Lekkage Fabia En vervangend vervoer !!

Oke.

Wielkas bekleding hangt los, maar krijg 'm er niet helemaal af. Denk haast dat het wiel er eerst nog af moet, voordat ik overal goed genoeg bij kan om de plastic kap eraf te kunnen trekken. Of er zit ergens nog een schroef verborgen die ik niet zie (heb de 2 schroeven aan de onderkant van de auto wel al gevonden en losgedraaid.

Verder heb ik aan de bestuurderskant een gaatje (die overigens niet aanwezig is aan de passagierskant) , waar plastic achter lijkt te zitten. Van onder kon ik met mijn vinger erbij en daar voelt het als foam ofzo. Kan er verder niet bij komen (geprobeerd de koplamp eruit te halen en dan van voren in het frame gedeelte te komen waarin dat "plastic" verborgen zit.
Bekijk bijlage 72215

Zie foto ... het foam onderaan de foto is het foam dat boven op ligt en naar de rubberen rand gaat die om de parafaan zit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Nee, dit gat (gaatje).

Toch aan de slag gegaan met dat gaatje. Ik vind het te verdacht. Met een flesborstel (zie andere foto) dat plastic gewoon naar voren geduwd (via de onderkant , wielkas, kon ik de borstel erin duwen) richting de koplamp en daar uit het frame gewurmd. Er kwam een blok foam uit wat in plastic zat. Maar dat plastic was stuk, want het foam was zeiknat.
Ook daar heb ik een foto van gemaakt, alleen de ipad ligt nog in de auto.

Ben nu even naar binnen om een gieter te halen en eens flink wat water daar in dat gaatje te gieten en kijken of het ook naar binnen gaat lopen.


Ps. Nee geen rode maar een witte bij Broekhuizen. Broekhuizen in Alkmaar overigens, voorheen Martin Schilder.
 

Bijlagen

  • images.jpg
    images.jpg
    2,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ik schrijf Broekhuizen, maar bedoelde Broekhuis.

Anyway ... alles weer vast geschroefd en binnen in de auto aan de passagiers kant ook weer alles vast gezet wat ik lost gemaakt had (vloerbedekking terug op zijn plek, handschoenenkastje weer vast). Aan de bestuurderskant nog de bekleding los liggen en kranten erin gepropt.

Hopelijk heb ik het gevonden met dit ....
- eerste foto zie je waar ik de flesborstel ingestoken heb.
- tweede en derde foto zie je wat er aan de koplamp kant uitkomt.
- vierde foto zie je wat eruit gekomen is.

Het kleine gaatje waarover ik het had, heb ik voor de time being met ductape afgeplakt. Nu maar afwachten of het water probleem echt opgelost is. Eventueel een controle op de voorruit laten uitvoeren bij Carglass (59 euro) is het volgende wat ik laat doen als blijkt dat er nog steeds water naar binnenkomt.
 

Bijlagen

  • 9D31B178-B295-4B88-9A50-BCCD84A2C772.jpeg
    9D31B178-B295-4B88-9A50-BCCD84A2C772.jpeg
    959,7 KB · Weergaven: 63
  • 4BF0B4BD-F653-4058-BAFA-1969963ECEF6.jpeg
    4BF0B4BD-F653-4058-BAFA-1969963ECEF6.jpeg
    965,4 KB · Weergaven: 67
  • 511964C1-74EC-4929-9140-AF2331A64564.jpeg
    511964C1-74EC-4929-9140-AF2331A64564.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 63
  • 558299E7-8D6B-45B7-992D-D3164EBB41F5.jpeg
    558299E7-8D6B-45B7-992D-D3164EBB41F5.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 56

Hakar

Donateur
Aha.
Zie nu volgens mij dat je niet in de waterbak van de parafen bezig bent geweest, maar in de ruimte tussen spatbord en metalen wielkast.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Klopt.
Ik snap alleen niet wat dat stuk foam, gehuld in plastic, in dat chassis deel doet. Het is er nu in ieder geval uit.

De waterbak van de parafaan is en was schoon.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ga eens kijken of ik de situatie bij mijn exemplaar terug kan vinden. Dat kan een paar dagen duren, ik heb komende dagen een behoorlijk vol programma, zowel op het werk als thuis.
 
Het kleine gaatje waarover ik het had, heb ik voor de time being met ductape afgeplakt. Nu maar afwachten of het water probleem echt opgelost is. Eventueel een controle op de voorruit laten uitvoeren bij Carglass (59 euro) is het volgende wat ik laat doen als blijkt dat er nog steeds water naar binnenkomt.

Dat wordt maandag een afspraak maken bij Carglass voor een voorruit controle, want er is weer water bijgekomen vandaag.
 
Hier dan maar eens mijn waterprobleem beschrijven en vorderingen kwa zoeken bijhouden....

Skoda Fabia Combi III bj 2016

.......

(RUITEN)
Ruiten code bekeken en op de 2 kleintjes in de achterdeuren na, alles code 6 , wat 2016 zou moeten betekenen. Gelijk aan bouwjaar van de auto zelf. De 2 kleintjes hebben code 5, wat 2015 zou moeten zijn.

Eventueel lek af fabriek zou dan nog een optie zijn. Testen op lek met plantenspuit en druk >> carglass / autotaalglas bedrijven?


Vandaag bij Carglass geweest en mijn voorruit lekt links voor. Dus daar komt mijn water probleem vandaan.
Even langs de Skoda dealer gereden om te vragen of er eventueel garantie geclaimd kan worden bij Skoda, aangezien de ruiten nog origineel zijn, maar het antwoord is helaas nee. Twee jaar garantie, de auto is van 2016 en de garantie is dus verlopen. Als het nou een veel voorkomend probleem was, zei de man nog, dan had je nog een kans gehad.
 

ertromp

Forumguru
Fijne dealert zeg. Coulance hebben ze niet van gehoord? Van een autoruit mag je zeker verwachten dat afdichtingen langer dan 2 jaar houden
 
Heb je de auto nieuw gekocht? Misschien is de ruit toch al eens vervangen? Diegene die de ruit zet geeft toch ook garantie?
 
Auto 2e hands gekocht (is import uit België) in Echt (L), niet bij een Skoda dealer, dus de bezochte Skoda was gewoon een grote dealer vlakbij.
Paar dagen terug via chat contact gehad met Skoda NL, maar daar word je niet wijzer van. Die antwoorden alleen maar met de gegevens die ik ook al op hun website had gevonden en verder verwijzen ze naar de service manager bij de Skoda dealer.

Maakt niet uit wat de demontage zal uitwijzen. Feit is dat de datum codering van de voorruit in ieder geval 2016 is en de auto ook bj2016 is. Heb dat ooit nog eens geverifieerd met de nummers van de auto en kon toen ook zien dat ie in Mladá Boleslav (CZ) geassembleerd is.
 
Wanneer de ruit is gedemonteerd kun je zien of dit de eerste kit is. Ik kan je dit niet uitleggen, maar niemand kan een eerste fabriekskit evenaren. Maar patroon / kleur / eventuele primer zijn anders. Er zijn genoeg jonge auto’s met een nieuwe ruit.
 
Bovenaan Onderaan