Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Met gisteren achter velgen te zien voor de Sup van @JeSko , toch een paar dikke velgen gezien voor de Benz :nailbiting::nailbiting:
Eentje tegen gekomen die steeds in mijn hoofd blijft voorbij flitsen : JR Wheels JR28 FB_IMG_1604781507913.jpg

Pfff, eerste keer in mijn "autoleven" dat ik toch wel "kriebeltjes" krijg van een velg :nailbiting:
Ben echt niet voor het modden van wagens. In mijn geval, voor de relatief korte tijd dat ik met mijn wagens rij, waste of money .... maar dit :nailbiting::nailbiting:
Al eens getoond aan de madam met een richtlijn qua prijzen ... kreeg nog geen klap op mijn hoofd, wat een goed teken is :D

Alleen ... ligt nu een breedset in 19" (AMG velg) op met nog goede banden. Nieuw setje zou toch 20" mogen zijn, zeker met dergelijke velg, maar dat wil zeggen nieuwe bandjes. Ligt vanachter een 245 op , niet goedkoop :nono:
Dus velg en band wordt nogal gortig.
Zou eventueel dan wel kunnen zien voor een 19" en de banden overzetten maja ... als ik iets zou willen doen, wil ik het wel ineens goed willen doen.:jaja:
 

brepus13

Forumguru
Ach, november met een 13e maand wellicht? Als het eenmaal in de kop zit kun je wel aan consessies denken maar dan zal het altijd blijven knagen.... resumé: haal diep adem, bestel ze, even slikken, druk op betaal, let the fun begin!
 

Kanerr

Forumguru
Die velgen zijn dik in 20" en een C kan dat heel goed hebben zonder dat het lelijk is. Het kost wat maar dan heb je ook wat ;) ik zou trouwens de 19 amg lekker rijden, meer comfort en oem wielen blijven fijn......:pieker:

nee just jokin, wanneer bestel je ze? :D
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 , gaan er nog even (een paar maandjes) over dromen. Het is nu toch winter, zou beetje spijtig zijn om nu dergelijke velgen eronder te zetten. 13de maand komt er idd aan en in februari krijgen we een paar 1000euro terug van de belastingen maar ten huize "leon-cupra" verdwijnen deze stortingen onmiddellijk op de spaarrekening. Neen, gezond verstand zegt: "eerst de corsa en de fiesta verkopen en dan kunnen we zottigheden doen." ;)

Als ik doe, zal het zowiezo 20" zijn maja dan begint het é ... volledig blacked-out maken (zou de glossy black velgen nemen, en dat moet het allemaal een beetje matchen)), achterlichten wat tinten, een dropke is dan ook wel nodig. .... ;)

@Kanerr , zelfs met een 20" zal de C nog comfi zijn. Nu voel je ook absoluut niet dat er een 19" onder staat.
 

brepus13

Forumguru
In dat geval kun je het nu gewoon een beetje uitstellen. Over een paar maanden kriebelt het toch voor een andere auto en “bespaar” je dan door geen nieuwe velgen etc aan te schaffen waardoor je wat extra budget mag hebben voor een andere auto ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 , de benz is nog maar in juli aangekocht geweest. Moest ik binnenkort al willen zien voor iets anders, zal het een "njet" zijn hier thuis. En ook, op dit moment absoluut geen idee wat ik zou kunnen kopen. Leuke opvolgers zijn nu nog gewoon te duur. :nono:
Zowiezo zeker nog tot 2022 met de benz rijden ...
 

JeSko

Forumguru
Gisteren met Andy het erover gehad, 20 vs 19 inch, omdat ik weet dat je 20 inch wilt onder de Benz, Andy heeft een CLS350 gehad op 20 inch, en die zei me vlakaf dat hij nooit nog 20 inch moest hebben onder zijn auto's, hij had velgen van een kwaliteitsmerk liggen en die scheurden wel eens, combinatie heel dunne band en Belgisch wegdek is een no go, en dat reed zelfs op zo'n dikke Mercedes heel slecht, oncomfortabel, stuiterig, elke slag voelde je in je tenen en op de koop toe tweemaal velgen gescheurd, en dit komt van iemand die al jarenlang met fel aangepaste auto's rijd en wel wat gewoon is. Je doet er uiteraard zelf mee wat je wilt, maar ik wilde je dit toch niet onthouden.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb altijd 20” gezegd omdat ik dacht dat er nu 19” onder ligt maar blijkbaar is het 18” dat de AMG velgen zijn.
Ligt nu een 225/45 op vanvoor en vanachter een 245/40. Dus met 18” nog een redelijk hoge banddikte. Dacht met 20” dat het naar 35 ging, zou dit nog eens moeten nazien. Op de RS lag ook 225/35 met een 19”. Nooit problemen mee gehad.
we zien wel. Is toch niet voor morgen maar neem het wel mee voor eventueel later ;)
 

JeSko

Forumguru
Ja ik moest gewoon gelijk aan u denken toen we daar gisteren over bezig waren, zelf ook op 225/35 19 inch en dat rijd goed genoeg, alleen wat opassen voor grove putten natuurlijk maargoed, met zo'n 20 inch wielen rijd je, zeker in BE, alles kapot en het comfort verdwijnt compleet, de wegen liggen hier doorgaans niet zoals een biljart, wat in NL doorgaans wel zo is. Als je huidige wielen 18 zijn, gaat 19 echt dik staan :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Heb daar niet zoveel schrik voor, een 20”. Kan je evengoed een 19” stuk rijden. Heb alleen “schrik” dat een 19” “net niet” is. Als ik geld tegenaan wil en mag gooien, moet het ineens perfect zijn en geen half werk ;)
 

Vinny

Forumguru
Voor de 20" gaan, anders krijg je straks spijt.
ik had op mijn vorige wagen 20" ik vond deze perfect.
op mijn Superb liggen er nu 19" eigenlijk had ik hier ook voor 20" moeten gaan.
en de wegen liggen idd slecht in Belgiê mijn schoonvader rijd zijn 16" velgen kapot.
ik heb al op al mijn wagen grote velgen gehad en nog nooit ene kapot gereden (met uitzondering van 2 ongevallen).
op mijn Civic 29 jaar geleden lag er standaard 13" op ik reed toen met 18" band 205-40.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn gedacht stond toch op 20". Wijk daar niet gauw vanaf. Maja eerst nog 1 of 2 wagens verkopen en dan gaan we eraan beginnen.
Keuze van velg staat al redelijk vast, de Japan racing JR38 mat zwart :rockon:
 

Kanerr

Forumguru
Tja.. Velg kapot rijden.. Het is sjans vind ik zelf, en vooral opletten en oppassen hoe je ermee omgaat. Vinny heeft een goed punt met zijn schoonpa :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan