Loopvlakkettingen ervaringen!

4Motion

Senior Member
@hendrik38 ik vond dit stukje tekst online:

Weissenfels Automatika is not only the ideal snow chain solution for Cars, Crossover, MPV and SUV models but there is also a reinforced "S" version for heavier High performance vehicles, Vans and Camper Vans.

ik heb de gewone N versie. Stevig materiaal, ik betwijfel of de s versie enige meerwaarde heeft bij gebruik op de kodiaq.
 

bruinebeer

Nieuw lid
Ook bij bandenleader afgelopen dinsdag deze Weissenfels N894 besteld, vandaag al binnen gekregen. Zien er op eerste gezicht solide en goed uit, zitten in handige stevige tas. Binnenkort maar eens proberen, hopelijk valt er snel een laagje sneeuw....
 

mwhite

Forumguru
ik vind de polaire grip steel sock wel wat.
niet heel duur, gemakkelijk te monteren maar lijken niet echt vast te zitten.

iemand ervaring met deze kettingen??
 

mwhite

Forumguru
@De Stip nee niet goedkoper gevonden.
alleen ze lijken me zo los te zitten..
ik ga al heel lang op wintersport maar de keren dat ik een ketting gebruikt heb is op 1 hand te tellen.
en zeker 2 x is eigenschuld ivm vast rijden in te diepe sneeuw.. (in mijn jongere jaren met RWD)
 

De Stip

Forumguru
Ik heb ze zojuist per koerier ontvangen. Het ziet er prima uit in een handzaam tasje. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ik ze eens gaan passen.


IMG_8355.jpg
 

hendrik38

Forumguru
Met de spacers erop gaat het wel lukken denk ik aan de binnenkant! Dat is wel een mooie bijkomstigheid ervan. Kun je goedkopere kettingen kopen. Goed argument richting de vrouw :-)
 

hendrik38

Forumguru
@De Stip ik denk dat je nu bijna met een reguliere ketting wel uit de voeten kan. Hoeveel mm is je wiel naar buiten gekomen (en dus verder van de veerpoot af?)?
 
@De Stip : Ik ben ook aan het bedenken om deze te bestellen, kun je aangeven hoeveel ruimte ze aan de achterkant innemen ? Ik heb 235/55-18 wielen (ja, zonder nadenken aangegeven dat ik daar wel mijn winterbanden omheen wilde hebben, niet wetende dat het erachter zo krap zou worden)
@mwhite : heb jij al kettingen gevonden ?
 

Jer

Nieuw lid
Eveneens de Wiessenfels Automatica N894 gekocht voor Kodiaq met 235/55/R18. Ziet er degelijk materiaal uit, degelijk verpakt. Op zowat ieder onderdeel of zakje staat RUD, soms zelfs RUD Centrax. Enige verschil lijkt me kleur en het kettingkje ipv wieltje om aan te spannen.

Het omdoen lukt echter niet meteen zoals zou moeten volgens filmpje... voorheen Weissenfels Clack&Go gehad en was easy, dit zou dus nog makkelijker moeten, helaas...
235/55/R18 -> hoeveel blauwe verkleinschakels toe te voegen? Volgens tabel +5
 

bruinebeer

Nieuw lid
Bij de Weissenfels N894 staat inderdaad 5 schakels toevoegen, maar dan passen ze niet. Net als eerder in dit forum heb ik ook het toen geprobeerd met 4 schakels extra en dan passen ze wel. MIsschien als banden iets zijn afgesleten dat het wel past, maar op gloednieuwe winterbanden gaat het met 5 schakels nooit passen. Hoor het graag als het iemand wel is gelukt.
 

hendrik38

Forumguru
@bartg moest jij er ook 4 toevoegen of moest je er eigenlijk 5 doen? Ik ga ze vandaag ook even testen, dan kan ik er vast rekening mee houden
 

Jer

Nieuw lid
Bartg, lol, in mijn tabel staat +5...voor die maat, maar dat werkt dus totaal niet.
 
Bovenaan Onderaan