Modelwijzigingen 2011?

Bluetooth telefoonvoorbereiding –verbeterde compatibiliteit en software
• HFP -Hands Free Profile
Software waarmee bijna alle hedendaagse telefoons kunnen worden verbonden (rSAP is niet nodig).
• UMTS/3G
Het 3G netwerk maakt een snelle internet verbinding mogelijk. Data wordt echter niet getoond op de
radio/navigatie of MaxiDot maar gaat direct naar de telefoon via Bluetooth. Bij verbinding met een 3G
netwerk kan tegelijkertijd worden gebeld en data worden uitgewisseld (nu bellen óf data uitwisseling).

Weet iemand of hier een nieuwe VAG Bluetooth module mee bedoelt wordt of dat ze hiermee verwijzen naar die mObridge carkit..?

Het lijkt er trouwens op dat er ieder jaar weer meer verwijderd wordt van de Octavia, vorige keer was het bv de bekleding van de zonnebril houder met als gevolg een rammelende zonnebril nu is het de bekleding van dat andere vakje (nabij linker knie) dus kan dat wat daar ligt lekker gaan rammelen... *zucht*

Zouden ze de Octavia expres steeds meer uitkleden omdat hij de verkoopcijfers van de Golf \ Passat drukt..?
 

Spaced

Senior Member
Ik kan de PDF wel even online zetten als je 'm mailt.

't zou mij wel mooi uitkomen als die HFP update ook als software beschikbaar komt voor de RNS510 die in mijn huidige Skoda zit... anders moet ik er weer een andere car-kit in laten zetten i.v.m. iPhone.

@digital: Goeie kans dat ze de octavia inderdaad "uitkleden" omdat 'ie behoorlijk kannibaliseert onder de golf. Je krijgt immers practisch dezelfde auto als de golf; bij de golf hangt er alleen en meer "premium" sfeertje omheen (je ziet duidelijk dat volkswagen de afgelopen jaren steeds hoger in de markt is gepositioneerd) waar je vervolgens ook voor betaald.

Mijn huidige octavia was als "Golf" uitvoering gewoon onbetaalbaar in de lease (moet zeggen dat 60.000 km per jaar ook wel aardig roet in het eten gooit)...
 

Darkside

Forumguru
Ja het is jammer dat er op zoets kleins, als bekleding in een opberg vakje, bezuinigd wordt. Dit zijn juist de kenmerken van een mooi afgewerkte auto.
 

De Stip

Forumguru
Heeft iemand enig idee, of je die zaken zoals bekleding van de brillenhouder en dat kastje, ook los kunt (bij)bestellen? Dan plak je het er daarna toch zelf weer in. Ben het ermee eens dat het een verkeerde manier van bezuinigen is. Zoiets zag ik ook toen ik ooit een Seat Toledo kocht, waar hetzelfde dashboard in zat, als in een Audi A3. Daar lieten ze ook dit soort zaken achterwege.
 

andrehj

Forumguru
't zou mij wel mooi uitkomen als die HFP update ook als software beschikbaar komt voor de RNS510 die in mijn huidige Skoda zit...
Dat gaat niet lukken, want de hardware is anders. Op het Duitse Skoda forum zijn er overigens wel mensen die de oude premium carkit succesvol hebben verwisseld voor een nieuwe (die wel HFP ondersteunt). Zie deze draad.
 

Darkside

Forumguru
@Supersjors : Ik denk het niet. Dan zou je zelf iets moeten zoeken en gaan knippen en plakken.
Ze zouden een soort van luxe pakket als optie moeten bieden. Dan kan je zelf beslissen of je dit soort zaken wilt of niet (al betaal je natuurlijk veel te veel)
 
Heren,

ik rij een model 2011, maar in mijn brillenhouder zit wel een zachte bedekking, kastje links inderdaad niet, wel heb ik een af fabriek schuif/kanteldak...

Gr,

Tom
 

Darkside

Forumguru
Misschien zijn er nog meerdere wijzigingen. Modeljaar 2011 is vanaf week 22 meen ik. Misschien dat er later nog wat wijzigingen zijn doorgevoerd maar nogsteeds als modeljaar 2011 te boek staan.
Ook ik krijg een MY2011 en zal het over een aantal weken weten. Zover ik weet was het vakje links niet bekleed. Maar de brillenhouder en het vakje in de midden console wel.
 

RobPG

Lid
@darkside; de mijne is week 30 gemaakt, het lijstje met wijzigingen lijkt zo te zien wel te kloppen. Mn brillenhouder is wel bekleed overigens. Gaande de productie kunnen idd nog wat wijzigingen zijn doorgevoerd.
 

Darkside

Forumguru
Misschien nog wat ijverige mensen daar bij Skoda. Die gewoon doorgaan met het plaatsen van brillenhouder bekleding :-)
 

De Stip

Forumguru
En, ben je tevreden over het dak? Ik heb het afgelopen vrijdag ook mee besteld in mijn O2.

Heren,

ik rij een model 2011, maar in mijn brillenhouder zit wel een zachte bedekking, kastje links inderdaad niet, wel heb ik een af fabriek schuif/kanteldak...

Gr,

Tom
 
Hier hetzelfde dak is echt prettig, staat 9 van de 10 ritjes op de kantelstand, meer dan prettig, goede keuze zo'n dakje



Gr.,

Tom
 

De Stip

Forumguru
Ik ben ook echt blij, dat ik hem samen met al die andere extra's besteld heb. Over het leer heb ik nog even getwijfeld qua kleur. Ik wilde kiezen tussen cognac of zwart en het is uiteindelijk zwart geworden. Ik denk dat dat op de lange duur het minste zal vervelen en het mooiste blijft. Toch is de kleur cognac icm de anthracite gekleurde auto, denk ik wel erg gaaf. Keuzes......
Ik zag afgelopen zaterdag bij de dealer een Superb staan met zo'n open dak icm solar systeem. Het zal ongetwijfeld z'n voordelen hebben, maar ik vond het niet mooi dat je niet door het dak heen kan kijken, wanneer het dicht zit. Er zit altijd een verduistering dicht, ivm die solarcellen.

Hier hetzelfde dak is echt prettig, staat 9 van de 10 ritjes op de kantelstand, meer dan prettig, goede keuze zo'n dakje



Gr.,

Tom
 

Darkside

Forumguru
Ja maar het is toch wel dat deze op hete dagen de auto een beetje koel houdt?
Lekker als je van het strand af komt. Geef mij maar zo'n dakkie hoor
 

gerco-monique

Nieuw lid
Wijzigingen na de jaarwisseling 2010-2011

In december 2010 heb ik een Octavia 1.2TSI DSG Elegance besteld.
Voor de apk van de vorige auto was ik bij de dealer waar ik opmerkte dat er na mijn bestelling een paar wijzigingen zijn doorgevoerd. Zo is de antenne korter (en dikker) geworden, zit er een kunststofafdekkap op de bodem onder de bijrijdersstoel en mist het kaartennetje tegen de middenconsole.

Is iemand op de hoogte of er nog meer is gewijzigd rond of na de jaarwisseling?
 

tha a

Senior Member
kan iemand bevestigen dat de pookknop is veranderd? ook bij een 1.6TDI elegance?(5 bak) (in dit draadje staat alleen bij ambition)
 
Bovenaan Onderaan