Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Zeker. Wat is daar mis mee?
Helemaal niets mis mee, maar fietsen is gewoon niet aan mij besteed.

Heb in de vier jaar naar mijn werk eens 8 maanden gefietst. Tja, stond die Cayman 718 daar maar te staan in de garage. Dan deed ik er nog minder dan 5k per jaar mee. Toen de Tesla gekocht en ach, het is goedkoop om met de tesla te rijden, dus maar weer in de wagen gekropen.

PizzaPieter

Donateur
snap @Captain Hook uiteraard wel. Zelfs met 1 wagen zal er maar max 5k/jaar gereden worden. Dat is gezien het kaliber van de wagens die op de oprit staan en er ooit zullen komen uiteraard zonde. Maja, ga daarvoor mijn dromen niet laten ;)

Vind het trouwens ook een belachelijke redenering dat je niet met een wagen van dergelijk kaliber mag rijden omdat je weinig kilometers zou rijden. Wilt dus zeggen, gezien mijn kilometers, dat ik eigenlijk niet meer dan een Dacia zou mogen kopen .... en eigenlijk nog beter, zou 90% van mijn kilometers met de fiets kunnen doen.:pieker::pieker::pieker:
@leon-cupra , laat je niet gek maken. Ik zou willen dat ik jouw instelling had. Doen wat je wilt i.p.v. alleen denken wat het meest verstandig zou zijn o.b.v ratio.

Wil je dit, kun je dit, lekker doen man. Bout aan de rest.

Maar ff....Dacia niet in zeik nemen, he, want een nieuwe Dacia zou ik zo overwegen als opvolger van de Seat

Arjan1985

Forumguru
Als ik, én ik denk de gemiddelde Belg of Nederlander een loterij wint, is het eerste dat ze doen een leuke auto kopen omdat ze hun Dacia of Ford of Skoda (als het geen RS betreft) beu zijn. Jij hebt gelukkig de mogelijkheden om een leuke auto te kopen :D En tof dat je die info deelt. Al rijd je er 1 km per jaar in.

@Captain Hook voor sommige mensen in een auto ook gewoon puur hobby en liefhebberij. En de een gaat er weer compleet anders mee om dan de ander. En het verschilt per persoon wat voor auto dat is en hoe hoog of laag die op z’n wielen staat. Beetje net als vrouwen toch (of mannen).

@leon-cupra Ik vroeg me nog af waar je vrouw van houd kwa auto’s. Kan je er met haar over sparren/discussiëren bedoel ik.

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra , laat je niet gek maken. Ik zou willen dat ik jouw instelling had. Doen wat je wilt i.p.v. alleen denken wat het meest verstandig zou zijn o.b.v ratio.

Wil je dit, kun je dit, lekker doen man. Bout aan de rest.
hoe zeggen ze dat ... life is too short to drive boring cars ;)
Ach, op vlak van autokeuzes zijn mijn keuzes inderdaad niet rationeel en misschien is dat nog een understatement ;)
Heb ook bepaalde mensen bepaalde keuzes niet zien maken net omwille van het rationele, maar ben er 200% zeker van dat ze er tot op vandaag enorm veel spijt van hebben en heb altijd gezegd (in de mate van het mogelijke) 'dat overkomt mij niet'.

Maar ff....Dacia niet in zeik nemen, he, want een nieuwe Dacia zou ik zo overwegen als opvolger van de Seat
Heb absoluut niets tegen Dacia en zou het zeker niet in de zeik nemen, maar rationeel gezien zou een Dacia veel beter bij mijn "situatie" passen ... financieel zeer slim ;)

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Ik vroeg me nog af waar je vrouw van houd kwa auto’s. Kan je er met haar over sparren/discussiëren bedoel ik.
op vlak van mijn autokeuzes is ze het roerend eens met @Captain Hook :deuk:

Ach, ze is ook nooit opgegroeid met een vader/moeder/nonkel/tante ... met een automicrobe. Bij ons thuis, tja, tot op vandaag is dat bij familiebijeenkomsten 90% van de gesprekken over wagens en 10% over de koetjes en kalfjes. Tot en met de Tesla heeft ze altijd wat in de pap te brokken gehad op vlak van aankoop (logisch aangezien het beiden ons geld was), met telkens een paar weken hevige discussies en boze blikke dagen maar uiteindelijk heeft ze het mij ook altijd gegund (net omwille dat onze financiële familiale situatie nooit in het gedrang kwam, is ook voor mezelf de eerste vereiste die moet voldaan zijn om nog maar aan een bepaalde wagen te denken). De M3 was de eerste auto waar ze weinig of geen inspraak in heeft gehad omdat het over mijn zakelijke financiën ging (en ik ben enige bestuurder van mijn vennootschappen ,logisch aangezien ik ook alle werk doe), die los staan van het private. Ze kan daar mee leven, maar het was wel even slikken voor haar.

Heel toevallig passeerde ze mijn buro toen ik dit bericht aan het typen was. Haar mijn nieuwe achtergrond op mijn pc eens getoond en gevraagd wat ze ervan vond. Een dikke 'f*ck you' (als grap bedoeld uiteraard). Ze weet ondertussen ook wel , wanneer ik wagens begin te tonen, dat ik er al enige tijd mee bezig ben en dat het niet zomaar wilde fantasieën zijn.

chique hé :deuk:

1754510121650.png

sitechris

Donateur
Als je overigens een goede combinatie sportief-comfort zoekt (inclusief lage zit) dan is een BMW M340i wel echt as good as its get. Niet zo speciaal als een M3 maar wel veel comfortabeler en met 374 pk snel genoeg voor de leuk. Hooguit een Alpina kun je evt pakken als overtreffende trap maar als totaalpakketje is de M340i echt steengoed. En in B nog relatief betaalbaar.

leon-cupra

Forumguru
@sitechris mijn broer heeft dit jaar een M340i touring gekocht. Qua prestaties is dat ook wel een beest, maar dan heb je wel niet dat 'speciale' van een M. Uiteindelijk is het wel een goed compromis, een M340i.
Comfort zoek ik eigenlijk niet echt. Vind de M3 zeker niet oncomfortabel. Heb veel stuggere wagens gereden. Mijn M2, dat was pas een stuiterbak op bepaalde wegen. Moest ik toen valse tanden gehad hebben, hadden ze wel uit mijn mond getrild.

Maar eerlijk gezegd, ben ook niet op zoek naar een compromis. De slinger slaagt gewoon een keer door naar de andere kant (ook al is er nog niets zeker hé) en kan zijn dat het op een keer terug naar de andere richting gaat.

leon-cupra

Forumguru
Dan veel liever deze :
IMG_4942.jpeg

En daarnaast , zo een Aston Martin DBX (niet echt “mijn” model) is fiscaal niet interessant. Is zakelijk veel te duur om te rijden (uiteraard is de aankoopprijs ook niet min maar je krijgt daar nog iets voor terug, nl een wagen) Kan je amper onkosten van inbrengen, betaal je jaarlijks enorm veel VAA (voordeel alle aard - omdat je een zakelijke auto ook privé gebruikt betaal je extra belastingen) en de taksen van zo een DBX zijn ook niet echt budgetvriendelijk (eerste inschrijving zal zo een 15k zijn en jaarlijks 3-4K aan taksen).

Bovenaan Onderaan