Mijn Skoda App issues

CDK

Forumguru
Nieuwe ergernis sinds laatste update: krijg af en toe de melding dat de inlogcode niet juist is.....terwijl ik zeker weten de juiste intype. Pffff......

Helaas, nadat bij mij de problemen gefixt leken te zijn......., ook hier bovenstaand probleem.
 

35mmfilm

Nieuw lid
Ik kreeg gisteren weer eens een email van de SKODA klantenservice betreffende de Connect Mijn Skoda App.


Geachte heer.....

Vervelend om te vernemen dat u nog problemen heeft met de Connect Mijn ŠSKODA app.
U geeft aan dat wanneer u de verificatiecode invoert, deze onjuist is. Ik wil u daarom vragen om te controleren of u de nieuwste update al geïnstalleerd heeft.
Indien dit het geval is, kunt u de volgende stappen volgen;

- Vraag een nieuwe verificatiecode aan door middel van een nieuw wachtwoord aanvragen.
- Zodra u de nieuwe verificatiecode ontvangt, voer deze niet direct in. Wacht hier een half uur tot een uur mee.
- Zodra u de verificatiecode invoert, geef de applicatie de tijd om deze te verwerken, als er niet direct iets gebeurt, klik dan niet nogmaals op bevestigen. Hierdoor kan de app van slag raken.

Indien u na deze stappen nog steeds niet kunt inloggen, verneem ik dit graag van u.

Met vriendelijke groet,


ŠSKODA Customer Care

Uit het feit dat ik deze email hier plaats blijkt dat ook deze keer het mij ondanks alle tips niet gelukt is op de App in te loggen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik kreeg dit bericht van Pon/Skoda en antwoordde hun als volgt:
-------
De ritgegevens zijn niet verloren en worden zo spoedig mogelijk aangevuld. Deze worden opgeslagen in de connected car module ( in uw voertuig ) en niet op uw telefoon.
Binnen een aantal weken wordt de knop toegevoegd die het mogelijk maakt om de ritten te downloaden. (Alleen mogelijk indien het rittenadministratie abonnement aangeschaft is).

Ik EIS mijn privacy op, waar met de nieuwe richtlijnen veel over te doen is.
Wie kan mij de garantie geven dat de garage van de gegevens afblijft? Of deze doorstuurt naar PON/SKODA?
U kunt dat wel beweren, maar dat beweren is voor mij volstrekt onvoldoende.

-----------
Ik ben er niet blij mee.
Privacy! Het gaat ze bij voorbaat niet aan waar ik al dan niet ben geweest, en hoe mijn rijstijl is. En dat voor een apparaat wat ik zelf heb moeten betalen, om zo mijn identiteit prijs te moeten geven.
Ik ga er tenminste van uit dat de oude app het ook niet in de module opsloeg om reden dat dat nu expliciet wordt aangegeven. En hoe krijgen ze de oude gegevens dan in de boordmodule?
Dat betekent dat zij kunnen up- én downloaden. Dus ook manipuleren.

grtssss
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Sinds gisteren kan ik plotseling mijn gereden ritten zien, die van gistermiddag en nu ook die van vanmorgen. Eerdere ritten (ik heb de auto nu ruim 2 weken) zijn niet te vinden. Ook zijn alle "lampjes" nu groen. Voor gisteren werkte er vrijwel niets, alleen het totaal aantal gereden kilometers klopte. Er lijkt dus wat vooruitgang :fingerscrossed
 

Mali

Forumguru
De rijstijlscore vind ook heel interessant ik stijg iedere keer een paar plaatsen.
Het beloofd wat !.
Gestegen van plaats 1374 naar plaats 6044.
 

CharlesTucker

Forumguru
@skodasuperb2018, eerlijk gezegd, de toegevoegde waarde is nihil, voor mij is het meer "wel grappig". Toegevoegde waarde voor leaserijders die geen bijtelling betalen zou wel kunnen zijn dat je er (tegen betaling, dat dan weer wel) rittenoverzichten die door de belastingdienst geaccepteerd worden uit zou kunnen trekken. Maar dan moet het wel betrouwbaar werken, en zoals je uit dit hele topic wel begrepen hebt, dat doet het zeker niet.

In sommige situaties kan het handig zijn te weten waar je auto geparkeerd staat, vreemde steden, hele grote parkeerterreinen bij mega-evenementen of zo. Wat handig zou kunnen zijn is koppeling met een parkeer-app (park-mobile), ik heb nog niet geprobeerd of dat werkt, dan moet ik eerst meer vertrouwen hebben in de app, want dat vertrouwen is nog heel erg laag. Overigens kun je hier een overzichtje vinden met functionaliteiten.
 
@skodasuperb2018, eerlijk gezegd, de toegevoegde waarde is nihil, voor mij is het meer "wel grappig". Toegevoegde waarde voor leaserijders die geen bijtelling betalen zou wel kunnen zijn dat je er (tegen betaling, dat dan weer wel) rittenoverzichten die door de belastingdienst geaccepteerd worden uit zou kunnen trekken. Maar dan moet het wel betrouwbaar werken, en zoals je uit dit hele topic wel begrepen hebt, dat doet het zeker niet.

In sommige situaties kan het handig zijn te weten waar je auto geparkeerd staat, vreemde steden, hele grote parkeerterreinen bij mega-evenementen of zo. Wat handig zou kunnen zijn is koppeling met een parkeer-app (park-mobile), ik heb nog niet geprobeerd of dat werkt, dan moet ik eerst meer vertrouwen hebben in de app, want dat vertrouwen is nog heel erg laag. Overigens kun je hier een overzichtje vinden met functionaliteiten.

@CharlesTucker Bedankt voor je antwoord. Hoe weet de app waar je auto staat? Je moet dan toch een verbinding hebben met je auto, internet of je moet elke keer connecten via de kabel met je auto dan?

tweede: op myskoda registreren is volledig gratis toch? Hoe zit het met je privacy?
derde: Heb je nog tip voor een andere Skoda app, zoals die Rear entertainment app?
 

CharlesTucker

Forumguru
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over de "mijn skoda" app, in het Nederlands, niet "MySkoda" dus. "Mijn Skoda" is een door "Mind Mobility", onderdeel van PON, in elkaar geflanste app. Die app communiceert (direct of indirect, via PON, dat weet ik niet) met een kastje wat in je auto is ingebouwd. In dat kastje zal wel een sim-kaartje zitten voor communicatie. je hoeft in ieder geval niet met kabeltjes of zo aan de slag. Dat kastje kan allerlei gegevens over je auto, waaronder de locatie, km stand, actoeradius, eventuele problemen, etc. doorsturen. Privacy, in theorie vrij goed geregeld, je kunt op internet wel vrij makkelijk vinden welke informatie door wie (jijzelf, je dealer, PON) gezien kan worden, zie bijvoorbeeld deze link. In de praktijk zou ik ervan uit gaan dat iedereen en z'n moeder alles kan zien. Andere apps heb ik nog geen ervaring mee, ik heb de m'n auto nog niet zo lang, en ben er vooral mee aan het rijden, minder mee aan het spelen :)
 
D

Deleted member 24009

Wat een ongelooflijke k.. app is dit toch geworden. Wisten jullie dat al? :banghead::tegek:
Nu worden ineens de instellingen m.b.t. de notificaties niet opgeslagen. Kan wijzigen wat ik wil, maar als ik even later weer kijk dan staan de schakelaars weer in de oude, verkeerde stand....op iOS overigens.
 

Pendragon

Forumguru
Ik krijg weer sinds een aantal dagen geen notificaties meer. Uit en inschakelen helpt niks. Blijft inderdaad een drama.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan