Loopvlakkettingen ervaringen!

Jer

Nieuw lid
Ik denk dat de tabel bij mijn set grondig fout is, want past voor geen (centi) meter als je de tabel volgt. Ik ga voor aantal volgens bartg en bruinebeer...
 

hemi24

Forumguru
Blijft vreemd, aangezien de maat waar “ok” bij staat wel dezelfde zijn...
Wellicht is het type clips anders?

Bij de versie van RUD kun je ook de ketting zelf inkorten.
 

Jer

Nieuw lid
Net getest weissenfels n894s
met 6+4 blauwe schakels op nieuwe winterbanden 3D sport 235/55/18.
Past goed, wel zeer strak om er af te krijgen, maar dat geeft vertrouwen dat ze goed aanspannen. Daarvoor moet je wel 30meter rijden voor ze goed zitten.

Je ziet, onze kodiaq mag wel eens buiten spelen.
 

Bijlagen

  • _20191227_103626.JPG
    _20191227_103626.JPG
    394,6 KB · Weergaven: 138

Jer

Nieuw lid
Blijft vreemd, aangezien de maat waar “ok” bij staat wel dezelfde zijn...
Wellicht is het type clips anders?

Bij de versie van RUD kun je ook de ketting zelf inkorten.

Of er zit in mijn pakket op een of andere manier een verkeerde tabel.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb ze er onder gehad. Met 3 extra blauwe verkleiners komt hij er nooit omheen. Met 2 nog steeds erg strak, maar met beetje masseren krijg ik hem er omheen. Ik gebruik op de wielbout het lange stokje anders komt hij heel dichtbij de velg. Wel mooie set, maar ben blij dat ik het al even droog geoefend heb..
 

De Stip

Forumguru
@De Stip : Ik ben ook aan het bedenken om deze te bestellen, kun je aangeven hoeveel ruimte ze aan de achterkant innemen ? Ik heb 235/55-18 wielen (ja, zonder nadenken aangegeven dat ik daar wel mijn winterbanden omheen wilde hebben, niet wetende dat het erachter zo krap zou worden)
@mwhite : heb jij al kettingen gevonden ?

Geen idee hoeveel ruimte ze innemen. Dat ben ik vergeten te controleren. Maar ze passen prima en zijn kei handig in het gebruik. Ik heb 20mm spacers geplaatst voor de looks, maar ook om net dat stukje extra ruimte te genereren. Opzet geslaagd dus.
De kettingen heb ik zoals verwacht was, niet hoeven te gebruiken in Oostenrijk. Maar zonder kettingen en/of niet passende kettingen op pad gaan is voor mij geen optie. Vandaar dat ik voor deze gekozen heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

FTAS

Lid
Naar aanleiding van dit topic net ook de Weissenfels Automatika M91 N894 gekocht via Bandenleader. Wel hoop klachten over dit bedrijf, dus hoop dat de aflevering soepeltjes verloopt en alle accessoires in de tas zitten! Thanks voor de tip @bartg
 

hendrik38

Forumguru
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van het rubberen elastiek. Ik neem voor de zekerheid maar een tieweap mee..want als elastiek stuk is gaat de spanning v d ketting af.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTAS

FTAS

Lid
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van het rubberen elastiek. Ik neem voor de zekerheid maar een tieweap mee..want als elastiek stuk is gaat de spanning v d ketting af.

Die liggen natuurlijk standaard in de kofferbak, naast de rol Nichiban Gaffertape :)
 
Geen idee hoeveel ruimte ze innemen. Dat ben ik vergeten te controleren. Maar ze passen prima en zijn kei handig in het gebruik. Ik heb 20mm spacers geplaatst voor de looks, maar ook om net dat stukje extra ruimte te genereren. Opzet geslaagd dus.
De kettingen heb ik zoals verwacht was, niet hoeven te gebruiken in Oostenrijk. Maar zonder kettingen en/of niet passende kettingen op pad gaan is voor mij geen optie. Vandaar dat ik voor deze gekozen heb.

Ik heb ook de Polaire Grip Steel Sock besteld, deze week binnen gekomen en direct "droog" gepast. Door de erg dunne zijranden en elastiek heb ik voldoende ruimte zowel achter als boven het wiel. Erg makkelijk te monteren inderdaad.
Er zullen uiteraard betere kwaiteit te koop zijn maar voor die prijs (150 euro) en het feit dat ze zelden gebruikt zullen gaan worden durf ik het zeker wel aan in de bergen. Dank jullie voor de gedeelde ervaringen!
 

LKS

Lid
Die Weissenfels zijn inderdaad een prima oplossing. Zie dit nu pas, nadat ik voor een Volvo XC90 de N899 van Rud heb gekocht, zijn gewoon 140 Euro duurder.. en dat voor dezelfde kettingen. Zitten ze bij Weissenfels ook in zo’n driehoekige langwerpige hoes?

Gr. Leo
 
Zijn er ervaringen met de Weissenfels Automatika M91 N894 of uberhaupt andere loopvlakketttingen i.c.m. de 20" Vega velg op de Kodiaq?
Dealer geeft aan dat er eigenlijk geen kettingen op de 19 en 20 inch passen bij de Kodiaq (zelfs geen loopvlakkettingen).. :pieker:
Lijkt mij enigszins vreemd aangezien de wielgrootte in theorie slechts 0,38 cm groter zou worden bij 20 t.o.v. 18 inch en de Kodiaq banden + loopvlakkettingen toch echt niets te maken hebben met de ruimte achter het wiel.

235/55 R18 = 18 * 2,54 + 0,55 x 23,5 x 2 = 71,57 cm hoogte band
235/50 R19 = 19 * 2,54 + 0,5 x 23,5 x 2 = 71,76 cm hoogte band
235/45 R20 = 20 * 2,54 + 0,45 x 23,5 x 2 = 71,95 cm hoogte band
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan