Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Gisteren was het zover ... het ophalen van mijn eerste "Ster". :D
Om 6u uit de veren, ritje van uur en half naar de dealer, papierwerk afronden, sleutels krijgen en onmiddellijk vertrokken (had aangegeven aan de verkoper dat ik geen uitleg nodig had, ontdek liever zelf alle knopjes op mijn gemak) voor het mooie ritje naar huis. Speciaal geen autostrade genomen maar de mooie binnenbaantje in de streek rond Ninove, Geraardsbergen en Gavere. Heerlijk ritje :jaja:

Na veel VAG producten gehad te hebben de tweede keer "vreemd" gegaan. De Mazda was de eerste keer, de Benz de tweede. Beide cabrio's. De reden van aankoop was omdat ik graag meer ritjes in het weekend met het gezin al cabrio-rijdend wou doorbrengen. Het cabrio-rijden in de Mazda was me zo hard goed bevallen, maar spijtig genoeg in het weekend stond de mazda steevast het hele weekend stil, dus wou ik meer het leuke koppelen aan het nuttige. Een 4-zit cabrio zou er komen. Zet je de criteria cabrio en 4-zit in autoscout, dan kom je maar bij een heel beperkt aantal wagens: de premium-merken. Gekeken naar de A5, de bmw 4-reeks en de MB C. 4-reeks viel vrij snel af omwille van de aartslelijke lijn, de A5 is knap van buiten maar vanbinnen te "kil". Bij de MB C kon ik de meeste criteria afvinken: financieel gemakkelijker haalbaar, tijdloos design, sportief maar toch klassevol en het interieur ... halleluja !!!!

Dus na de keuze gemaakt te hebben beginnen zoeken naar de geschikte C-klasse. Eerst de mazda proberen te verkopen, niet echt evident vandaag, zag alle mooie aanbiedingen voor mijn neus weg gaan tot de mazda eindelijk weg was. Verschillende verkopers aangesproken, onderhandeld en uiteindelijk tot mijn C gekomen . Een C180 AMG met amper 18.000km en jonge leeftijd van 3 jaar. Naar de wagen weesten gaan kijken, een uur rond de wagen gekeken om te zien of er geen blutsje of krasje op zat en kon mijn ogen niet geloven ... deze stond in absolute nieuwstaat. Contract getekend en met een big smile terug naar huis. Week en half nerveus rond gelopen tot de ophaling en gisteren was het dan zover, de ophaling :D

Het is dus een lichtgrijze C180 benzine cabrio geworden met het AMG pakket icm een 9G-tronic automaat. Heerlijke vlotte cruizer. Het is geen full,full option maar de juiste opties voor mij zitten er wel op. Opties die of het gemak vergroten of het groter luxe-gevoel geven. De helft van de tank hebben we al opgereden en waaawww, wat een luxe-cruizer en toch is de wagen ook nog sportief te rijden. Het is natuurlijk niet zoals de MX5 maar toch het is beter dan verwacht. Paar boerebaantjes vlotjes doorgereden en was echt onder de indruk hoe de C de bochtjes doorging. Ik plaats hem qua plezier op boerebaantjes absoluut boven de mij ex-RS. Maar laten we de C niet gekocht hebben om ralley te rijden, neen , het is de perfecte wagen om op het gemak te rijden, kapje open, heerlijk muziekje op en genieten ... en dat doe je absoluut in de C. Heerlijk zweven over de baan, de automaat die het werk overneemt van jou, die ook perfect luistert wat jij wilt, het enorme luxe-gevoel die de wagen vanbinnen uitstraalt ... Genieten met de grote G. Gisteren hadden we ook een familiefeestje, de wagen heeft niet veel stil gezien. Mijn broers die absoluut VAG minded zijn waren ook enorm lyrisch over de wagen.

Kortom, deze Benz is zeker zijn "Ster" waard :jaja::jaja:
 

JeSko

Forumguru
Eej man dikke proficiat! Wat een mooie auto!!:dankje:een ster verdiend door hard te werken, knap!

Interieur van MB is dezer dagen een categorie apart, kan geen ander merk tegen op, zowel Audi als BMW lopen qua design achter op MB.

Nogmaals, dikke proficiat:thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @JeSko
Het is eerder hard sparen dan hard werken ;)
Ze maken tegenwoordig zeer knappe interieurs. Dat het één boven het ander staat, interesseer mij eigenlijk weinig. Ik koop wat ik het mooiste vind en wat het meest voldoet aan mijn behoeftes. Ik doe zelf niet mee aan “wie is de beste”.
was wel aangenaam verrast met het lederen dashboard. Dat geeft wel iets extra’s.

@hemi24 , thx.
Klopt idd :D had die plaat eerst op de RS. Toen maakte mijn schoonmoeder nota bene mij er op attent dat het een automerk was :D:D
 

JeSko

Forumguru
Mij wel eerlijk gezegd, ik vergelijk dat constant omdat ik het meeneem in vergelijk bij een eventuele aankoop, en MB staat imo atm op een hoger platform ten opzichte van zijn grote concurrenten, heb hier eens foto's gepost van mijne kameraad zijne C AMG pack break, pff... Mooi hoor :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , zit in het bloed. Heel de familie is VAG minded, zelfs sommige zoals mijn jongste broer heel fanatiek.

op zich, had Skoda een interessante cabrio gehad, had het wel zoiets geworden. Het hoefde niet percé een benz te worden.

@JeSko uiteraard vergelijk ik wel, maar eerste instantie kijk ik altijd eerst naar wat ik het mooiste vind
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan