Goofy@5E

Forumguru
Hoi allen,
Heb vandaag 2 paar led h8 50w besteld bij xenon .nl en een setje led verlichting voor de nummerplaat, canbus error free hoop ik natuurlijk, nu was mijn vraag is de uitbouw van de mist/afslagverlichting vooraan het zelfde als bij de gewone versie die staat uitgelegd in het instructie boekje, voor de rs versie heb ik hierop nog niet echt een antwoord gevonden, alvast bedankt
 

Joske

Forumguru
De mistlampen bij een RS zijn toch al led of vergis ik me nu? :pieker:

alleszins... voor die van de RS te vervangen moet de bumper er af :lezen:
 

Goofy@5E

Forumguru
@Joske Zoals je kunt zien in bijlage is het een gewone halogeen lamp h8 met een gele gloed, ben je er echt zeker van dat de bumper eraf moet voor vervangen van deze bulps, had ik niet verwacht,
Verwacht maandag het pakketje met de lampjes, ik hou jullie op de hoogte van de led update,
Bedankt voor de reactie.
 

Bijlagen

  • Rs mistlicht.jpg
    Rs mistlicht.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 386

Arco

Forumguru
Mss dat een RS rijder al ervaring mee heeft? Maar zoals ik de documentatie lees moet de linkerkoplamp er uit en de bumper er af ..

@Arco @peterrapid @yesRS@ jullie mistlampen al vervangen door led?
Neen nog niet gedaan.
Maar ik kan me voorstellen dat dat wel zou kunnen. Mijn grill is vervangen door een zwarte en toen moest ook heel de bumper eraf... Een heel gedoe
 

yesRS@

Forumguru
De mijne zijn nog standaard:)
Maar volgens dat ik het hier bekijk moet het mogelijk zijn om de lampjes te vervangen zonder de bumper te demonteren.
In de vlucht eens onder de auto gelegen en volgens mij ga je al veel meer zien als je de motorbeschermplaat losschroeft en indien nodig de voorwielen eraf en modderkuipen demonteren, dan moet het zeker lukken.
 

Goofy@5E

Forumguru
@BgThree ik heb gelezen dat jij de mist/afslag lampje vervangen hebt, hoe ben je er aangeraakt, is me nog niet gelukt tot nu toe, kun je me even op weg helpen.
Is er iemand in de streek van het Leuvense die me kan helpen met enkele instellingen in vcds
zou enkele aanpassingen willen doen.
 
@BgThree ik heb gelezen dat jij de mist/afslag lampje vervangen hebt, hoe ben je er aangeraakt, is me nog niet gelukt tot nu toe, kun je me even op weg helpen.
Is er iemand in de streek van het Leuvense die me kan helpen met enkele instellingen in vcds
zou enkele aanpassingen willen doen.

De zwarte plastic onder de mistlichten kan je losmaken. Schroevendraaier in het voorziene gat. Plastic hangt vast met clips. Vooraan lostrekken. en dan naar je toe trekken. Sensoren losmaken. Op de mistlichten zitten nog plastic kapjes, die moet je lospeuteren en dan kan je de lamphouder losdraaien, lampjes vervangen. En terug monteren in omgekeerde volgorde.
 
We zijn benieuwd naar het resultaat !
Ik wil zelf ook wel dim en mistlicht vervangen, maar twijfel nogal. Het lijkt net alsof dat niet met goedkope china lampjes goed uitpakt. Ik zie veel auto's rijden waarbij het licht gewoon niet meer gebundeld is, maar volledig verstrooid. Ja dan heb je wel de coole Xenon kleur maar of anderen hebben er last van, of je verlicht bepaalde delen van de weg niet meer.
 

Goofy@5E

Forumguru
Heb juist de eerste foto's gevonden van die fameuze klips aan de achterkant van de mistlichten , gaat niet simpel zijn om die er af te krijgen, tis dat er daar zo veel plaats is he.....Deze moet je eerst verwijderen voor je de lampen kunt losmaken.
 

Bijlagen

  • Vrs mistlicht 3.jpeg
    Vrs mistlicht 3.jpeg
    112,5 KB · Weergaven: 271
  • Vrs mistlicht 2.jpeg
    Vrs mistlicht 2.jpeg
    172,3 KB · Weergaven: 276
  • Vrs mistlicht 1.jpg
    Vrs mistlicht 1.jpg
    228,3 KB · Weergaven: 281
Oh, dat is een ramp om eraf te krijgen en een ramp om er terug op te steken, heb een lipje afgebroken (zijde van het mistlicht) bij het hermonteren. Eén mistlamp heeft nu geen klip, onlangs gecontroleerd, zit nog perfect vast dus weet niet goed waarom die klips daar eigenlijk zijn.
Kleine tip: krik je wagen vooraan op, heb je wat meer plek om te manoeuvreren.
 

Goofy@5E

Forumguru
Eindelijk beginnen de doosjes met de led verlichting binnen te komen, alles besteld bij xenonlamp.nl, niet de goedkoopste maar alles werkt, (testje gedaan met kleine batt 12v), de nummerplaat verlichting heb ik al geplaatst, deze geeft ,,motig veel licht,, en zonder foutmelding, wacht nu nog op twee dingen, eerste is een interieurverlichtings pakket van ledpro.com en men herstel setje voor de pinkers vooraan. Nu nog een beetje tijd vinden voor de montage, hopelijk dit we. Led 01.JPG
 

Goofy@5E

Forumguru
Vandaag het laatste doosje ledjes binnen gekregen van ledperf.com en niet van ledpro zoals ik hierboven vermelde, het gaat om een volledige set voor interieur, spiegels en koffer, zie fotokes, nu nog de repp. setjes voor de voorste richtingaanwijzers, dan is alles binnen; Nu noch tijd zoeken ergens se.... komt wel goed Led 02.JPG Led 03.JPG
Gereedschap.JPG Hierboven setje dat altijd handig is om aan zulke dingen te werken, me zelf getracteerd se:yeah:
 

Goofy@5E

Forumguru
Vandaag effe verder gedaan aan de led verlichting, gans het interieur hemel, voeten en handschoenenbox is aangepakt, de achterkant is af, knipperlichten (50w), achteruitrijverlichting(30w) en de beide mistlichten(30w) nummerplaatverlichting had ik in de week al gedaan, alles werkt perfect onder foutmelding, nu straks in de donker is gaan uittesten naar het resultaat, de voorkant gaat nog effe moeten wachten, de reparatie setjes voor de voorste pinkers die ik besteld had staan in ''back order" en het gaat nog een tweetal weken duren eer ze bij mij zijn, in bijlage enkele foto's van het geleverde, t'was er verdomme koud aan vandaag:koffie::koffie: Led 05.JPG Led 06.JPG Led 07.JPG Led 08.JPG Led 09.JPG
 
Bovenaan Onderaan