Lelijkste onderdeel O2

Rolle

Senior Member
@Luke: Gewoon een dun draadje (nylon, garen, ...) achter de letters haken en zo de letters eraf "zagen", daarna even met wat wax erover gaan en je merkt er niets meer van.

@ Captain Hook. In België doet men het niet af-fabriek (althans niet volgens mijn dealer), ik meen ergens gelezen te hebben dat het in Nederland wel af-fabriek kan.
 

Rolle

Senior Member
Inderdaad maar als je die niet direct bij de hand hebt wil het wel lukken met een garendraadje ook.


:ot: Whoowhoo: merk net dat ik "gepromoveerd" ben.
 

skodaboy

Forumguru
Maar 't gaat in dit topic juist om mooi of lelijk, dus dat logo hoort er wel bij thuis. Van mij mag'tie ook wel een restyling hebben.

zo in de eerste gedachten kan ik niets lelijk vinden aan de 02...:(
en de logo's op de achterklep vind ik juist mooi,maar dat is ieder zijn keuze/mening...van mij mogen ze gerust weten dat ik met een 02 4X4 rijd..heb zelf een 4X4 sticker op de achterruit :winkie:
 

Bijlagen

  • oct logo.jpg
    oct logo.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 14
  • redbull 4X4.JPG
    redbull 4X4.JPG
    15 KB · Weergaven: 21

cvegreen

Forumguru
Marco , jij kan dit misschein lelijk vinden maar ik vind het skoda logo in kleur wel te verstaan juist één van de mooiste logo's die er zijn. Misschien ook wel omdat groen mijn lievelingskleur is . Ik vind het een mooi logo en kan ook niet meteen iets lelijks bedenken aan de O2.
 

Spaced

Senior Member
@Luke: Gewoon een dun draadje (nylon, garen, ...) achter de letters haken en zo de letters eraf "zagen", daarna even met wat wax erover gaan en je merkt er niets meer van.
Hoe zitten de letters vast? Geplakt ofzo?

Zou ze d'r wel af willen halen, maar als de dood dat er een lelijke plek achterblijft...
 

Rolle

Senior Member
Bij de pre-facelift waren de individuele letters geplakt met smalle dubbelzijdige kleefband.

Vermoedelijk zal dit bij de facelift ook wel het geval zijn.
 

Sand3r

Senior Member
Beter je dealer vragen om dit voor aflevering nog even te doen.
Dan hoef je er zelf niet aan te peuteren.
 

LenK

Forumguru
Zou ze d'r wel af willen halen, maar als de dood dat er een lelijke plek achterblijft...
Zolang je het niet met een schroevendraaier er af haalt kan er niks misgaan.
Wat er achterblijft zijn wat lijmresten. Even poetsen met wasbenzine of terpentine en daarna een doekje met wat autowas erover, klaar.

Maar bezint eer gij begint want als na verwijderen de kont te kaal blijkt dan zal het niet meevallen om het weer netjes en duurzaam terug te plakken :D
 

Spaced

Senior Member
Ik kijk het even een week aan. Als de typeaanduiding me niet bevalt weet ik in ieder geval hoe deze d'r af te krijgen.
 

flip

Lid
Steenkool Nederlands ... mooi woord! Wij kennen ook bietenfrans, maar da's dan in omgekeerde richting. Maar, zoals ik stelde, de beelden maken veel duidelijk. Een goede haardroger volstaat, een vislijn, opwarmen die handel en letter per letter verwijderen, nadien de boel polishen en ... klaar is ... Kees?
 

Rolle

Senior Member
Inderdaad. Een gewone haardroger volstaat ook, en als het een beetje warm is buiten is zelfs die niet nodig.

Wel goed zien dat de auto proper is en nadien even opboenen.
 

Kobossen

Nieuw lid
Die van mij hebben er na aflevering misschien nog 2uurtjes op gezeten, en daarna hup eraf gesloopt.

Gewoon de verfafbrander erop zetten, werkt perfect alleen niet te lang op één plek houden, daarna niet met je blote vingers maar met een bv. zijkniptangetje eraf halen.

Beetje nagelremover van de vrouw lenen en klaar is klara
 

Ronnie

Forumguru
Valt nog wel mee hoor wat de lak kan hebben.....
In het schadebedrijf waar ik werkte werden de spuitnevel en resten van sierlijst-plakstroken weggepoetst met thinner of aceton. 2K blanke lak kan een hoop hebben indien goed uitgehard (plm. 2 weken)
 

van inkel

Forumguru
Let op de oude 2K bestaat helaas niet meer (zeker niet af fabriek).
De nieuwe watergedragen autolakken moeten voorzichtig worden behandeld.
 
Bovenaan Onderaan