oco1979

Forumguru
gechipt zal deze wel tot zijn recht komen,je KN.
Geluid kan je veel doen,zit wel legaal met een beperking voor vadertje staat,de keuring,véél is niet goedgekeurd.
Al is er ene in maldegem die regelmentaire op maat gemaakte uitlaat kan maken.
Ken daar geen aandelen zene ;).
 

Goofy@5E

Forumguru
De remus met kleppensturing is niet ECE gekeurd, keuze voor de O3 heb je met of bij, mileteck, fox, bastuck en Bull-X, deze zijn volgens mij de enige ECE gekeurde uitlaten voor onze rsen, heb een beetje research gedaan
 
Laatst bewerkt:

abelsj

Forumguru
Hoi Allemaal, vandaag eindelijk nog een kleinigheid gedaan aan men o3ke, was nie veel zene, heb een een K&N luchtfilter geplaatst, verschil niet zo direct merkbaar, en nog een paar fotokes genomen in een buur gemeente bij een grote trap, welbekend bij sommigen hier op het forum....... @abelsj

Bekijk bijlage 51113

den trap

Bekijk bijlage 51114

Bekijk bijlage 51115

Bekijk bijlage 51116

Bekijk bijlage 51117

Stay Tuned.......

Grtz K.
Den trap is in de plaats gekomen van een wachttoren voor dierenopzichters, en omdat de gemeentebelasting hier 8,5% is moet ons gemeentebestuur gedacht hebben van een speciale toren te zetten.
 

Witte76

Forumguru
Slecht weer + vrouwke naar familie ==== UPDATE TIME

Vandaag weer een paar kleine updatekes gadaan aan men O3ke, eerst en vooral de zwarte voetsteun eruit en der ene van ne G7 gti in geplaatst (zone blinkende), nadat deze erin was, poepsimpel, ben in onder de motorkap gedoken voor men DV te vervangen door een exemplaar van GFB DV+, nu niet zo moeilijk maar die onderste vijs is verdomme nie simpel om ze eruit te krijgen en nog ambetanter om ze er terug in te krijgen, natuurlijk eerst moet je de aanzuig leiding lossen en de spanring losdraaien, de zwarte cover moet je er ook best afhalen, gewoon 4 rubberen doppen op een bolschroef, en als laatste (voor vandaag) heb ik de bekapping over de aan zuig brug geplaatst, deze staat stock op ook op de G7 gti, genoeg getypt...en dan nu de fotokes enjoy



Met oem voetsteun

Bekijk bijlage 47234

En met da blinkende exemplaar

Bekijk bijlage 47235



Toch veel mooier met die blikkende voetsteun. Heb je daar toevallig onderdeelnummer nog van?

Ik heb bij de dealer de rechter zonneklep vanuit engeland laten bestellen. Vandaag geplaatst, eindelijk van die lelijke sticker af wat ze daar opplakken tegenwoordig. En die is er niet af te krijgen.
Nu is mijn hemel mooi zwart overal
 

Goofy@5E

Forumguru
Update time !!!!

Nog een pakje toe gekregen dat nog moest geplaatst worden, komt van HG Motorsport Duitsland, namelijk de outlet mod voor de turbo,
Deze van HG is niet getrapt zoals de Oem die er insteekt, voordelen hiervan zijn een betere door stroming van de lucht die naar de intercooler stroomt, en heeft als bijwerking dat je de turbo iets beter zou horen (theoretisch), kwa moeilijkheid viel dit nog goed mee, buiten een paar schrammen op de handen wegens te weinig plaats is alles vrijwel goed gelukt,

Hier effe YouTube filmke over wat het doet




Het pakje van bij onze oosterburen

100_5617.JPG




Als eerst moet je de luchtfilter behuizing volledig weg halen

100_5622.JPG

100_5621.JPG


Vervolgens de leiding die tegen de motor ligt los maken, torx 30 en de rubber verbinding met de twee spanringen lossen en loswrikken, eenmaal dit gedaan kun je aan de 3 inbussen maat 5 beginnen voor de outlet los te schroeven, eenmaal los hem er voorzichtig uit nemen en KIJK UIT DAT DE RUBBEREN O RING ER NIET UITVALT, deze sluit je outlet of zodat je geen verliezen krijgt, bij mij is hij mooi blijven zitten maar gij kan er soms uitvallen heb ik al gelezen, een beetje smeervet eraan en terug in plaatsen, en zien dat hij op zen plaats blijft bij de montage van de andere outlet

100_5628.JPG

Links eruit = Oem versie Rechts erin HG versie

100_5624.JPG

100_5626.JPG

Montage gebeurt in omgekeerde volgorde als de demontage, hieronder ook nog het filmke dat op het web staat van de montage





Nu alles er weer insteekt, eerste keer starten en ................. kwa geluid ga ik er nu niet waaaaaawh van zeggen, rijden voelt goed , doet wat hij moet doen, laat ik nu zeggen dat dit hier in mijn geval de combinatie gfb dv+ en k&n en de outlet + de mod aan luchtfilter huis, ga niks zeggen maar ik ga hem metertijd toch eens een run op de testbank ergens laten doen, weet niet wat en hoeveel maar dit is geen 220 meer, ben ik ZEKER van !!!!

Grtz Kris,
 

Joske

Forumguru
Met alle respect voor je upgrades @Goofy@5E vrees ik dat de outlet van je turbo op een OEM-uitlaat niets zal uitmaken.. De beperkende factor blijft je origineel uitlaatsysteem. Winst ga je hier volgens mij niet uithalen. Dan kan je beter een stage 1 laten uitvoeren ;) , daar kan niets tegen op betreffende pk-winst/prijsverhouding.

Maar ik vind het wel leuk om te volgen, ben zelf zeer benieuwd wat ie doet op de rollenbank.. (beter was natuurlijk hem op de rollenbank te plaatsen VOOR je al deze wijzigingen uitgevoerd had natuurlijk..)

succes én ik blijf volgen :thumbsup:
 

Goofy@5E

Forumguru
Het was alweer een tijdje geleden dat we hier nog eens iets gepost hebben, welnu ik heb een nieuwe update aan men o3ke toegevoegd, k'was er al een heeeeeeeeeeele tijd mee bezig met dat geluid van de rs en zoals ik reeds aanhaalde ,,rijden doet als een rs maar hij klinkt als een prius,,

Heb alle systhemen een beetje aant uitpluizen geweest en voor mij stak er één boven uit (dit is persoonlijk hé) namelijk de volledige cat back van Fox, als eerste de pasvorm A++, afwerking A++, prijs is gewoon top, als je ziet wat je krijgt voor je geld, hier had ik een beetje bang voor, want waar zit dit prijsverschil dan toch met die andere merken,ik weet het niet, ze is van diameter 2.5 inch (63mm), en niet onbelangrijk ece gekeurd. Heb de fox in duitseland besteld en was op 3 werkdagen hier bij mij

Nu het plaatsen op zich ging zeer vlot, enige zaak waar ik me bijna aan kapotgezweet heb is de oem eronder uit te halen, da ding steekt volgens mij vol lood, zo zwaar seg (met dit weer dan nog).
Wa we ook hebben gedaan is natuurkijk alle verbindingen ingesmeerd met uitlaatpasta en bij de montage en uitlijnen van de uitlaat de rubbers een klein beetje naar voor gericht, waarom zul je je nu afvragen, de uitlaat is volledig rvs en dit materiaal heeft nu éénmaal de nijging om uit te zetten meer als metaal, met gevolg als je de rubbers recht naar beneden monteerd ze na een rit opgespannen staan naar achter, wat een resonantie kan doorgeven naar het interieur.
Alléén zou ik er niet meer aan beginnen(een tweede paar handen is zeker handig/welkom), zeker voor de demontage van de oem uitlaat, montage Fox geen enkel probleem,

Het geluid: gewoon top volgens mij, niet te luid,lekker laag als je hem start en toch is er iets ....de beruchte plofjes weet ik niet, alé ik heb ze nog niet gehoord,

Genoeg getypt/gelezen foto time

Deze is de oem versie, begint al de roesten se

FOX5.JPG

Hier de nieuwe cat back

FOX1.JPG

en nog eentje se, spijtig dat je hier niks van ziet na de montage hé,

FOX4.JPG

Oud & Nieuw samen naast elkaar, wat een verschil die eindemper...

FOX9.JPG


Hieronder nog een paar pic's van na de montage

FOX11.JPG


Op bovenstaan foto zie je die plaatjes die erop gelast zijn, hierop staat je ece nummer, zodat deze geen problemen/discuties kan opleveren bij de TK

FOX12.JPG

En als laatste de midden demper

FOX13.JPG

Alvast bedankt voor het lezen, en tot.......

Grtz Kris,
 

oco1979

Forumguru
Beetje omgekeerde tuning,eerst wat hardware en dan erna chip(veronderstell ik toch)
Vind dat zeker nie slecht.
Voor optimaal van deze hardware te kunnen genieten,zal toch chip op maat nodig zijn.
Zijn er nog plannen,zoals andere interkoeler,turbo,sportkat enz..... ?
 
Bovenaan Onderaan