Had youtube filmpje gevonden met installatie. Op zich denk ik dat me dit wel lukt...
Ik volg deze draad al een tijdje, en ben ik me al een tijdje aan het orienteren naar de mogelijke nut van de DV.

Op mijn handgeschakelde Leon FR 245PK had ik een Forge DV zitten, deze hield de turbodruk tijdens opschakelen erg goed vast.
Echter is mijn theorie voor mijn huidige RS welke DSG geschakeld is zo dat een DV naar mijn inziens weinig uithaalt omdat de turbo bij DSG z.g.a. niet de kans krijgt om druk te verliezen omdat het schakelen zo enorm snel verloopt.
Wat is jullie kijk hierop?
 
Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Ik volg deze draad al een tijdje, en ben ik me al een tijdje aan het orienteren naar de mogelijke nut van de DV.

Op mijn handgeschakelde Leon FR 245PK had ik een Forge DV zitten, deze hield de turbodruk tijdens opschakelen erg goed vast.
Echter is mijn theorie voor mijn huidige RS welke DSG geschakeld is zo dat een DV naar mijn inziens weinig uithaalt omdat de turbo bij DSG z.g.a. niet de kans krijgt om druk te verliezen omdat het schakelen zo enorm snel verloopt.
Wat is jullie kijk hierop?

Vermogen ga je bij een dv+ niet winnen, wat je hebt is dat hij iets pittiger op het gas hangt, reden hiervan is dat hij druk iets hoger houd op de turbo, en als je goed luistert hoor je het openen van de klep (pssst) , wel niet zo fel als dan je een forge exemplaar zou plaatsen, maar daar doen we het niet voor, er zijn hier nog wel enkele leden die ook de dv+ eronder hebben en tot nu toe heb ik nog niemand horen ervan klagen,

En nu we toch hier bezig zijn......staan er nog mod's op de planning bij mij, wel .....Ja , nog èèn ga ik doen, heb deze reeds geruime tijd binnen maar nog geen tijd gehad op eraan te beginnen, het is de downpipe Hjs van 3'' met een 200 cell kat erin, dus wanneer ze geplaatst is kom ik hier terug met natuurlijk de nodig tekst en uitleg voorzien van een paar fotokes,
Grtz G.
 

Witte76

Forumguru
Vermogen ga je bij een dv+ niet winnen, wat je hebt is dat hij iets pittiger op het gas hangt, reden hiervan is dat hij druk iets hoger houd op de turbo, en als je goed luistert hoor je het openen van de klep (pssst) , wel niet zo fel als dan je een forge exemplaar zou plaatsen, maar daar doen we het niet voor, er zijn hier nog wel enkele leden die ook de dv+ eronder hebben en tot nu toe heb ik nog niemand horen ervan klagen,

En nu we toch hier bezig zijn......staan er nog mod's op de planning bij mij, wel .....Ja , nog èèn ga ik doen, heb deze reeds geruime tijd binnen maar nog geen tijd gehad op eraan te beginnen, het is de downpipe Hjs van 3'' met een 200 cell kat erin, dus wanneer ze geplaatst is kom ik hier terug met natuurlijk de nodig tekst en uitleg voorzien van een paar fotokes,
Grtz G.
Beste downpipe wat voorhande is volgens mij, die van hjs maar kost er ook naar ben benieuwd naar het resultaat...
 

Caby

Forumguru
Ik had ook de dv+ op de octavia rs. Nooit spijt van gehad. Ik heb het nog ergens liggen denk ik. Indien interesse, pm maar..
 

Caby

Forumguru
En nu we toch hier bezig zijn......staan er nog mod's op de planning bij mij, wel .....Ja , nog èèn ga ik doen, heb deze reeds geruime tijd binnen maar nog geen tijd gehad op eraan te beginnen, het is de downpipe Hjs van 3'' met een 200 cell kat erin, dus wanneer ze geplaatst is kom ik hier terug met natuurlijk de nodig tekst en uitleg voorzien van een paar fotokes,
Grtz G.

Die downpipe gaat lekker klinken Kris ;)
 

Goofy@5E

Forumguru
Update Time,

Was weer effe geleden dat we hier nog iets gepost hadden, vandaag effe een retrofit gedaan aan O3ke, heb de nieuwe fl achterlichten gemonteerd inclusief de nieuwe adapters, deze moet je wel zelf maken daar de nieuwe achterlichten een andere aansluiting hebben en dan is er zelfs nog een verschil tussen hb en break, genoeg getypt

Plaatje bij de klap....

Achterlichten en de adapters,

Nieuw 0.jpg

De oude versie, is relatief natuurlijk,

Oud.jpg

Hier de nieuwe versie gemonteerd,

Nieuw 1.jpg

Ze zijn wel een beetje meer getint als de oude versie,

Nieuw 2.jpg

Zo we rijden weer met een nieuwe kont en een oude snuit....

Grtz & stay tuned,

Goofy,
 

De Stip

Forumguru
Ziet er vet uit @Goofy@5E Ik probeer nu te ontwaren welke ik moet bestellen en denk jij dat hij van dezelfde soort is, als in de huidige Skoda's?
 

Timmer

Donateur
Hey Kris, na gisteren je rs even gezien (en gehoord) te hebben net heel je topic eens doorsgespit.
Best wel wat aan 'getweaked', en zeker ook bedankt voor de links naar die shops enkele pagina's terug ;)
Kheb hier ook enkele dingen gezien die ik wsl schaamteloos ga overnemen :cheer:

oh, en bedankt voor de stukken :D
 

Jee13

Forumguru
ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Ik heb als knipperlicht en achteruitrijlicht Cree leds en die geven superveel licht

Volgens APK regels mag unit niet beplakt zijn, echter is mijne afgelopen maand gekeurd en is niet opgemerkt, tevens steekproef gehad en die keurmeester heeft het ook niet opgemerkt

Denk je dat je ermee van de weg gehaald wordt in BE?


540.jpg
 

Timmer

Donateur
Van de weg gehaald worden denk ik niet, keuringsgewijs mag het helemaal niet, zie laatste punt hieronder;

Bron; https://www.vlaanderen.be/technisch...technische-keuring/technische-keuring-lichten

Licht is niet conform de vereisten
Rood keuringsbewijs (15 dagen geldig)
Voor alle lichten zijn er vereisten opgesteld waaraan de lichten moeten voldoen, op vlak van aantal, kleur, positie, helderheid, markering en afscherming. Voor de concrete vereisten gaat u het best ten rade bij uw garagist.

Wanneer onderstaande lichten niet conform zijn, levert dat een rood keuringsbewijs op:

  • Grootlichten en dimlichten
  • Richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten
  • Mistvoorlichten en mistachterlichten
  • Achteruitrijlichten
Enkele voorbeelden van vereisten:

  • Gelijkwaardige lichten moeten dezelfde kleur en helderheid uitstralen, en symmetrisch gepositioneerd zijn.
  • Een licht mag niet afgeschermd zijn.
  • Niet-originele producten op het lichten (zoals vernisachtige producten of verduisterende films) mogen niet.

En dan denk ik nog aan het feit dat een verzekeraar behoorlijk irritant kan doen in geval van aanrijding, want die jongens betalen ook niet graag natuurlijk...
 
Bovenaan Onderaan