Mijn eerste Skoda "gezinsauto"

SteefvH

Senior Member
Die fabia lijkt wel 4x4. Eerst even de banden oprijden en dan winterbanden eromheen. Voor de zomer periode zullen er lichtmetalen velgen onderkomen en dan even kijken of deze ook nog naar beneden moeten (denk het wel). Liefst zou ik een compleet RS veren met schokdempers willen die is namelijk niet zo laag er wordt namelijk wel elke dag mee gereden.
 

SteefvH

Senior Member
Na lang wachten was het afgelopen weekend dan zover. Een Eibach Pro-kit is gemonteerd en dat via @Antera (nog bedankt voor de tip @peterrapid ) helaas kon ik er zelf niet bij zijn maar het resultaat mag er zijn en het rijcomfort is van origineel niet te onderscheiden.

Maand december probeer ik nog met de Skoda een bezoekje bij HBT te bezoeken om het FSI techniek te reinigen. Er zijn nu een aantal bekende hier geweest en merken duidelijk verschil.

 

Cordoba

Forumguru
Koelvloeistofniveau, is waarschijnlijk een voorbode dat de sensor tegen het einde van de levensduur zit. (betekent tankje incl. sensor vernieuwen) Voorlopig kun je dit onderdrukken door de koelvloeistof tot maximumpeil bij te vullen, desnoods er net boven, meestal blijft de melding dan een poos weg.
 

SteefvH

Senior Member
Het is alweer een tijd geleden dat ik wat heb gepost, er is wel hier en daar wat veranderd. Het enige minpunt is dat de thermostaat vervangen is. In een ochtend gedaan en de auto is weer perfect op temperatuur.

Als je binnen 3 weken 2x wordt aangehouden ivm bellen achter het stuur en vervolgens ook allebei de keren een waarschuwing krijgt mag je wel van geluk spreken. Dus ik heb zowel de Octavia als de Fabia voorzien van een carkit.

Octavia heb ik eerst een audiovolt erin gehad maar deze heeft een half uurtje volgehouden toen was ik er klaar mee. Meteen een Dynavin N6 erin laten bouwen en deze werkt echt perfect


Bij de fabia heb ik geluk gehad dat een goede vriend zijn Pioneer Avic verkocht


Kortom die agent had wel gelijk! en ik mag ook niet meer zeggen dat er slechte agenten zijn.

Het volgende op de agende is een afspraak maken bij HBT voor FSI reiniging en de Fabia voor leuke zomervelgen verzorgen maar eerst komt er een dochter bij!
 

EdK

Forumguru
Kunnen jullie nu niet gewoon wachten tot het is geboren.....
Zo meteen is het toch een zoontje..........
 

SteefvH

Senior Member
Goedemiddag allen,

Helaas heb vandaag me ventilatie kapot gemaakt.

Is er iemand die dit nog op de plank heeft liggen of is er ergens een Skoda sloop?


IMG-20170112-WA0001.jpeg
 

SteefvH

Senior Member
Na een hele lange tijd te hebben genoten van de Octavia RS bijna 8 jaar en ruim 150000km om exact te zijn was het helaas tijd voor wat anders.

Ik heb lang gezocht en wil eigenlijk weer een Skoda RS maar helaas worden deze niet geleverd met 4x4 en daarom heb ik het mooie merk Skoda verlaten maar het blijft wel bij Vag.

Een mooie Golf R variant hopelijk kan ik hier weer 8 jaar van genieten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210711_025712.jpg
    Screenshot_20210711_025712.jpg
    387,5 KB · Weergaven: 79
Bovenaan Onderaan