Lelijkste onderdeel O2

hemi24

Forumguru
@Rallye: was eigenlijk niet zozeer benieuwd naar je mening over het nieuwe front, maar wou je er alleen maar op wijzen dat de "chromen smile" op het stuur, weinig anders is dan een gestileerde vorm van het front.
Neemt niet weg dat je dit het lelijkste onderdeel mag vinden...
 

Wasmachineman

Forumguru
:ot:Dit stuurwieltje heeft al vele lelijke prijzen gewonnen !:D
28822407-stuur-vw-golf-3.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Grappig, ik vind die rubberen handgreep juist een van de meest praktische en handige dingen aan mijn O2 combi.
Hoe zoiets simpels (en goedkoop) zoveel praktisch nut kent!:xyxthumbs:
 
Het voordeel van die rubberen handgreep is dat de klep niet op \ tegen je hand komt tijdens het sluiten van de klep, iets waar met zo'n gat waar je je hand in moet steken wel hebt.

Het lelijkste onderdeel van de O2.., ik zou het eigenlijk zo niet 1,2,3 weten, wel zijn er dingen die ik minder mooi vindt maar lelijk.., tja misschien de aansteker...
 

hemi24

Forumguru
Van mij mag de antenne vervangen worden door een haaievin, zoals op de nieuwe S2 Combi...

Het is in ieder geval al een hele verbetering dat bij de FL modellen de spriet weer kan worden afgenomen; scheelt een hoop adrenaline bij de wasstraat..! Geneuzel met blauwe zuignapjes en neerklapbare spriet...

Verder zou er ook wel eens een gasveer onder de motorkap mogen komen... Maar dat is niet zo erg dat ik er de optie van Milotec voor ga aanschaffen: http://milotec.de/media/content/pdf/octaviaII/62405(2).pdf?XTCsid=705d3ed2fc786993b14e0ab932828202

Wel vindt ik die kunststof vouwdoos die tegenwoordig om de accu zit foeilelijk!!!
 

Luke

Forumguru
Niets mis met dit stuurtje, vind ik!
Voorlichten zijn ook mooier geworden met de facelift. Ook de naam in dat mooie high-tech lettertype in de lichtunits is een heel leuk detail!
De rest van de wagen vind ik heel mooi. Ook interieur.
Ik zag graag de cilinders waarin de klokken liggen à la golf VI, maar dit is natuurlijk praktischer.
Misschien ietsje minder is de grille. Ik denk dat horizontale lamellen mooier waren geweest. En het groene in het logo. Maar dat laatste is maar een detail. Ik vind het BMW-logo eigenlijk ook niet zo mooi.
Subaru-infiniti-Mercedes-audi-Lamborghini vind ik wel mooi. Maar goed... off topic. Het Skoda-logo zou misschien eens een high tech-3D versie moeten krijgen. Gewoon eens om te zien wat 't geeft. De gevederde pijl moet behouden blijven, maar het net allemaal ietsje meer spiky en cooler maken.
 

Bijlagen

  • 2209_0.jpg
    2209_0.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 49

Captain Hook

Forumguru
@hemi24: die antenne kan er gewoon af hoor!
Kwestie van 1 keer eruit rukken, bolletje afslijpen met de dremel en voortaan kun je de antenne er gewoon afschroeven (doe ik ook, die enkele keer dat mijn O2 in de wasstraat komt. Meestal was ik met de hand)

En die gasveer; is leuk gadget. Maar als het goed is open je de motorkap zelden. Dan vind ik het onzin om daar tig euro aan te besteden voor een 'coole' gasveer.

De accu beschermbox zie ik wel als een minpunt. Bij mijn 'oude' O2 zit 'ie keurig in een gesloten kunststof box. Voor de levensduur en bescherming tegen corrosie vind ik dit dan weer verkeerde zuinigheid van VAG. :icon_smile_dead:
 

Captain Hook

Forumguru
Logo's interesseren me niet.
Daar rijdt een auto niet beter, sneller, zuiniger, efficienter van... :ahum:
Daar wordt de auto hooguit duurder van (ontwerpkosten, marketing onzin, etc.) m.a.w. in het NADEEL van de eigenaar.
 

MarcoO2

Forumguru
Maar 't gaat in dit topic juist om mooi of lelijk, dus dat logo hoort er wel bij thuis. Van mij mag'tie ook wel een restyling hebben.
 

Captain Hook

Forumguru
ok, ok.
GEEN logo dan.

Ik heb Skoda altijd gezien als een merk zonder poeha, zonder 'status' (wat dat dan ook moge zijn). Maar de laatste tijd komen er steeds meer chromen friemeltjes, glimmertjes en onnodige, zogenaamd imago verhogende, 'dingen' bij. Dat vind ik jammer.
"Kwaliteit zit 'm in de kunst van het weglaten" :xyxthumbs:
M.a.w. ik vind de auto mooier ZONDER logo. Op mijn auto is de achterklep ook 'schoon', geen type, geen "Octavia" erop. Lekker clean.:koffie:
 

LenK

Forumguru
Ik heb het lelijkste onderdeel van heel VAG: deze simpy middenarmsteun die vreselijk in de weg zit en toch al sinds mensenheugenis in VW, Seat en Skoda wordt gemonteerd. Bij de grotere modellen inmiddels gelukkig vervangen door een fraaier en praktischer exemplaar, maar bij de B-tjes wordt er in een mooi nieuw ontworpen interieur weer dat lelijk ding geschroefd !
810f8a29a95f2b32661010910527a7ce.jpg

skoda_fabia_13.jpg

6b78060f43f8ae7907de88b49b049287.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb het lelijkste onderdeel van heel VAG: deze simpy middenarmsteun die vreselijk in de weg zit...
Ben juist blij dat 'ie er zit! Zit precies op de goede plek, kan ik net met m'n elleboog op steunen tijdens lange ritten. Bovendien is in mijn O2 de steun zowel in hoogte als in lengterichting verstelbaar; ideaal.

In andere auto's zit ik altijd 'onthand', van waar is verdorie nou die middenarmsteun...
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben heel blij met de middenarmsteun, maar dat is de jumbobox. Die is een stuk mooier (da's denk ik ook wat LenK bedoelde).

De basis-steun is echt een beetje een afknapper...
 

Captain Hook

Forumguru
Oh?
Ik heb idd zo'n dikke, brede middenarmsteun met opbergluik en zelfs een koelsleufje dat gekoppeld is aan het aircocircuit.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat is inderdaad de jumbobox. En die is perfect, net als het stuur verstelbaar en daarom altijd precies de goeie houding gevend.
 

LenK

Forumguru
Ja dat bedoel ik: er wordt een mooi nieuw interieur ontworpen voor een nieuw model auto en dan duiken ze weer het magazijn in voor zo'n Leen Bakker armsteun van 10 jaar geleden.
 

Luke

Forumguru
ok, ok.
GEEN logo dan.
...
"Kwaliteit zit 'm in de kunst van het weglaten" :xyxthumbs:
M.a.w. ik vind de auto mooier ZONDER logo. Op mijn auto is de achterklep ook 'schoon', geen type, geen "Octavia" erop. Lekker clean.:koffie:

Hoe heb je dit gedaan? Welk product? Ik heb in laatste instantie ook nog kunnen bekomen bij de dealer dat het motorkenteken weg wordt gelaten (vergeten te vermelden bij de bestelling), maar zou ook graag een mooie cleane kofferklep hebben! :baby012:
 

Captain Hook

Forumguru
Bij de bestelling van de nieuwe auto (5 jaar geleden) gewoon opgegeven bij de dealer: "Geen type aanduiding, geen 'Octavia' erop" en dat hebben ze keurig gedaan.
Geen idee hoe, maar zelfs nu, na al die jaren, is het absoluut niet te zien dat het er ooit gezeten heeft.

Ik weet dat ze bij Audi het al af-fabriek kunnen weglaten, maar of ze dat bij Skoda ook doen, weet ik niet.
 
Bovenaan Onderaan