De vraag naar tweedehands Tesla's is sinds februari met wel 65 procent afgenomen, blijkt uit cijfers van occasionplatform AutoTrack. De nieuwkoop van Elon Musks elektrischeautomerk kelderde eerder al wereldwijd. De dalende verkoop gaat samen met Musks dalende populariteit.
www.nu.nl
Zou me maar op slechtste voor bereiden, valt het in iedergeval niet tegen
Muskie heeft met ze stomme kop veel stuk gemaakt.....
Toevallig dat artikel ook gelezen. Is niet alleen bij Tesla hoor, is bij veel merken zo. Toen een tijdje geleden mijn vader zijn Ioniq 5 wou verkopen, was het overnamebod ook enorm bedroevend. Was ook te kiezen of te delen.
@EdK
Klopt je vind tegenwoordig al knappe tesla's onder 20 k, dikwijls auto's van maar 5 jaar oud ook.
Net even gezien wat de tweedehandse markt doet. Auto is nu 2.5j oud en 15.000km. Gaan ze tweedehands +/-32k. Schat in overname max 25K. Gezien de nieuwprijs, de leeftijd en kilometers een serieuze afschrijving.
Daarmee, ga er mezelf nog niet helemaal gek maken, want grote kans dat het niet doorgaat door bedroevende overnames.
Maarja, je kan niet meer met goed fatsoen een sticker 'I bought this Tesla before Elon gone mad' op je bumper plakken als je nu een tweedehands Tesla koopt. Dat heeft natuurlijk ook invloed op de waarde. Gelukkig heeft de beste man net wel ettelijke miljarden (!!) aan bonus gekregen (mogelijk wel weer illegaal, maar kniesoor die daarop let)
op de tesla groepen op FB beginnen ook weer de discussies 'moet ik nog een Tesla kopen gezien de fratsen van Musk'. Iedereen blijft erbij dat Musk zijn Tesla gewoonweg technologisch nog steeds bij de beste horen, maja, al zijn fratsen en veel overheden die ook geen keuze kunnen maken (EV of ICE) doet de EV markt zeker geen deugd.
Dat laatste is eigenlijk ook nog een twijfelpuntje bij zo een dure bak als de RR. Onze BE overheid 'promoot' weer zakelijk het hybride rijden, maar wat binnen een paar jaar. Maken ze terug de omslag naar EV? Gaat EV definitief van tafel (zakelijk dan) ? Belangrijke factoren die de waarde van een hybride/ICE/EV zullen bepalen. Voor de M3 heb ik daar minder 'schrik' voor. Dat is een wagen met een reputatie waar mensen nog willen voor betalen. En binnen BE is een lichte vracht voor zakelijke klanten nog steeds een schitterende oplossing.