My first Skoda

anilv26

Senior Member
Sjips sjips potverdikke rechtervelg beschadigd door een hoge stoep. Donderdag ff kijken herstel of vervanging iig verzekeringswerk.
 

Rallye

Forumguru
Oei. Vervelend! Ik heb vorig jaar twee wintervelgen beschadigd (ook rechts), dus ik weet hoe je je voelt. Ik gebruik de velgen die jij als zomervelgen hebt in de winter. Nadeel is, volgens degene die mijn velgen heeft opgeknapt, dat je in het blank gelakte aluminiumdeel nooit meer hetzelfde patroon terugkrijgt. Sterkte!
 

leon-cupra

Forumguru
Vorig jaar ook tegen gekomen. Gelukkig niet het gepolijste gedeelte beschadigd.anthraciete delen kunnen ze nog redelijk goed herstellen. Een goed geoefend oog ziet nog wel een beetje kleurverschil (kringen ze blijkbaar nooit goed). Wel kostelijk grapje, was toen rond de 300euro kwijt (band en herstelling)
 

anilv26

Senior Member
De schade en hoe de RS er nu bij staat met een fietsbandje. Gelukkig kan ik er om lachen, vandaag vrijdag hoop ik allereerst de band te kunnen laten vervangen. En het fietsbandje (lees: schaambandje) weer te kunnen opbergen.
4f94b49f48e88d94aec67c399f0b6eab.jpg
2f8fbe39cb2ded7c82b8a12f9780a65e.jpg
647db78626eb16c27dcece12cb5f1213.jpg
 

anilv26

Senior Member
Ik ben benieuwd of het vervangen van de velg misschien net zo duur is als repareren, het is iig een stuk sneller. Zal heg wel horen van de expert.
 

leon-cupra

Forumguru
Voor een goei 120euro is de velg hersteld. Je hebt chance dat het enkel in het antraciete gedeelte is. Kunnen ze goed herstellen, wel ga je een heel licht kleurverschil hebben, amper merkbaar. Blijkbaar geeft skoda de kleurcode niet vrij en dienen ze bij benadering de juiste kleur te vinden.

Heb bij mijn schade ook gekeken naar een nieuwe velg. Maar is een stuk duurder en rij je de dag erachter terug tegen een borduur, kost het je weer een bom geld. Daarmee heb toen mijn velg gewoon laten herstellen.
 

anilv26

Senior Member
De band is weer vervangen. Nu nog de velg.
Bedankt voor de tip heren ik kan er goed mee uit de voeten.
Ik denk dat ik voor vervanging ga en de huidige velg laat repareren en die als reservewiel ga gebruiken want een thuiskomer is echt niks.
aca11c86cff01d266936a8b338aea726.jpg
 

Rallye

Forumguru
Over die thuiskomer: ik zal volgende week eens kijken wat ik achterin heb liggen. Volgens mij een (meer) volwaardig stalen wiel als wat ik bij jou zie op de foto. Ik heb namelijk bewust gekozen voor een reservewiel ipv een reparatiesetje.
 

eriktv

Forumguru
Als de velg in de bak past.. ;) Wellicht is het een plan B om altijd een (waarschijnlijk kleinere) wintervelg mee te nemen?
 

anilv26

Senior Member
Ja het is een verekkese vrachtwagen chauffeur gelukt. Sta je netjes te wachten bij de stoplichten en hij denkt ik kan er makkelijk langs. Ging ook makkelijk totdat hij in mijn wagen stond met zijn wiel. Jullie mogen gerust weten dat ik de hele kolere zooi bij elkaar gescholden heb. Waaaaat was ik kwaad mensen, gruwelijk kwaad. Maar daarba ook weer afgekoekd alles netjes ingevuld en de 30ste gaat ie het ziekenhuis in. Bekijk bijlage 66662 20180411_085040.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Ja het is een verekkese vrachtwagen chauffeur gelukt. Sta je netjes te wachten bij de stoplichten en hij denkt ik kan er makkelijk langs. Ging ook makkelijk totdat hij in mijn wagen stond met zijn wiel. Jullie mogen gerust weten dat ik de hele kolere zooi bij elkaar gescholden heb. Waaaaat was ik kwaad mensen, gruwelijk kwaad. Maar daarba ook weer afgekoekd alles netjes ingevuld en de 30ste gaat ie het ziekenhuis in. Bekijk bijlage 66662 Bekijk bijlage 66663
Ja das echt klote
 
Bovenaan Onderaan