Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Zeker. Wat is daar mis mee?
Helemaal niets mis mee, maar fietsen is gewoon niet aan mij besteed.

Heb in de vier jaar naar mijn werk eens 8 maanden gefietst. Tja, stond die Cayman 718 daar maar te staan in de garage. Dan deed ik er nog minder dan 5k per jaar mee. Toen de Tesla gekocht en ach, het is goedkoop om met de tesla te rijden, dus maar weer in de wagen gekropen.

PizzaPieter

Donateur
snap @Captain Hook uiteraard wel. Zelfs met 1 wagen zal er maar max 5k/jaar gereden worden. Dat is gezien het kaliber van de wagens die op de oprit staan en er ooit zullen komen uiteraard zonde. Maja, ga daarvoor mijn dromen niet laten ;)

Vind het trouwens ook een belachelijke redenering dat je niet met een wagen van dergelijk kaliber mag rijden omdat je weinig kilometers zou rijden. Wilt dus zeggen, gezien mijn kilometers, dat ik eigenlijk niet meer dan een Dacia zou mogen kopen .... en eigenlijk nog beter, zou 90% van mijn kilometers met de fiets kunnen doen.:pieker::pieker::pieker:
@leon-cupra , laat je niet gek maken. Ik zou willen dat ik jouw instelling had. Doen wat je wilt i.p.v. alleen denken wat het meest verstandig zou zijn o.b.v ratio.

Wil je dit, kun je dit, lekker doen man. Bout aan de rest.

Maar ff....Dacia niet in zeik nemen, he, want een nieuwe Dacia zou ik zo overwegen als opvolger van de Seat

Arjan1985

Forumguru
Als ik, én ik denk de gemiddelde Belg of Nederlander een loterij wint, is het eerste dat ze doen een leuke auto kopen omdat ze hun Dacia of Ford of Skoda (als het geen RS betreft) beu zijn. Jij hebt gelukkig de mogelijkheden om een leuke auto te kopen :D En tof dat je die info deelt. Al rijd je er 1 km per jaar in.

@Captain Hook voor sommige mensen in een auto ook gewoon puur hobby en liefhebberij. En de een gaat er weer compleet anders mee om dan de ander. En het verschilt per persoon wat voor auto dat is en hoe hoog of laag die op z’n wielen staat. Beetje net als vrouwen toch (of mannen).

@leon-cupra Ik vroeg me nog af waar je vrouw van houd kwa auto’s. Kan je er met haar over sparren/discussiëren bedoel ik.

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra , laat je niet gek maken. Ik zou willen dat ik jouw instelling had. Doen wat je wilt i.p.v. alleen denken wat het meest verstandig zou zijn o.b.v ratio.

Wil je dit, kun je dit, lekker doen man. Bout aan de rest.
hoe zeggen ze dat ... life is too short to drive boring cars ;)
Ach, op vlak van autokeuzes zijn mijn keuzes inderdaad niet rationeel en misschien is dat nog een understatement ;)
Heb ook bepaalde mensen bepaalde keuzes niet zien maken net omwille van het rationele, maar ben er 200% zeker van dat ze er tot op vandaag enorm veel spijt van hebben en heb altijd gezegd (in de mate van het mogelijke) 'dat overkomt mij niet'.

Maar ff....Dacia niet in zeik nemen, he, want een nieuwe Dacia zou ik zo overwegen als opvolger van de Seat
Heb absoluut niets tegen Dacia en zou het zeker niet in de zeik nemen, maar rationeel gezien zou een Dacia veel beter bij mijn "situatie" passen ... financieel zeer slim ;)

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Ik vroeg me nog af waar je vrouw van houd kwa auto’s. Kan je er met haar over sparren/discussiëren bedoel ik.
op vlak van mijn autokeuzes is ze het roerend eens met @Captain Hook :deuk:

Ach, ze is ook nooit opgegroeid met een vader/moeder/nonkel/tante ... met een automicrobe. Bij ons thuis, tja, tot op vandaag is dat bij familiebijeenkomsten 90% van de gesprekken over wagens en 10% over de koetjes en kalfjes. Tot en met de Tesla heeft ze altijd wat in de pap te brokken gehad op vlak van aankoop (logisch aangezien het beiden ons geld was), met telkens een paar weken hevige discussies en boze blikke dagen maar uiteindelijk heeft ze het mij ook altijd gegund (net omwille dat onze financiële familiale situatie nooit in het gedrang kwam, is ook voor mezelf de eerste vereiste die moet voldaan zijn om nog maar aan een bepaalde wagen te denken). De M3 was de eerste auto waar ze weinig of geen inspraak in heeft gehad omdat het over mijn zakelijke financiën ging (en ik ben enige bestuurder van mijn vennootschappen ,logisch aangezien ik ook alle werk doe), die los staan van het private. Ze kan daar mee leven, maar het was wel even slikken voor haar.

Heel toevallig passeerde ze mijn buro toen ik dit bericht aan het typen was. Haar mijn nieuwe achtergrond op mijn pc eens getoond en gevraagd wat ze ervan vond. Een dikke 'f*ck you' (als grap bedoeld uiteraard). Ze weet ondertussen ook wel , wanneer ik wagens begin te tonen, dat ik er al enige tijd mee bezig ben en dat het niet zomaar wilde fantasieën zijn.

chique hé :deuk:

1754510121650.png

sitechris

Donateur
Als je overigens een goede combinatie sportief-comfort zoekt (inclusief lage zit) dan is een BMW M340i wel echt as good as its get. Niet zo speciaal als een M3 maar wel veel comfortabeler en met 374 pk snel genoeg voor de leuk. Hooguit een Alpina kun je evt pakken als overtreffende trap maar als totaalpakketje is de M340i echt steengoed. En in B nog relatief betaalbaar.

leon-cupra

Forumguru
@sitechris mijn broer heeft dit jaar een M340i touring gekocht. Qua prestaties is dat ook wel een beest, maar dan heb je wel niet dat 'speciale' van een M. Uiteindelijk is het wel een goed compromis, een M340i.
Comfort zoek ik eigenlijk niet echt. Vind de M3 zeker niet oncomfortabel. Heb veel stuggere wagens gereden. Mijn M2, dat was pas een stuiterbak op bepaalde wegen. Moest ik toen valse tanden gehad hebben, hadden ze wel uit mijn mond getrild.

Maar eerlijk gezegd, ben ook niet op zoek naar een compromis. De slinger slaagt gewoon een keer door naar de andere kant (ook al is er nog niets zeker hé) en kan zijn dat het op een keer terug naar de andere richting gaat.

leon-cupra

Forumguru
Dan veel liever deze :
IMG_4942.jpeg

En daarnaast , zo een Aston Martin DBX (niet echt “mijn” model) is fiscaal niet interessant. Is zakelijk veel te duur om te rijden (uiteraard is de aankoopprijs ook niet min maar je krijgt daar nog iets voor terug, nl een wagen) Kan je amper onkosten van inbrengen, betaal je jaarlijks enorm veel VAA (voordeel alle aard - omdat je een zakelijke auto ook privé gebruikt betaal je extra belastingen) en de taksen van zo een DBX zijn ook niet echt budgetvriendelijk (eerste inschrijving zal zo een 15k zijn en jaarlijks 3-4K aan taksen).

Tees

Donateur
Even bijgelezen, en ik vind de RR toch wel weer een verrassende keuze (voor zover het al een keuze is tenminste), had die niet zien aankomen. Persoonlijk vind ik m niet om aan te zien, maar dat vind ik over het algemeen van SUVs, en hoe schreeuweriger hoe minder t mijn smaak is. Van binnen snap ik t nog wel hoor, ziet er erg gelikt uit, maar van buiten... 't Zal ook zeer waarschijnlijk wel erg luxe rijden, maar ik dacht dat dat niet perse was waar je naar op zoek was. Echt sportief kan je m iig niet noemen.

En verder: lekker doen met je geld wat jij leuk vindt. Zeker zolang je er verder fiancieel gewoon een prima leven naast kan hebben. Ik heb totaal niet jouw instelling, en heb ook helemaal niet de behoefte om telkens iets nieuws te hebben, maar mensen verschillen hè. En voor een ieder die dat anders ziet: Tim draagt iig lekker bij aan de staatskas (jammer genoeg van t verkeerde land ;)), dus dat komt tot nut van iedereen.

leon-cupra

Forumguru
Ik hou gewoon van “blubberdikke” wagens. Niet zozeer om op te vallen maar omdat het er dik uit ziet … als je mijn autohistorie ziet … vRS, M2, Cayman, M3 … beetje allemaal in dezelfde lijn. Deze RR valt daar wel mooi tussen , ondanks een SUV. Vandaar dat de RR Sport minder de voorkeur geniet.

Sportief is dat idd niet maja, mijn keuzes slingeren wel eens van het ene uiterste naar het andere uiterste. Persoonlijk ook nog nooit een RR van dichtbij gezien , laat staan in gezeten of gereden, dus veel van wat de kriebels te weeg brengen is ook maar vanuit een gevoel. Komt de beslissing ervan om ermee door te gaan moet de realiteit dit gevoel nog bekrachtigen ;)

En de staatskas spekken met zo een aankoop ?? Valt best nog mee. BTW kan ik terugvorderen, wagen kan ik nog afschrijven, taksen van een hybride zijn nog goedkoper dan een 1.0 benzine … dus denk niet dat de staat hiervan blij wordt. Denk dat de staat eerder blij is met hetgeen mijn onderneming opbrengt en zeker aangezien 95% van mijn klanten buitenlanders zijn , dus geld dat in de BE economie komt ;)

eriktv

Forumguru
Ik vind het gewoon mooi als iemand zo gepassioneerd ergens mee bezig kan zijn. Of het nu gaat om het kopen of tunen van auto’s of modeltreintjes, Lego.. Elke gek z’n gebrek toch ;)

Voor wie het zich afvraagt: deze gek steekt alle energie en geld in het maken van een droomhuis en ik bezit zes fietsen:maakmegek:.

Over de RR; ik kan me voorstellen dat het net zo voelt als de overstap van mijn O1RS naar de S2 L&K. In de RS wou ik altijd de turbo horen en dat hoorde je helaas maar kort bij het optrekken tot de Vmax. Bij de S2 ben ik, ook met 20pk meer, veel liever comfortabeler aan het cruisen. De lol zit meer in het doortrekken op de Autobahn, zeker ook door de DSG. En de weldadige luxe en ruimte en reacties van passagiers daarop.

LT83

Forumguru
Als je overigens een goede combinatie sportief-comfort zoekt (inclusief lage zit) dan is een BMW M340i wel echt as good as its get. Niet zo speciaal als een M3 maar wel veel comfortabeler en met 374 pk snel genoeg voor de leuk. Hooguit een Alpina kun je evt pakken als overtreffende trap maar als totaalpakketje is de M340i echt steengoed. En in B nog relatief betaalbaar.
Vond de M340i wel een beetje emotieloos aanvoelen eerlijk gezegd. Alles is net iets te goed misschien, te verfijnd.

SuperBeeb

Forumguru
Verklaar mij gek, verklaar mij onnozel, verklaar mij wat je maar wilt
...
Dus ... vuur maar af. Hoeveel leden hier gaan mij nu gek verklaren ??
Heel voorzichtige opmerking: wordt het niet eens tijd om professionele (praat)hulp in te schakelen?
Ik bespeur hier een schreeuw om aandacht. :confused:
Je mag uiteraard een mening hebben, maar dit is toch wel een beetje onder de gordel.
Wat is hier onder de gordel aan?
Jij nodigt iedereen uit om er iets van te vinden, Hook geeft z'n mening, en dan reageer je beledigd :pieker:

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb het gaat hier op het forum over wagens , niet over personen. Dat iemand adviseert om toch maar eens een hulpgroep te adviseren en dat het een schreeuw is om aandacht gaat niet meer over het onderwerp maar over de persoon.
Kan gerust tegen een grapje van “jij, gek dat je zoiets doet” maar de bovenstaande quotes waren niet als grap bedoeld.

eriktv

Forumguru
Dat blijft lastig in geschreven vorm, vandaar dat ik ook een ;) in mijn "gekverklaring" zet, dan weet je hoe ik het bedoel.

En laten we het forum maar als professionele (praat)hulp beschouwen, Genoeg leden met verschillende varianten van het autovirus. Mooie manier om (semi)anoniem wat meningen op te halen (zoals Tim en Jeffrey regelmatig doen) en te geven. En laten we wel wezen: het gaat om het uitgeven van eigen geld, dus al wil je het aan iets geks uitgeven (een zwemvijver oid? :D), anderen hoeven het niet te snappen. Als het TS maar helpt om een keuze te maken.

leon-cupra

Forumguru
Denk dat het niet de bedoeling is van een forum om de persoon te gaan “bekritiseren”. Het feit dat ik degelijke gedachtegang op een forum zit is idd om bepaalde reacties te bekomen (of niet als er geen interesse toe is), maar denk dat het heel logisch is dat het dan ook om de wagen gaat en niet om de persoon. Vandaar dat ik de ene reactie ook niet echt “apprecieer”, ook al is het uit “bezorgdheid” waar wel een “vieze” ondertoon in zit (schreeuw om aandacht), juist maar omdat die persoon een totaal andere gedachtegang heeft mbt de aankoop van wagens.

Bovenaan Onderaan