My first Skoda

leon-cupra

Forumguru
Klote hé. Ken het gevoel.
Mijn partner is gisteren betrokken geweest in een ongeval met 4 wagens. Superb ook lelijk toegetakeld. Dorpel ferm geraakt, bestuurdersdeur kaduuk, voor en achterbumper volledig geschaafd. Gelukkig geen ernstige gewonden.
 

philippe bakker

Forumguru
Met botsingen heb ik geluk. Das al 15 jaar geleden. En ik rijd toch eerder hard en misschien wat agressief ( tis maar hoe je het beziet) de flitsers daarentegen ....
 

anilv26

Senior Member
Klote hé. Ken het gevoel.
Mijn partner is gisteren betrokken geweest in een ongeval met 4 wagens. Superb ook lelijk toegetakeld. Dorpel ferm geraakt, bestuurdersdeur kaduuk, voor en achterbumper volledig geschaafd. Gelukkig geen ernstige gewonden.
Oei gelukkig is ze er heelhuids gekomen. Stevige wagen die Superb! Total loss waarschijnlijk of kunnen ze er nog wat mee?
 

anilv26

Senior Member
:pardon:Tsja en dan staat er op het schade formulier dat je rustig en kalm ( oid ) moet blijven.....:pardon:
Jaa het staat erop, toen ik m vroeg of ie dacht dat ie er langs kon zei hij lachend, "Ja dat dacht ik wel" kon m wel schoppen. En of ik t prive wilde oplossen want zijn verzekering was al zo duur. Toen wilde ik eigenlijk al bijna zinloos geweld gaan gebruiken. En was ik voordat ie dat zei al afgekoeld
 

EdK

Forumguru
En of ik t prive wilde oplossen want zijn verzekering was al zo duur.
Tuurlijk kan dat......
Dat kost je € 36.000,00 voor een nieuwe en anders gaan we lekker dat formuliertje invullen beste man.
Want je maakt zelf je verzekering zo duur door je belachlijk rijgedrag...
En uiteraard zeg je dat dan ook lachend....
:lezen:
 

anilv26

Senior Member
Tuurlijk kan dat......
Dat kost je € 36.000,00 voor een nieuwe en anders gaan we lekker dat formuliertje invullen beste man.
Want je maakt zelf je verzekering zo duur door je belachlijk rijgedrag...
En uiteraard zeg je dat dan ook lachend....
:lezen:
Jaaaah das een hele goeie hahaha. Waarom heb ik daar niet aan gedacht toen. Was ie meteen klaar denk ik. Geweldig EdK!!!
 

leon-cupra

Forumguru
Oei gelukkig is ze er heelhuids gekomen. Stevige wagen die Superb! Total loss waarschijnlijk of kunnen ze er nog wat mee?
een vrouwtje van 80 die niet had gezien dat mijn partner moest remmen voor haar voorligger. Is dan uitgeweken en op een tegenligger gebotst. Wss door de botsing op onze wagen ingereden. Eerlijk gezegd heb ik liever zo dan dat de vrouw vol in de koffer van de Superb had gereden. Had een veel grotere impact gehad op de wagen en mijn partner. Wss had ze dan ook de voorligger een "kusje" gegeven.

Volgens mijn broer(is autotechnieker) kan hij nog hersteld worden. Zal wss ook wel hersteld worden. Wagen is maar 7 maand oud, dus de restwaarde ligt nog veel hoger dan de waarschijnlijke herstelkost. Aan de andere kant niet slecht dat hij quasi voor de helft moet gespoten worden, zijn de reeds veroorzaakte krassen er terug uit :D
 

Horkje

Forumguru
Dit soort dingen is natuurlijk zwaar ruk en zeker als je er zelf niks aan kan doen.....

Die chauffeur kan er nog voor kiezen om de uitgekeerde schade aan zijn verzekeraar terug te betalen. Maar het is zo te zien een lelijke schade. Zal aardig op kunnen lopen.

De lak van de nieuwe Superb is volgens mij vrij kwetsbaar. Ook na zes maanden al een lelijke steenslag en schram bij de deur opgelopen.
 

Rallye

Forumguru
Over die thuiskomer: ik zal volgende week eens kijken wat ik achterin heb liggen. Volgens mij een (meer) volwaardig stalen wiel als wat ik bij jou zie op de foto. Ik heb namelijk bewust gekozen voor een reservewiel ipv een reparatiesetje.

Hmm. Is iets later geworden dan “volgende week”:

4FCDD4D3-22D9-43DF-8205-B90F30CFD659.jpeg 75E0ED45-D60E-45CD-8741-ADCFD844FF69.jpeg

Ook mijn reservewiel is dus voor “temporary use only”.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de keuze beperkt tot deze thuiskomer of een reparatiesetje. Dus voor een reservewiel (dat blijkt dus de thuiskomer) gekozen.
 

anilv26

Senior Member
Go$#¥£lere bijna weer terug gekund voor een nieuwe front.
Zou een FL front passen op een PFL? Bedoel als er een nieuwe erop had gemoeten .

 
Bovenaan Onderaan