Mischa zijn skoda superb

EdK

Forumguru
Ja bij kopachek 200 eurie, bij de dealer zeker duurder
En beide komen dan uit zelfde fabriek...
Gewoon voorschot vragen bij de familie voor je aankomende verjaardag...:koffie::arghh:
 

Mischa-superb

Forumguru
Vrouw gaat net met de auto weg, staat de koelvloeistof beneden peil, en brand het lampje! Je zou zeggen dat hij dan lekt! Of kan dit zomaar af en toe gebeuren? Is het bijvullen en weer gaan?
 

brepus13

Forumguru
1.6 TDI? Waterpomp probleem! De 1.6 staat er om bekend. Nieuwe waterpomp is meestal ook meteen nieuwe distributie aangezien het toch los moet.
 

Thijs4motion

Forumguru
bijvullen en even in de gaten houden.

Wanneer heb je deze voor het laatst gecontroleerd?
Het kan ook al zijn dat deze al een hele tijd tegen minimum aan hangt en net nu er 1 druppel te weinig was.

lekkage kan op verschillende plekken, een slang, radiateur, kachelradiateur of de waterpomp
waren er geen sporen te zien op de plek waar de auto stond?
 

Mischa-superb

Forumguru
bijvullen en even in de gaten houden.

Wanneer heb je deze voor het laatst gecontroleerd?
Het kan ook al zijn dat deze al een hele tijd tegen minimum aan hangt en net nu er 1 druppel te weinig was.

lekkage kan op verschillende plekken, een slang, radiateur, kachelradiateur of de waterpomp
waren er geen sporen te zien op de plek waar de auto stond?
Dat is een goeie , volgende maand krijgt hij een grote beurt plus nieuwe remmen en apk.. dus laatste keer was 11 maand geleden ..
 

brepus13

Forumguru
Je kan altijd even onder de auto kijken of je ergens lekkage ziet. Maar de waterpomp komt regelmatig voor bij deze motor. Zoals gezegd kun je altijd bijvullen en monitoren. Als het peil snel weer zakt weet je genoeg :-)
 

Tees

Donateur
Dat zou balen zijn aangezien deze er net een jaar opzit... keurig bij de dealer...
Jammer dat de dealer toen niet preventief de waterpomp heeft meegenomen...tis idd een bekend probleem bij de 1.6 TDI, en de meerkosten als de distributie al los is zijn beperkt. Ik zou de bon eens nakijken, misschien hebben ze t toch gedaan zonder dat je t onthouden hebt?
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik had het met mijn 1.6tdi ook bij 120xxx km. Waterpomp is toen voor gates vervangen en toen moest de distributieriem ook mee (terwijl die maar bij 210000 vervangen hoeft te worden…
Auto was toen 5 jaar oud, garantie kon ik naar fluiten want was buiten de 4 jaar oud…
Terwijl de zooi gaat lekken op de helft van wat ze aangeven dat een normale levensduur is.
 

brepus13

Forumguru
Ik mag toch aannemen dat als je distributie vorig jaar gedaan is door de dealer dat de waterpomp mee vervangen is? Neemt
Niet weg dat die dan alsnog kapot kan gaan :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Mischa-superb

Forumguru
Nadeel is dat was net voordat hij van ons was, dat was 1 van de redenen dat het deze is geworden ivm zijn staat van onderhoud. Volledig bij de dealer onderhouden... ik kan natuurlijk eens navragen bij de desbetreffende dealer al is het vast geen garantie
 

EdK

Forumguru
ik kan natuurlijk eens navragen
In theorie moet er op papier ( elektronisch ) staan wat hij verbruikt heeft aan materialen in die wagen.
Nota's staan allen in hun systeem met kilometerstanden erbij.

Dat ik me Yeti inruilde had ik alle rekeningen erbij op één na, en vertelde dit de verkopervan de dealer.
Ohhh geen probleem, die zoek ik wel even op en print hem uit en doe hem bij de rest.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

brepus13

Forumguru
Die pomp staat altijd genoemd op de factuur aangezien deze een extra kostenpost is op de standaard distributiewissel prijs, net als wat liter koelvloeistof en een beetje arbeid.
 

CharlesTucker

Forumguru
Toen ik nog een 1.6tdi had bestonden er ook pakketprijzen bij de dealer voor het tegelijkertijd vervangen van de waterpomp en distributieriem. Ik heb zelf ook wel eens een lekkende waterpomp gehad, en toen de distributieriem direct mee laten vervangen. De dealer vertelde me toen dat sinds het vervangingsschema van de distributieriem naar 210.000km verhoogd was, ze vrij regelmatig tegen lekkende waterpompen aanliepen voordat de distributieriem aan de beurt was (bij mij werd het probleem ontdekt bij de 150.000km beurt). Kennelijk inderdaad een zwak punt bij deze motoren.
 
Bovenaan Onderaan