Momentsleutel bij Aldi

Vorig jaar een tweede gekocht bij de Aldi voor de auto van mijn vrouw, de eerste die ik "mishandelde" werkt precies hetzelfde als de nieuwere.
Wel eens een pijp op een kruissleutel gezet? Het draaimoment zit 20cm van de bout af. Gaat niet lukken en schiet er zeker af. En voor die 15 euro waar ik hem toen voor gekocht heb zal het me een zorg zijn. Als die bout maar los gaat. Heb het jaren zonder moment sleutel gedaan en nog nooit een wiel verloren....!
Gewoon een handige wielmoersleutel, en dat het dan ook nog een moment sleutel, én sterk is, is mooi meegenomen.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb het in dit geval over mijn corsa... maar weet niet exact wat het was.. geen 100 dacht ik, maar gaatbom het voorbeeld.. als ik het vast kan draaien met 100 dannkrijg ik het ook log met 110..
 

Antera

Donateur
Geweldige beelden, maar hoop het nooit mee te maken om er 1 terug te koppen ;)


Ik heb er eens een terug moeten koppen ( nooit meer gevonden btw) met me golf, De caravanboer was hem vergeten vast te zetten :

Foto550-MOJNA3S3.jpg


Bandafdruk van het wiel van de tegenligger:

Foto550-QEDFPOA4.jpg


Foto550-VT4YU6IL.jpg
 

Desperado

Forumguru
Au......
Een momentsleutel is gewoon niet bedoeld om mee los te draaien. Zo simpel is het.
Iedereen die hem daar wel voor gebruikt moet dat zelf weten, maar is m.i niet slim bezig. En dat het ding dan maae 20 euro kost doet er niks aan af, hij is daar gewoon niet voor bedoeld.
 

turboturbo

Forumguru
Complimenten voor de camera man van dat ene filmpje. Je zal dit maar 'treffen' terwijl je zit te filmen. En ja, ook als tegenligger.
Kan me voorstellen dat je behoorlijk verrast wordt. Met die hoge stuiter kan dat wiel volgens mij 'lethal' zijn (zal maar precies door de voorruit in je snufferd belanden :nailbiting:)
 
Dat sommigen hier een complete garage-uitrusting thuis hebben omdat je twee keer per jaar wielen verwisselt, moet je zelf weten. Ik hoef niet iedere week een momentsleutel te gebruiken. Een vergelijkbare wielsleutel van een goed merk kost al gauw met doppen het driedubbele. Ik gebruik een momentsleutel van 15 euro ervoor....wat is het probleem? Het resultaat is hetzelfde. Als ik geen p2p bitje meer in voorraad heb gebruik ik een vergelijkbare. Voor die paar klussen ga ik niet een complete gereedschap-trolley aanschaffen. Zolang ik datgene ermee bereik wat ik wil ben ik tevreden en "misbruik" ik mijn gereedschap als mij dat zo uit komt!
 

Niels83

Forumguru
Ik snap echt niet waarom het slecht zou zijn.. Als je over het maximale moment heen gaat okee, maar daaronder kan ik mij echt niet indenken wat het probleem is.

42nm is overigens het aandraai moment van mijn cranks... Vandaar, ik heb die van mijn corsa nog niet gevonden..
 
@Desperado
Het kan je wel wat schelen want jij vindt dat ik de sleutel misbruik..... Bij deze mijn excuus hiervoor :dankje:
En wat die hamer betreft in mijn avatar.......zo een vond ik in mijn auto na voor de derde keer in vijf maanden tijd in de buurt van Rotterdam geconfronteerd te worden met een ingeslagen ruit in mijn Skoda....Dat doe je niet met een Skoda:cry:
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Even nagezocht. Het schijnt geen kwaad te kunnen om de momentsleutel voor losdraaien te gebruiken. Over een pijp erop zetten wordt niks gezegd, lijkt me geen goed idee.
Waar ze overal wel stellig in zijn is dat je hem voor het opbergen moet ontspannen.

@Toolman wat hij voor bijzonders in de auto liggen dat ze hem zo graag van binnen willen zien??
 

Antera

Donateur
En als we dan toch lekker bezig zijn let wel dat de moment sleutel voor de betrouwbaarheid elk jaar gekeurd moet worden en dat je de moment sleutel na gebruik ALTIJD terug draait anders raakt de veer uitgerekt en werkt hij niet meer naar behoren. Dit is wat vaak niet gedaan word
 
Bovenaan Onderaan