Levering Superb IV uitgesteld door corona

JeSko

Forumguru
Wat @leon-cupra zegt denk ik ook, het zijn niet de verkopers maar degene boven de verkopers, en die gasten hebben op hun beurt weer grote bonzen boven hun hoofd die zeggen hoe en wat. De strijd om de particulier is al lang opgeborgen, het is nu de strijd om zoveel mogelijk leaseterrein te winnen. Daar zit het geld.
 

leon-cupra

Forumguru
als dealer is de keuze gemakkelijk hé. 1 klant die 10 auto's wilt bestellen of 10 klanten die elk 1 auto willen bestellen. Daarnaast leaserijders zijn verplicht om bij de merkdealer op onderhoud te gaan, een particuliere klant gaat waar hij wilt en kiest niet altijd de merkdealer.
 

hendrik38

Forumguru
Ik en mijn vrouw rijden beide nieuwe lease auto. Tegenwoordig is onderhoud niet meer bij de merkdealers, altijd bij voor mij onbekende garages die alle merken onderhouden.
 

Miez1

Forumguru
Het is een andere discussie maar noem mij ouderwets, wie er je winkel ook binnenstapt, behandel deze netjes en gelijk. Natuurlijk verdien je aan de een meer dan aan de ander, ik weet niet of een dealer aan 10 uitgeknepen leasedeals meer overhoudt dan 10 particuliere deals? Ik weet ook niet of de verkoper verantwoordelijk gesteld kan worden voor het weigeren van een coulance in deze, maar als hij spreekbuis is zou hij van mij de spreekwoordelijke wind van voren krijgen. Een onderbouwde toelichting lijkt mij wel het minste wat ze kunnen geven. In dit verhaal zit de dealer (of verkoper)m.i. te weinig op de opbouw van een goede relatie. Ik neem aan dat al het onderhoud aan zijn neus voorbij gaat aan deze nieuwe bolide? Lekker bekrompen; nu gierig, weg business, weg relatie.
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteraard, in een perfecte wereld, wordt iedere klant gelijk behandeld ... realiteit is anders.
Aan een verkoop van een lease hou je idd minder over maar je verdient het terug op onderhoud. Daarnaast met een leasewagen rijdt men +- 4 jaar en wordt hij ingeruild op een nieuwe. Particulieren gaan veel langer met hun wagen rijden.

Het probleem met ee dealer is uiteraard dat vinny niet de enigste is. Moesten ze aan alle "gedupeerden" een wagen geven, staat er geen enkele wagen meer op de parking en in de toonzaal.
 

Vinny

Forumguru
Ik zou liever 10 particuliere klanten hebben dan 1 leasingmaatschapij die 10 auto's koopt. Deze stellen hun eisen, en gaan elders als ze betere condities kunnen krijgen.
Ik heb de dealer duidelijk gemaakt dat ik normaal om de 4a5 jaar een andere auto koop.
Nu ja, ik heb dus net te laat ontdekt dat deze dealer mij niet de service kan geven dat ik verwacht. Ondertussen ben ik aan het uitkijken naar een andere(betere) dealer.
 

EdK

Forumguru
Daarnaast leaserijders zijn verplicht om bij de merkdealer op onderhoud te gaan, een particuliere klant gaat waar hij wilt en kiest niet altijd de merkdealer.
Tsja een verplichting kom je niet onder vandaan en inderdaad de zekerheid met lease voor de dealers.
Maar een particulier kiest net zo goed voor die dealer alleen vrijwillig !
En als hij dus schofterig behandeld word dan kan hij zeggen de massel ik ga ergens anders heen !
Maar als die dealer wat menselijker doet tegen zijn prive klant dan kan hij daar uiteindelijk nog meer aan verdienen tov de uitgeknepen lease bedragen....( prijs afspraken , wel of niet opgelegd )

Want zoals wel eerder gezegd, als een dealer mij met fatsoen behandeld dan heeft hij een goede klant aan mij !
Bedonderd hij me of behandeld hij me schofterig, tsja dan geef ik hem na een gesprek nog één kans en dan is het bye bye !!
Maar zal ik hem ook niet meer aanraden, eerder het tegenover gestelde ...
 

Vinny

Forumguru
inderdaad @JeSko maar liever 10 kleine klanten, dan 1 grote klant.
als er 1 kleine klant weggaat is dit jammer, als die ene grote klant weggaat is dit een ramp.

nu ja iedereen vraagt aan mij hoe het zit met mijn auto, ik ben er eerlijk over, en een goede reclame voor de dealer is het zeker niet.

ik ben van het principe problemen zijn er om op te lossen, het feit dat zij dit niet willen oplossen is voor mij erger dan het zonder wagen zitten.
 

leon-cupra

Forumguru
1 klant of 10 klanten, beiden hebben hun voordeel. Bij 10 klanten, als er 1 weg valt, geen enkel probleem. Bij 1 klant heb je een groot probleem. Aan de andere kant, voor 10 klanten moet je 10 keer moeite doen om hen binnen te halen. Bij 1 klant 1 keer. Ook in de dienst naverkoop zit er een voordeel bij die 1 klant. Na 4 jaar ook, is die 1 klant tevreden, bestelt hij opnieuw 10 wagens, van die 10 klanten ga je er zowiezo verliezen.

Als onderneming is het belangrijk om een goede mix te hebben.

En reclame, tja, over iedere garage valt altijd wel iets negatief te vertellen ....
 

EdK

Forumguru
Die 1 klant zijn eigenlijk 11 klanten hoor !
Wij hebben de persoon in het bedrijf die over de wagens gaat
Wij hebben een deel in lease rijden en deel eigen wagenpark.
Maar de 10 lease rijders uiten hun ongenoegen over de dealer tegen de persoon op de zaak die bij meerdere klachten van collega zeer zeker gaat praten met lease/dealer.
En zo zijn er bij ons de lease na meerdere klachten over behandeling van onze collega's over de uitvoerende dealer alle wagens naar een andere dealer overgezet !!

Dus een dealer mag denken dat hij met 1 persoon te maken heeft , maar helaas gaat dat niet geheel op want hij heeft er uiteindelijk met 11 te maken....... waarvan 10 indirect en 1 direct !

:pieker::pieker::pieker:
 

Vinny

Forumguru
Net even naar de Skoda Customer Care gebeld.
Die hebben het nagekeken en weten eigenlijk niet waar mijn auto staat en kunnen me niet helpen.
Ze verwijzen me door naar de Dealer.

De dealer Vanhoonacker in Kruisem "denkt" dat de wagen vandaag zal geleverd worden en hoopt dat hij me deze eind volgende week kan bezorgen.

Zijn er dealers die wel service geven in de buurt van Waregem - Deinze?
 

Vinny

Forumguru
Zaterdagmorgen telefoon gehad dat mijn wagen vrijdag werd geleverd.
ik dacht dat er op de style een achterruitwisser op zat? of ben ik mis
 
Bovenaan Onderaan