Mijn superb

larsy

Forumguru
Diameter van mijn 19” velgen is 4cm groter
Dan mijn winterset (16”)
Dit wil zegge dat mijn auto 12,5cm verder moet staan bij 1 omwenteling van het wiel .
Dus in de praktijk tegen een helling heeft hem dan wel meer kracht nodig om die omwenteling in dezelfde tijd te kunne doen.
en dat gaat dus niet :maakmegek:
integendeel het is nadelig en heeft meer tijd nodig ( En dat merk je wel).
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
De hoogte van de band van de 19" is toch veel lager dan die van de 16"?
Totaal is het wiel dan gelijk aan elkaar.
 

larsy

Forumguru
Diameter van 19” banden is 67,5cm
Diameter van de 16winterband is 63cm
Ja die 19 is lager van profiel ... maar is wel groter van diameter
 

JeSko

Forumguru
@larsy

Haha :D komt door die quarantaine, ik zie alles nu direct:deuk:

Trouwens, een chipje en een 3 cm verlaging zouden jouw Sup echt af maken, door die chip gaat ie ook beter gaan met die schitterende Wielen:yeehaa:
 

larsy

Forumguru
Ja aan dat chipje heb ik ook al gedacht ...
Verlagen niet , heb graag wat extra bodemvrijheid
 

JeSko

Forumguru
Snap ik wel! Als je echt dat comfort wilt houden qua bodemvrijheid moet je dat niet doen uiteraard. Chip wil ik ook doen, is uiteindelijk niet de grootste kost en schijnbaar rijd de auto er veel beter door.
 

larsy

Forumguru
19”velgen op 1.6tdi 120pk :
Vandaag tegen 120km/h (cruisecontrol)
Hem late doen in 6de 2000t/min.
Zakt gewoon na 94km/h ( en daar kon hem blijve hangen)
Enkel een fiets achter de auto!

Zo ver zakte hem niet terug met de 16” :maakmegek: (daar ben ik zeker van)
Schoonheid kost een prijs:banghead::nailbiting:

Eigenlijk wel jammer dat een auto ”alleen”
Op 2000t/min terugval heeft ( in de Ardenne )
Begin toch wat minpunten te vinden aan mijn supErBee :maakmegek:
3B230096-DC8C-4E87-BD85-AF71C631FD94.jpeg
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Ik snap niet dat het toerental terug valt van 2000 naar 1500t/pm en dus ook in snelheid van 120 naar 94km/pu.
Juist rond de 2000t/pm heeft de motor het meeste koppel.
Het lijkt alsof je cruise niet goed werkt.
 

larsy

Forumguru
Ja snap het ook niet zo goed ..
Het is wel een helling maar toch .
Er Hangt toch ook niets achter .
 

larsy

Forumguru
Even een update
Nu de test samen met ne maat gedaan
na de Ardenne gereden met 2 auto’s (om te mountainbike )
En nu dus de kans om het te testen beide auto’s 125km/h in 6de en cruiscontrol op .
En ja =>
zijn auto kwam me al redelijk snel voorbij eens het steil begon te worden
:banghead::cry:
En dan heeft hem nog eens 10pk minder op papier in zijn Astra 1.6 diesel 110pk EFB7FACE-BCB1-4DDC-94E2-03AC0B05E443.jpeg


Ik snap er niks van .
Zonder cc op zakt de snelheid ook in 6de
In 5de niet .

Ga het nu toch proberen met mijn 16” wielen.
Nu wil ik het echt weten als dit door die wielen komt .
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Hou ons op de hoogte. Aan die 16" velgen ligt het in ieder geval niet.

Edit: Ik heb even terug gelezen.
Diameter van het 16" wiel is ruim 4 cm kleiner! Ja dan kan het zeker aan die 19" velgen liggen. Maar en dat is eerder gezegd, waarom schakel je niet terug? Jij fietst toch ook niet in de hoogste versnelling een berg op?

Met die ruim 4 cm extra aan diameter heb je veel meer koppel nodig. De Astra staat zo te zien op standaard diameter wielen. Dat is het verschil. Voordeel met die grotere diameter is de topsnelheid. Die zou iets hoger liggen, maar wanneer rijd je dit?
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Astra is standaard .

Ja met mijn winterwielen is het 4cm

Maar ik ga mijn 16” zomerwielen monteren (daar is het verschil wel minder van diameter)

Terugschakelen zal ik dan in de toekomst wel doen . Eerst wil ik het zeker weten dat het de wielen zijn .:D
 
Bovenaan Onderaan