2 tankbeurten zitten daar toch flink onder.

De vorige tank en deze heb ik gevuld met BP Ultimate. Hiervoor altijd diesel gehad van de witte pomp. Hij lijkt wel iets mooier te lopen. Of ik wil dat graag horen/voelen.

grt.

Canon-Eye

Forumguru
Hiervoor altijd diesel gehad van de witte pomp
Wat is nog een "witte pomp", vandaag de dag?

Ketens als Tinq, Firezone, Fieten (voor de Drenten onder ons) e.d. kunnen zich ook niet meer permitteren om rotzooi te verkopen, want dan zijn ze snel uitgewerkt.

Toevallig heb ik een paar Firezone-stations in de omgeving én - op ca. 10km afstand, maar wel aan een route die ik vaak rijd - een relatief goedkope Shellpomp. Deze week was op dezelfde dag de prijs bij Firezone 1,399, bij die goedkope Shellpomp 1,459 en langs de snelweg 1,529 (bij verschillende A-merken). Welnu, door zakelijke omstandigheden tank ik soms Shell, soms Firezone - en ik kan met de beste wil van de wereld geen verschil in "Laufkultur" bespeuren.

Dat is ook nauwelijks te verwachten - er zijn niet zoveel verschillende raffinaderijen en die leveren allemaal een behoorlijk product - ook aan de handelsketens. De grote merken creëren zogenaamde verschillen door wat te knutselen met diverse toevoegingen en/of een kleurtje - maar kwalitatief maakt het niet zo veel uit...

Noord26

Forumguru
Het hangt er ook vanaf wat voor motor je hebt of je het wel of niet goed merkt. Benzine motoren zijn er schijnbaar gevoeliger voor (klopvastheid cq octaan-getal) en getunde uitvoeringen nog meer. Een standaard GL zal er weinig tot niets van merken idd.

De lokale TinQ wordt gewoon gevuld door een Shell tankwagen overigens.. :xyxthumbs:

Peter_Octavia

Forumguru
Net even flink lopen gassen, maar wat loopt dat ding lekker zeg. Loopt zo naar de 160 km/u toe. daarna werd het kruipen en moest ik van het gaspedaal af. Dus topsnelheid niet gehaald, maar vind ik ook niet belangrijk.

Bovenstaand is natuurlijk funest voor het zuinige rijden, maar ja. Hij rijd best lekker nu.

Ik tankte altijd bij "service station Wehl" en daar heb ik regelmatig een witte tankwagen gezien zonder reclame. Ze waren altijd de goedkoopste, echter is het verschil wel kleiner geworden cq zelfs gelijk.

Heb nu bij de BP in Winterswijk getankt voor € 1,499 voor BP Ultimate. Gewone diesel was 7 cent de liter voordeliger en even duur als mijn voorheen vaste tankstation. Vandaar ik het een keer wou proberen.

Canon-Eye

Forumguru
Ik tankte altijd bij "service station Wehl" en daar heb ik regelmatig een witte tankwagen gezien zonder reclame.
Dat zegt op zichzelf niets over de herkomst van de brandstof.

Er is een beperkt aantal vervoerders actief voor de grotere spelers op de brandstofmarkt. Zo'n vervoerder heeft dan een x-aantal auto's onder contract bij bv. Shell of BP, en die rijden in de kleur van de klant - waar dan ook iets extra voor wordt betaald. Daarnaast hebben ze ook een aantal neutrale auto's die ze voor meerdere klanten kunnen inzetten (soms voorzien van inschuifborden met het betreffende merklogo!), omdat de piekdrukte niet noodzakelijk bij elke klant op hetzelfde moment valt. Zo kun je de boel flexibel inzetten.

Gerke

Forumguru
Het hangt er ook vanaf wat voor motor je hebt of je het wel of niet goed merkt. Benzine motoren zijn er schijnbaar gevoeliger voor (klopvastheid cq octaan-getal) en getunde uitvoeringen nog meer. Een standaard GL zal er weinig tot niets van merken idd.

De lokale TinQ wordt gewoon gevuld door een Shell tankwagen overigens.. :xyxthumbs:

Volgens mij is TinQ van Gulf en die is weer van Shell, oftewel allemaal een pot nat :D

Rosinfield

† In Memoriam
ja, nat is het allemaal wel. Maar ik heb het idee dat er nu twee zaken door elkaar lopen; brandstof bij de witte of merk pomp enerzijds en anderzijds brandstof met een al dan niet hoger octaangehalte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan