My first Skoda

anilv26

Senior Member
Weet iemand wat de euuhh dit is op de band?
Lijken wel puisten op het loopvlak van de band.
Band is altijd 3 bar vanwege eco en is aangeraden voor dit type wagen.
3352616bd343db1b0aa3dedc088b133d.jpg
7d73f4cb01a70c1284b3caa25558374f.jpg



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Dat ziet eruit als een canvasbreuk...Ik zou daar niet meer mee rijden, als hij klapt weet je niet waar je blijft.
Weet je zeker dat 3 bar aangeraden is?
Lijkt me nogal veel...
 

EdK

Forumguru
Maar neem aan dat je de banden niet zelf hebt gewisseld ?
Wat zij de bandenman hierover, want neem toch aan dat die dit ook gezien heeft

Ik zou deze banden in ieder geval er niet meer onder willen hebben voor ik weet wat het excact is !?
 

anilv26

Senior Member
Ik heb mijn RS ruim 2,5 jaar nu, en dit is de eerste keer dat het gebeurt. Ze waren inderdaad luidruichtig tijdens het rijden, maar zag en voelde de bulten nooit. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik totaal niet verwachte zulke bulten tegen te komen. Ik rijd al vanaf het begin op Pirelli Pzero 225/35/19 88Y, op 3 bar omdat ik een goede 75% in Eco mode rij en is door Skoda ook aanbevolen. Vreemde is dat er aan de binnenkant niks te zien is, kan het aan de schokbreker liggen?

De bulten werden inderdaad ontdekt door de monteur, maar wist zelf niet wat de oorzaak kon zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

anilv26

Senior Member
Zucht, ik heb t voor elkaar, neus ineen twingo geduwd.
Twingo is klaar om blikjes te worden.
Gelukkig alleen blikschade en een gedeukte ego.
Ik liet mezelf meeslepen in het verwachtingspatroon die rijd door zonder dit ook echt visueel te checken. BAM zit je dan, wtf?!

Zonder het filmpje had niet precies geweten wat de aanleiding was van verwachting die niet uitkwam.

eae94911961712fe50460d027a8545b2.jpg
f42419db537abab885eaf2d4ce415f0b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
Ai. Een deuk in je auto en een deuk in je ego. Ik zag de fietser ook niet aankomen. Hij had ook groen. Flink balen en vervelend maar het is gelukkig alleen materieel. Succes.
 

anilv26

Senior Member
Jaja ik was pokemon go aan het spelen ik had m gvd toch bijna, staat die twingo precies op die plek zeg.

Waf ik dus echt deed is naar links kijken en denken dat de twingo dus doorreed maar toch niet, BAM erop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Jewepe

Forumguru
@anilv26
Heb een keer precies hetzelfde gehad. Naar links kijken of er nog verkeer aan kwam en voorganger bedenkt zich en rijdt niet door. Mijn leerpunt: niet meer aannemen dat iemand doorrijdt. Er is ook een Engels spreekwoord voor: assumption is the mother of all f*ckups :jaja:
 

anilv26

Senior Member
@anilv26
Heb een keer precies hetzelfde gehad. Naar links kijken of er nog verkeer aan kwam en voorganger bedenkt zich en rijdt niet door. Mijn leerpunt: niet meer aannemen dat iemand doorrijdt. Er is ook een Engels spreekwoord voor: assumption is the mother of all f*ckups :jaja:
Ja ja ja ik sluit mij daar helemaal bij aan, geleerd en opgeslagen.
Dat krak moment gaat door merg en been en dan, huh wat nee maar.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Oei. Inderdaad lullig zoiets.

Nog even over die 3bar. Waar raadt Skoda dat aan? Als ik aan de binnenkant van mijn tankklep kijk staat daar volgens mij alleen achter 3bar bij volle belading. Dat doe ik dus alleen voor de vakantie en dan nig vind ik de de auto er veel onconfortabeler van worden. Het is volkomen je eigen keus om zo eco mogelijk te rijden, maar ik kan mij niet voorstellen dat Skoda ergens zo’n hoge bandenspanning voorschrijft bij normaal gebruik. Vandaar mijn vraag: waar heb je dat gevonden?
 

anilv26

Senior Member
Oei. Inderdaad lullig zoiets.

Nog even over die 3bar. Waar raadt Skoda dat aan? Als ik aan de binnenkant van mijn tankklep kijk staat daar volgens mij alleen achter 3bar bij volle belading. Dat doe ik dus alleen voor de vakantie en dan nig vind ik de de auto er veel onconfortabeler van worden. Het is volkomen je eigen keus om zo eco mogelijk te rijden, maar ik kan mij niet voorstellen dat Skoda ergens zo’n hoge bandenspanning voorschrijft bij normaal gebruik. Vandaar mijn vraag: waar heb je dat gevonden?
Ik had dat normaal in het tank klepje staan op een stikker.
Aangezien ik aan die kant schade heb gehad, is deze vervangen geweest, maar helaas zonder de band druk waarden stikker.
Ik weet dat daarop verschillende waardes op staan, zoals leeg, vol en eco. En daarbij stond eco op 3 bar. Vandaar dat ik deze altijd op 3 bar heb. Ik heb op de kop af 160k plus gereden en daarbij nooit problemen gehad. Dit is/was de enige band tot nu toe. Ik zal nu regelmatig mijn banden in de gaten gaan houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

anilv26

Senior Member
Even met daglicht foto's gemaakt. Op zich niet veel te zien, toch?
Ik vrees dat de klap opgevangen is door andere onderdelen.
Niks zit schots en scheef, de radiotoren lekken niet of hangen scheef.
Behalve de motorkap en grill die hebben duidelijk een tik gehad.
15kmh is niet hard maar met 1300kilo is dat een beste ram blijkbaar.
36f122b072588bb9a477714b7bca95d3.jpg
2e3ec5f1162b2da57735a74ffb49461a.jpg
b4ee7634eb3b7a410b9f84607c05452b.jpg
4c5645d070e3b2c59000beb82422d719.jpg
f680c055a47cfc297a7812520c768e3b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Ik zal eens een foto nemen van de binnenkant van mijn brandstofklep. Die eco-optie was me nooit opgevallen. Ik zou hem sowieso niet opvolgen wegens de comfortnadelen en mogelijk ook nadelen voor de wegligging, maar dat is je eigen keuze.

Zou je overigens de tapatalk-melding op je telefoon uit willen zetten? Ik lees nu na elk bericht deze volkomen nutteloze commerciële melding.

Edit:

213697DB-F682-4711-B4C8-82885508EB63.jpeg

Jij hebt dus 19”?
 
Laatst bewerkt:

anilv26

Senior Member
Klopt, ik heb de extremes 19" rijd naar mijn gevoel op het randje van comfortabel, geen enkel probleem met 3 bar. Ik vind persoonlijk dat ik op deze manier in eco stamd en 3 bar een stuk zuiniger rij. Ik laat de wagen vaak uitrollen en doordat de banden op 3 bar staan, het rollen beter gaat, dus minder rolweerstand, althans dat denk ik.

Ps, waar zet ik dat uit, heb even gekeken en het e.e.a. uit gevinkt maar ben niet zeker of t nu uit staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

anilv26

Senior Member
Nou ik heb de factuur mogen ontvangen van de hersteller.
Eerlijk gezegd viel ik lichtelijk van mijn voetzolen af.

Iemand een gokje wagen van de grootte van 't bedrag?

De totale prijs van de herstelling is,,,,,,,,, roffel roffel,
Vierduizendtweehonderdennegentig Euro.
Wut the heck, wieviel, how much, kolere!

Twee koplampen (incl lampen?), 1 bumper, grill, mistlamp
en 1 radar sensor (kost €1100,- blijkbaar).
Ik houd dus nu afstand de lengte van een 747 .

Ik denk aan het bubble wrappen van mijn RS.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Hakar

Donateur
Met bubble wrap ben je vast een stuk voordeliger uit.
Kan nog een queeste worden om de juiste kleur te vinden.
Als je hem gaat wrappen, stop dan ook je tapatalker er achter, zijn we die ook kwijt.
 
Bovenaan Onderaan