Mijn superb

leon-cupra

Forumguru
Wat doe je dan wanneer je op de camping staat , heel de boel opgezet en je wilt dan eens een stadje verder gaan bezoeken met de wagen ? Alles terug afbreken?
 

Canon-Eye

Forumguru
@leon-cupra Dat is zo ongeveer de discussie over de voor- en nadelen van een camper versus een caravan of tent:
verschillende mensen willen nu eenmaal verschillende dingen... :pardon:
 

Kanerr

Forumguru
Denk dat de auto best vast staat :) Maar volgens mij is Larsy vooral van het fietsen dacht ik ergens gezien te hebben... Of skaten :D
 

ertromp

Forumguru
Waar ik wel benieuwd naar zou zijn is het gewicht waar je de dakdragers van de auto mee zou mogen belasten. Je hebt al gewicht tent en dan nog 2 personen en zeker het deel wat buiten de auto steekt want als je daar als eerste op komt veroorzaak je toch een aardig moment op de constructie. Natuurlijk zal alles aardig wat moeten kunnen hebben betreffende veiligheid van de auto zelf maar toch :pieker: Een Land Rover of zo'n Toyota Landcruiser zal verwacht ik iets anders in elkaar steken.
Wel een super mooie oplossing als je rond wil trekken.
 

larsy

Forumguru
Dat is het voordeel van deze tent (letterlijk op een min. Is alles toe of open ) en je kan weer rijden ...
ik zal niet gaan staan op een camping of waar veel van die witte campers staan daar krijg ik pijn van aan mijn ogen als ik daar Tussen moet gaan zitten.:D

voor mij eerder dit ,in de natuur bij een riviertje en de dag erna weer op een nieuwe plaats ...
(Een stad bezoeken kan dus heel makkelijk)

9A5C8863-800F-45EA-8EA6-D32EC3409AF1.jpeg
FDC66360-16A1-416A-8E6D-0C47C8698907.jpeg EFB4629A-F924-4CEB-8994-E9ABFA24A6BD.jpeg
98264EA7-5E02-4A7F-BED2-53CACA9616E3.jpeg


ivm gewicht is het geen probleem (opgegeven Max. gewicht dakbelasting is in rijdende toestand ) max. statische belasting is het veel meer . Maar hoeveel juist weet ik ook niet. :arghh:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mag je dat zomaar in het wild kamperen? Niet dat je wss daar iemand tegen komt en nog nooit vast gezeten met de Superb? Is niet echt een terreinwagen hé :D
 

larsy

Forumguru
Wat mag en wat niet mag :arghh: :deuk:

(Normaal mag je boven de boomgrens voor 1 nacht kamperen)

De superb is een beest (de koffer toch).:maakmegek:
Nog niet vast gezeten.

Had de tent liever op de de Audi staan om daar in de bergen te rijden ..
Maar je hebt een werkpaard en een luxepaard ...
en we nemen het werkpaard voor dit soort trips :D
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Ahhh ja super idee , daar had ik nog niet aan gedacht “ Yeti 4x4 “
Ga eens wa zoeken ... ken de prijzen hier niet (het aanbod zal wel heel klein zijn hier in Bels voor de 4x4) .
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ik blijf het riskant vinden dergelijke constructies op je autodak te bevestigen!
Zeker als het ook nog voor de helft naast de wagen hangt...
 

hemi24

Forumguru
Omtrekken vast niet, maar de max. dakbelasting wordt wel heel gemakkelijk over gedacht blijkbaar...
 

JeSko

Forumguru
Die maximale dakbelasting zal toch bedoeld zijn om tijdens het rijden niet te zwaar geladen te zijn? Dit om overhellen, ander remgedrag, en afwijkend gedrag bij een ongeval te voorkomen? Die tent is wellicht lichtgewicht ( mooie woordcombinatie ) en zal leeg en dicht gevouwen geen 75 kg wegen, anders maakt zo'n firma zoiets niet lijkt me? Als de SuperB stil staat en er liggen 2 mensen in die tent maakt die dakbelasting niet uit denk ik dan, als zo'n auto op zijn dak beland bij een ongeval komt er ook meer dan 75 kg druk op te liggen, zonder dat daarbij het hele dak dichtklapt.
 
Bovenaan Onderaan