Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsy

Forumguru
mooi ding die M.
Maar ja, die taks is toch wel teveel
(Nu ook al).

Vandaar dat ik toen 2L speelgoed heb gekocht (En dus binne die vag groep ).

Maar goed als je echt BMW wil
moet je het gewoon doen .
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Het is nog maar een gedacht hé. Moest geld niet het “probleem” zijn, had zoiets er al direct gestaan. Maja ezeltje in de tuin is onlangs gestorven :nono:

en @larsy , vind die taksen zoals ik het nu uitgerekend heb eigenlijk nog “aanvaardbaar”, zeker voor een 3liter. Eenmalige inschrijving is wel even slikken maar die jaarlijkse taks wijkt niet zo veel af van die van een 2L. Nog nooit een 3L gehad ... het is nu of nooit meer (aangezien de kans groot is dat een 3L in dergelijke wagens wel eens verleden tijd kunnen zijn) maar dan zullen de taksen niet veel mogen stijgen. Dit is bijna het “randje” voor mij.

En ook, de herverkoopwaarde van zo een M2 blijft nu zeer stabiel. Volg een M2 al een jaar en die prijzen stijgen ipv dalen. :pardon:alleen sterk stijgende taksen zouden de prijzen kunnen doen dalen.
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag de eerste van de twee wagens verkocht. De Fiesta krijgt een nieuwe eigenaar. Nu nog de Corsa en zijn weer stap dichter bij (eventueel) iets anders.

mijn partner begint zenuwachtig te worden :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
In principe had dat wel gekund maja je moet de kerk in het midden houden :pardon:
Moet nog ergens “verantwoord” blijven
 

leon-cupra

Forumguru
Goede inruilprijs (of zelf verkopen) zal al veel wonderen doen ;) En tweedehands kopen verzacht een beetje wel de pijn. Eerste eigenaar heeft een belachelijke afschrijving mogen hebben. Nu bij wederverkoop is de afschrijving een stuk kleiner.

4 jaar zal ik absoluut niet halen met de Benz. Enorm goede wagen, luxueus, knap, AMG design is zo mooi, maar ... komende van een MX5, is de Benz een saaie wagen (en tegenwoordig rij ik er ook zo mee :cry:).
 

sitechris

Donateur
Tsja, dat de Benz een stuk saaier is had iedereen je wel kunnen vertellen. Mooie tussenvorm is de nieuwe generatie BMW Z4.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@sitechris wist uiteraard wel ergens dat de benz totaal anders ging rijden dan de Mazda maja met hetgeen de benz bedoeld was, was ik bereid om een bepaald compromis te maken maar nu ... tja niemand in het gezin die het leuk vindt .. dan ga ik terug meer aan mezelf denken.
BMW Z4 is idd een leuke opvolger. Alleen tweedehands nog zeer duur en de grootste afschrijving moet nog volgen wanneer het aanbod groter wordt. Dus daar passen we even voor. Mss voor een vd volgende wagens.
Blijf eerder bij het gedacht van de M2. One of the last. Iets dat je ooit gehad moeten hebben als liefhebber. Prijzen tweedehands zakken quasi niet meer dus zeer interessant naar herverkoopwaarde(niet onbelangrijk voor mij).
Nu, niets is nog definitief. als partner haar poot stijf houdt, komt er zowiezo (voorlopig) niets in de plaats.
 

leon-cupra

Forumguru
Momenteel staan er 3 zoekopdrachten in autoscout vastgezet.
iedere dag tien keer kijken of er iets nieuws tussen zit ... :D:D
4E8DB6DB-044C-4BFE-BC02-02521035D491.png
 

leon-cupra

Forumguru
Dit is voor ons onze tweede wagen waar ik zelf mee rijd. De Superb is onze gezinswagen die tevens een bedrijfswagen is, dus logisch dat daar de meeste km mee worden gereden. En dat is al geen “spannende” wagen ;)
Dus de tweede wagen mag iets “specialer” zijn. De weinige kilometers die ik rijdt mogen dan wel eens “spannender” zijn.

en het is het moment voor eens iets “uitzonderlijk” te kopen. Binnenkort maakt de roverheid het ons onmogelijk om nog eens iets “leuks” te rijden. Rijden we ofwel elektrisch of iets met zo min mogelijk cilinders
 

leon-cupra

Forumguru
Daarnet weesten gaan zien naar een M2 hier in de buurt. Een alpinweiss met 54.000km, 2jaar oud. Wat een gruwelijk knappe bak. Lekker breed, lekker agressief, een dikke in-to-your-face bak ... geweldige wagen. En dat geluid. Magnifiek.
Maar zover de positieve punten. Wagen had maar 54.000km maar die voorbumper zag er niet meer uit. Steenslag tot en met. Ergens logisch met al die rechte vlakken in de bumper. En wss een autostrade-wagen geweest. Van in het dorp te rijden heb je niet dergelijke schade.soit, in cé kan je dat altijd laten herspuiten. Maar dan, het meest frustrerende aan verkopen en kopen ... inruil. Had gisteren al even gezien aan welke prijzen een C cabrio te koop staat ... voelde toen al wat nattigheid. En effectief. Overnameprijs een stukje lager dan ik eigenlijk in mijn hoofd had. Het was zeker geen belachelijk bod maar 3500€ verliezen op 6 maand, daar had ik geen zin in. Had mij een bepaald opleg-budget opgelegd rekening houdende dat er nog eens 3000€ taksen en 2000€ verzekering bij komt. Als je dan nog eens 3000€ boven het vooropgestelde budget zou moeten bijleggen ... ik mag dan nog zo een grote zot zijn, maar financieel zijn er toch bepaalde grenzen. (Ook al zouden we die 3k extra zeker kunnen betalen)

dus terug naar af. Naar andere verkopers gaan heeft geen zin. Deze was al een stukje goedkoper dan de rest(weet nu ook al waarom). Dus al wat ik kan winnen op inruil, verlies ik op de prijs van de M2.

Gaan nu een nieuw plan moeten bedenken. Ofwel de benz zelf verkopen. Hopen dat hij snel weg is en dat die M er nog staat, maja den dag van vandaag zeer onwaarschijnlijk en het is nog geen cabrioseizoen. Dus zie de benz niet op een week verkocht te krijgen. Ofwel iets anders leuk zoeken dat financieel interessanter is. ofwel (de voorkeur van de madam) blijven verder rijden met de Benz. :arghh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan