Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : ik moet toch toegeven dat ik het niet juist had..!

De motor in de C180 is toch een Mercedes motor, beter gezegd de M274 DE16 LA.

Ik was even op het verkeerde been gezet doordat deze motor ook in de Infinity geleverd was...
De 1.6 van Renault/Nissan heeft ook een andere boring en slag.

:bloos:
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 , was zelf ook niet 100% zeker aangezien mijn vader dezelfde opmerking had. Had toen al wat opgezocht maar niets gevonden. Dus in de veronderstelling Benz-motor ... tot iemand met ook autokennis het terug aanhaalt ...
Maar bij deze voor allen .... het is een rasechte Benz-motor :D:D
 

leon-cupra

Forumguru
Ondertussen twee weken verder met de Benz. En @EdK , ben hem nog niet beu :tongue:
Heerlijke bak.
Ondanks ik niet echt iets verander aan wagens na aankoop, gaan we toch iets "veranderen" of beter gezegd toevoegen. Vorige week geinformeerd voor een achteruitrijcamera. Vorige eigenaar vond het niet nodig, maar het zicht naar achter met de kap toe is zo belabberd en de achterkant is zeer moeilijk in te schatten. De parkeersensoren geven ook te weinig "info". Zijn niet echt "gevoelig" en verwittigen te laat. Compact is hij ook niet echt. Eens naast mijn collega zijn C estate gezet en is quasi even groot :pieker: scheelt maar een paar cm.
Dus wss binnenkort afspraak maken voor het naplaatsen van een achteruitrijcamera. Niet goedkoop maar dat is een nieuwe bumper ook :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
584412F2-7CB3-4471-B715-E260FD3DCE4F.png A18A17F2-DF3C-4F74-B974-3ED9C51B31EB.jpeg
Vandaag de kap behandeld met auto fitness rag top protector. Gebruikte reeds dit product voor de Mazda. Had bij de eerste wasbeurt gezien dat er nog een goede coating op lag maar vandaag uit mijn bed gehaald door mijn partner. Onze kat zat blijkbaar vannacht opgesloten in de garage en had niet beter gevonden dan een drolletje te leggen op het cabriodak :mad::mad::mad:
Gelukkig stond de wagen niet met het dak open in de garage.
Dus vliegensvlug het dak afgespoeld en met mijn auto finesse cleaner het dak gepoetst. Maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de benz nog eens grondig te poetsen. Daarna 3 lagen protector op het dak verneveld en het dakje is weer spik en span en beschermt. Water loopt er nu terug mooi af :jaja:
 

JeSko

Forumguru
Wees inderdaad blij dat het dak niet open stond, geen idee wat die kat van je zou doen maar onze kat zou zo'n fraai lederen interieur als krabpaal gebruiken :nailbiting:

Wij hebben, compleet off-topic, ook een Boxer, en die was bij thuiskomst op ons appartement destijds plots foetsie, al snel zag ik waar ze zat, in de zetel, maar dan letterlijk IN de zetel :banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
Op de Mazda lag ze ook regelmatig op het dak. Nooit echt schade gehad. Is een heel brave kat. In huis ook. Nooit miserie mee. De twee vorige katjes waren veel wilder.
Niet veel schrik dat ze het interieur zou gebruiken als krabpaal, zou rustig op de zetels slapen, maar wanneer ze haar behoefte had gedaan op de zetel... dat had pas miserie geweest.
Thuis bij mijn ouders hebben we dat eens gehad met de toenmalige kat. Beestje zat nietsvermoedend opgesloten in huis en had die dag blijkbaar last van de darmpjes. Mijn broer zette hem na terugkomst in de zetel. Voelde zijn broek nat worden, voelde tussen de kussens en toen viel zijn frank. Kat had broodnodig haar behoefte moeten doen en had het niet beter gevonden dan in de zetel te doen :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @Ericw
Cabrio rijden is zo zalig. Daarnet ook. 23 graden, lichtjes bewolkt, zacht windje ... love it. Mijn kap gaat zelfs open voor korte ritjes :jaja:
 

Ericw

Forumguru
QUOTE
Precies, geeft in 1x een hele andere dimensie aan het rijden. :cheer:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
QUOTE
Instant dementie achter het stuur is toch niet zo veilig lijkt mij :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny

Forumguru
moest ik kat zijn zou ik hetzelfde doen :-)
Heel leuke wagen, ik ben zelf ook gaan kijken naar C-cabrio maar met een dochter van 15 is de achterbank toch iets te moeilijk bereikbaar.
binnen een 4 tal jaartjes (hopelijk heeft ze tegen dan haar eigen wagen) zal dit (of zijn opvolger) een grote kanshebber zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
@Vinny , met de kap toe is de instap achterin idd vervelend voor een volwassene of puber, maar met de kap open valt dit zeer goed mee. Ruimt achterin ook. Het is geen Superb maar als volwassene zit je vanachter nog heel goed. Met de testritjes met de familie een uurtje of twee vanachter gezeten, viel goed mee. Kwam er niet gebroken uit. :jaja:
Hier zijn de kids 9 en 7. Dochter geen fan van het open rijden, zoon is er even gek van als mezelf. Als ik hem moet voeren , vraagt hij steeds om met de benz te gaan en het dak open :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan