Superb 3 Levering skoda superb L&k versie

Bart81

Forumguru
@BBO ik zou zeggen " i like " maar dat zo onterecht zijn!
Eigenlijk zou er nog een extra knop moeten bijkomen-> " i hate "

:pieker:

1. Superb zonder parkeerhulpLid
    Bandengate

Onderdeel van mijn koopovereenkomst is leveren op een set All Season banden van een A merk (Goodyear/Michelin)
    Voor de Pegasus velgen zijn deze in Europa niet leverbaar. Wel in de Verenigde Staten. Dit heb ik aan de dealer al meegedeeld voor de koopovereenkomst werd getekend.

Gezien de levertijd van de Superb was dat geen probleem (...).

Vandaag kreeg ik onderstaande email van de dealer. De email is afkomstig van Goodyear.

De email werd door de dealer doorgestuurd met de begeleidende vraag. Wat vindt u hiervan?

Mijn antwoord: "Wat vindt u zelf".

Email Goodyear aan dealer

"Bedankt voor uw reactie. Het klopt inderdaad dat wij in de door u gevraagde maat geen all-season product voeren. Overigens zijn de all-season banden (enkel M+S markering en geen “three peak snowflake”) die door ons in Amerika worden verkocht niet vergelijkbaar met de producten die wij in Europa verkopen en produceren. Indien u toch specifiek een all-season product onder uw auto zou willen monteren dan kunt u overwegen om te downsizen naar 235/50R17 (vergelijkbaar met 215/55R17)."

cid:image007.png@01D1B81C.EC166220

Vertrouwende er op u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gevolgen
    De auto staat helemaal rijklaar, maar in plaats van sinds 20 mei genieten van mijn nieuwe Superb Combi 2.0 TSI L&K is het wachten, wachten, wachten.
    Al is het een luxe probleem.
    Ik geniet elke dag nog met volle teugen van mijn huidige Superb Combi II 2.0 TSI.

Superb zonder parkeerhulp, gisteren om 20:36 uurBewerkenVerwijderenRapporteer bericht
    #11+CiteerCiteer

Jan A

Actief lid
<knip. Niet de voorgaande posting quoten aub! Zie daarover de info bij de forum mededelingen>

Eerlijk gezegd snap ik ten eerste niet waarom je voor M+S banden kiest. Deze zijn niet goed in de winter en niet goed in de zomer. Ten tweede zijn inderdaad Amerikaanse banden ontwikkeld om op Amerikaanse, nog zachter geveerde slagschepen te worden gemonteerd. Dan zou ik er toch echt voor opteren om mijn zomerbanden in de winter door de bandencentrale te laten bewaren en dus te kiezen voor echte zomer- en echte winterbanden. De meerkost daarvan weegt volgens mijn bescheiden mening echt niet op tegen het veiligheidsrisico dat je loopt door heel het jaar door op onaangepaste banden rond te rijden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste @Jan A,

Iedereen zijn mening.
De afgelopen maanden reden we wel optimaal met onze winterbanden?
Hoeveel dagen hadden we temperaturen onder de 7 graden in de maanden oktober tot en met april?
Kun je je opmerking over veiligheidsrisico uitleggen.

Als je je bewering kunt onderbouwen met data zou minister Schultz (infrastructuur en milieu) beter investeren in een wet voor het verbod van All Season banden in de zomer dan het verbod op mobiel bellen op de fiets :-)!

Dit forum heeft me al veel geleerd dus ik hoor graag je argumenten. Liefst onderbouwt met de nodige literatuur.

Ik heb wel iets gevonden over een langere remweg bij 35 graden celcius ten opzichte van zomerbanden.

in de vorige eeuw kwam het kwik 1 x per 4 jaar boven de 35 graden. Vanaf 2000 1 x per 2 jaar.

In 2015 hadden we wel 145 dagen neerslag. Hoe is de veiligheid op deze dagen met All Season banden vs zomerbanden?

gdisselkoen

Forumguru
Zomerbanden bestaan niet. je hebt standaard banden en winterbanden. Winterbanden zijn specifiek voor winterse omstandigheden bedoeld. De standaard banden zijn in feite all season banden, omdat je er in alle weersomstandgheden mee kunt rijden. Of dat verstandig is, is een tweede. Dat er merken "all season" banden verkopen is pure misleiding. Ik snap ook niet waarom sommige mensen ze willen hebben, je hebt er niets aan. Neem winterbanden voor de winterperiode en standaard banden voor de rest van het jaar.

Laatst bewerkt:

DavidV

Forumguru
Ik rij intussen al 800km met de nieuwe L&K... en hij is het wachten echt waard geweest. Na de frustrerende wachttijd van 8 maand, is het echt een zalige wagen om mee te rijden. Omdat ik intussen ook al 8 maanden elke dag trouw het forum lees, kom je zo nu en dan wel wat storingen en irritaties hier tegen. Ik kreeg er de laatste tijd een bang hart in... stel dat ik nu een maandag auto zou geleverd krijgen, of stel dat die irritaties ook bij mijn auto zouden aanwezig zijn... maar tot hiertoe nog niets echt ergerlijk of gebrek ondervonden, en jullie weten intussen wel dat ik echt wel kritisch kan zijn :pardon:Auto's zijn al mijn hele leven een passie voor mij. Omdat mijn wagen ook nagenoeg full option is, deel ik graag wat ervaringen, ook vergeleken met de verhalen die je hier tegenkomt :

- Eerst mijn eigen rijprofiel : in Belgische, overbevolkte Kempen wonende, zit ik dus vaak op slechte, hobbelige 70 km/u wegen mee te bewegen met het verkeer.
- 2.0 TDI 150 PK DSG : Zalige combinatie :thumbsup:Had al wat vrees na de verhalen over snel opschakelen enzo, maar ik vind hem best lekker afgesteld zo. In D vind ik hem helemaal niet te vroeg opschakelen, je kan met je voet prima het schakelgedrag beïnvloeden. Bij het afrijden van ronde punten schakelt hij soms iets te ruw van 3 naar 2 terug zelfs, en schiet hij plots vooruit, maar mijn voet begint dit al aardig onder controle te krijgen. Bij normaal accelereren schakelt hij in de lage versnellingen zelfs pas bij een 2.500 rpm door, in de hogere vernellingen rijdt het lekker eco.
- Geen windgeruis, geen rammels, geen bonkende vering... Het is nu ook niet echt dubbel glas kwaliteit, en je hoort de 18" Pirelli's op sommige soorten wegdek wel wat, maar overall prima geluidsdemping.
- DCC : Ja, Comfort en Normaal is wel deinerig, maar dat wist ik al van bij de testrit, en het zachte veercomfort dat je erbij krijgt past goed bij de wagen en de Belgische wegen. Rij nu meestal in Normaal, af en toe eens naar Sport.
- ACC : Zalig !! Doet hij zeer goed. Heb vrijdag met een grijns in de file gestaan.
- Automatisch inparkeren : ik ben lerende... soms nogal een gedoe, alhoewel ik het in ondergrondse parkeergarages wel weet te waarderen. Zondag bij de Ikea in Eindhoven hem in een gaatje laten parkeren waar ik hem zelf niet had ingezet...
- Colombus : Super ding ! Sinds vandaag ook een Sim erin (alhoewel ik hier niet echt voordelen in zie... gewoon omdat het kan...). Heb Smartlink, Smartgate, Apple Carplay, Google Auto, en de Skoda apps ook allemaal aan de praat gehad, maar zie ik de meerwaarde niet echt van. Google Auto met Google Maps werkt wel super, maar de GPS van de Columbus is ook Suuuuper, dus....
- Panoramadak : lang over getwijfeld, wou het weglaten, maarja... zat gratis op de L&K. Absoluut geen spijt van. Gordijn schermt licht en zon goed af, en 's avonds al genoten van cruisen met het dak open
- Mijn lichten stonden te hoog afgesteld (wijt ik aan de garage, geen idee hoe ze daarmee door de keuring gekomen zijn !), kreeg de eerste avond veel wagens met knipperende lichten. Even 3/4 slag bijgesteld, staat nu perfect, en WOW die Smart Light Assist !!
- Trekhaak : wow, super handig systeem !
- Koffer / Laadruimte : tja... Superb, de dubbele laadbodem en de ruimte van het reservewiel (bewust weggelaten) is super handig, de netten gebruik ik niet, krijg je ook niet goed geinstalleerd met de dubbele bodem. Hoofdsteunen van de voorzetel, zetel even plat als de neerklapbare achterbank, en een laadruimte van 3 meter... zie foto ! En achter de voorzetels dan nog eens een laadruimte, even groot als in een gemiddelde middenklaswagen
- De knoppen en schakelaar op en aan het stuur : een oudere generatie, maar wel oerdegelijk en super functioneel. Audi is al een jaar of 4 overgeschakeld naar meer futuristisch ogende hendels aan stuur, die zeer licht, plastiekerig aanvoelen en niet ergonomisch zijn. De Skoda doet dit veel beter !!
- Het bruine interieur : Wow, mooi, samen met LED op blauw, zeer aangename leefruimte, zeker ook in het donker. Geperforeerd leder is Super ! Zacht windje aan men achterwerk de eerste minuten als je in een warme wagen stapt ook super, nadien zet ik het uit.

Tot op heden nog geen spijt dus. Is een echte upgrade tov mijn Audi A4 uit 2010. Het wachten dus echt wel waard, en jullie L&K rijders zullen echt genieten van de wagen !! Echt blij dat ik nu een full option Skoda heb, zou hem niet willen ruilen tegen een half optie VW Passat of 1/4 optie Audi A4 (en ja, heb ze onlangs allemaal gereden, de Audi dealer naast de Skoda dealer heeft zijn nieuwe A4 S-line een dag meegegeven, ook met 2.0 TDI 150PK DSG en virtueel dashboard enzo... heb hem met plezier terug gegeven).

Hierbij laat ik het voor het Levertijden en L&K levering topic... zie jullie wel ergen anders op het forum... maar vermits ik geen vragen of issues heb, val ik nu wel even in een zwart gat :arghh::cheers:

2016-05-28 13.05.26.jpg

Bart81

Forumguru
Vandaag zalig nieuws gekregen!!!!!:tegek::yeehaa::cheer::yeah:

Mijn superb combi 2.0 tsi 4x4 l&k gaat volgende week in productie! Zaaaaaaaalig:yeah::yeah:
Zooooooo blij dat hij bijna in de maak is! Het aftellen kan nu beginnen!

@sandervdw dat is wel heel lang! Sterkte.

Daarnet naar de dealer geweest. Volgende week vrijdag lijkt haalbaar.
De 220v aansluiting zit erin hoor.

Het bruin lederen interieur is zelfs met de plastic hoezen op de stoelen al heel erg mooi.
Ook de led verlichting geeft het interieur een prachtige aanblik.

Nog 7 nachtjes slapen, hoop ik!

Bovenaan Onderaan