Lelijkste onderdeel O2

Frankie

Actief lid
het lelijkste onderdeel is de stang waarmee de motorkap ovenblijft. Waarom niet een mooie (alu-kleur)drukveer zoals ik in mijn Golf4 had. Voelt zo ouderwets als je bij zo'n nieuwe auto die kap omhoog moet drukken /forum/images/graemlins/frown.gif
 

harry

Senior Member
Allereerst ben ik gewoon erg blij met de Octavia maar ik moet zeggen dat sommige punten/onderdelen beter gekund hadden;

1. Auto staat erg hoog op z'n wielen.
2. Persoonlijk vind ik de nieuwe koplampen niet zo mooi, beetje een japans overkomen.
3. Jammer dat de dashboard verlichting nog altijd groen is uitgevoerd terwijl de cockpit (klokken enzo) mooi wit gekleurd zijn. Doe alles dan wit of mijn part rood, blauw of oranje.
4. Het Skoda embleem is aan restyling toe.
 

LenK

Forumguru
Zo jij hebt ver moeten graven voor dit topic :D
1. Auto staat erg hoog op z'n wielen.
Is me bij de O2 en met name de O1 ook minder bevallen
2. Persoonlijk vind ik de nieuwe koplampen een beetje japans overkomen.
Niks mis met Japans. Lampen zijn bij FL lelijker dan origineel O2
3. Jammer dat de dashboard verlichting nog altijd groen is uitgevoerd terwijl de cockpit (klokken enzo) mooi wit gekleurd zijn. Doe alles dan wit of mijn part rood, blauw of oranje.
Kwestie van voordelig inkopen ?:
4. Het Skoda embleem is aan restyling toe.
Niet doen. Een mooie handtekening, stukje historie.
 

EdK

Forumguru
1. Auto staat erg hoog op z'n wielen.
erg handig bij drempels, blijft je onderkant mooi gaaf.
2. Persoonlijk vind ik de nieuwe koplampen niet zo mooi, beetje een japans overkomen.
Over smaak valt gelukkig niet te twisten, maar vind persoonlijk het wel sjiek staan met de naam erin
3. Jammer dat de dashboard verlichting nog altijd groen is uitgevoerd terwijl de cockpit (klokken enzo) mooi wit gekleurd zijn. Doe alles dan wit of mijn part rood, blauw of oranje.
Tja als het blauw of rood moet wezen dan zou ik zeggen kies een ander merk.
Groen hoort nu eenmaal bij de Skodakleuren.
4. Het Skoda embleem is aan restyling toe.
Alweer aan een restyling toe ? Paar jaar terug al gebeurt.
Maar van mij mag het logo zo wel blijven, of weer naar het heel oude logo terug ! Lekker retro dan
 
Ik ga voor de zwarte stootstrips. Kan ik nog steeds wakker van liggen. Dat je bij een auto van gemiddeld 25000 tot 30000 euro dit niet eens mee kan laten spuiten. Schande.

ik ben het met je eens, alleen ik heb ze wel mee laten spuiten en het ziet er super uit!

en hij mag idd origineel wel iets lager!

gr martijn
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb mijn Octavia nog maar twee weken in het bezit. Ben supertrots en ik vind het natuurlijk de mooiste auto die ik had kunnen kopen.
Dat ze wat hoog op de poten staat is mij eigenlijk nog niet zo opgevallen. Ik vind de 16 inch wielen wel mooi in de wielkasten passen. Reed gisteravond over N371 vanaf Havelte richting Smilde en in deze 80 km weg liggen een paar verhogingen/verdiepingen die je eigenlijk niet de naam drempel kan geven. Met mijn vorige auto, een Astra SW, kon ik daar zonder veel af te remmen overheen. Met de O2 schraapte ik toch een keer met de achterzijde (trekhaak) over het wegdek. En dan zaten we er maar met z'n tweetjes in. Dat wordt deze zomer oppassen met de caravan aan de haak.
Wat ik zelf na enig zoeken het lelijkste vind: de vorm van de portiergrepen van de voorportieren. Mijn eerste vrees was dat ik een schadeauto had gekocht. De vorm van de portiergrepen is links en rechts geheel verschillend. Zoals Henk Gemser in de boterreclame zegt: "dat kan beter !"
 

Vacaro

Senior Member
Ik vind de binnenkant van mijn dieseltank het lelijkst, daarom hou ik mijn tankdop liefst zoveel mogelijk dicht.
Wat niet zo goed lukt met een jaargemiddelde van 42000km en verbruik van 7.5l/100km.
Al vind ik verbruik meevallen voor gebruik van de wagen, gewicht, vlotte rijstijl, trekken van trailer.
Nee echt iets lelijk vind ik niet ean mijn O2, mss wel de opening tussen wielkast en wiel maar dan had ik maar niet de 4x4versie moeten nemen.

Alhoewel toch één onderdeeltje, de ruitensproeier van de achterruit is zo'n klein rood onnozel tjoepke. Voor de rest prima car.
 

Falcon

Donateur
Harrie,

De oplossing voor dat in de kont hangen is hier al veel genoemd, zijn hulpveren (238 euro incl montage).

Zeker met een caravan kan je eigenlijk niet zonder :)
 

Rolle

Senior Member
In bepaalde gevallen kan dit wel kloppen ja. In andere gevallen is dit dan weer het mooiste onderdeel :2133:
 

Captain Hook

Forumguru
Alhoewel toch één onderdeeltje, de ruitensproeier van de achterruit is zo'n klein rood onnozel tjoepke. Voor de rest prima car.
Vooral zo jammer dat dit een uitstekend 'friemeltje' is, waar je spons of borstel altijd achter blijft hangen... Het ziet er niet uit :biggthumpdown:
 

Rallye

Forumguru
Het front is zeker wennen. Ik vind het pré-facelift-front nog steeds beter bij de vorm van de auto passen: het nieuwe front lijkt "ronder" dan de rest van de auto. Doordat de koplampen verder in het spatbord doorlopen lijkt bovendien de voorkant van de auto korter, zodat de lange achterkant wordt benadrukt.
 

LenK

Forumguru
Bij de facelift-versie: het stuur met die chromen lach...
Dan is dat simply clever van voor de FL een stuk mooier hè
11931746.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Dan ga ik voor de pré-FL versie met stuurbediening... die vind ik wel mooi!
 

Bijlagen

  • DSCN2946.jpg
    DSCN2946.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 44

sitechris

Donateur
Even vloeken in de kerk. Maar beter dan dit sportstuur kan het imo echt niet worden :). Lekker dik en vrij kleine diameter. Echt ideaal!
 

Bijlagen

  • m-sportstuur.jpg
    m-sportstuur.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 41

LenK

Forumguru
Een mooi stuur dat lekker in de hand ligt is fijn, maar het belangrijker is wat er gebeurt als je het stuur gebruikt.
 

sitechris

Donateur
Stuurwiel zelf is idd een detail, maar voor autoliefhebbers tellen ook de details.

Mbt teleurstellingen: laatst rondje gereden in nieuwe Polo, dit was een Comfortline 1.6 TDI. Helaas.....geen leren stuurwiel. Echt big time afknapper zo'n plastic stuurtje.

Ook de sturen van Audi (wel leer overigens) vind ik niet heel erg mooi. Net wat te simpel.
Big time afknapper, stuurwiel van de eerste series VW Touran. Arrggghhhh....
 

Bijlagen

  • d863c4d2c60a8ac703494fe5d897cb9b.jpg
    d863c4d2c60a8ac703494fe5d897cb9b.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 29
  • Audi-A4-Stationwagen-Diesel-Grijs-004--3607750-Medium.jpg
    Audi-A4-Stationwagen-Diesel-Grijs-004--3607750-Medium.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan