Gisteren heb ik het verhaal van iemand geplaatst met zijn vrijwel splinternieuwe Superb. Vandaag gaat het om een 12 jaar oude Golf. Om even aan te geven dat JD van alle markten thuis is. Dus hierbij een nieuw stukje tekst. Zonder grafiek, want het was zonder rollenbank-test.
----------------------------
Hallo Michel,
Nog even een terugkoppeling
Vandaag bij JD geweest voor de upgrade met anabolen.
Gelukkig was alles in orde bij mijn 12jaar oude golfje en was het geen probleem om hem te tunen.
Martijn (was het geloof ik) heeft even een rondje gereden, daarna de software uit de auto gehaald en via de PC wat velden aangepast en toen de nieuwe software er weer in geladen.
Daarna uiteraard wederom een stukje testrijden, Martijn was zelf erg te spreken over de resultaten die hij via VCDS te zien kreeg, ook geen roet te zien met accelereren, zijn enige bemerking was dat de nokkenastiming 1 mm veranderd zou KUNNEN worden, maar aangezien alles keurig binnen specs stond en de auto goed reageerde heeft hij dat verder als tip meegegeven.
Auto rijd merkbaar anders nu, duw in de rug is duidelijk groter, acceleratie is ook duidelijk sneller.
Vebruik lijkt vooralsnog gelijk, maar ik weet zeker dat als je boven de pakweg 160 gaat rijden of veel stoplichtsprintjes doet het wel gaat merken.
Enige andere 2 die ik heb gezien waren niet via het skodaforum denk ik.
De ene was een touareg V6 TDI (op de rollenbank, 300PK 460Nm) een golfje 5, volgens mij ook een TDI, die net terugkwam van het testrondje.
Hartelijk dank nogmaals voor het organiseren en het laten deelnemen van niet Skodaforum rijders
Met vriendelijke groet,
R.H.