Lekkage Fabia En vervangend vervoer !!

Race Bleu 18inch

Senior Member
Hallo, ik heb een probleem.
Afgelopen tijd had ik last van beslagen ramen, maar dacht dat dit kwam door het vochtige weer.
Echter kwam ik er gisteren achter dat, met name, onder de vloermatten, passagierzijde, zeiknat was !!:stop:, bestuurszijde minder.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook of gehad of van gehoord ?

Vanmorgen gelijk naar de dealer geweest en het probleem gemeld. Uh ......... 18 januari, zal ik u inplannen ??, nou ik dacht het niet !!:mad:, binnenkort de vorst periode in en loop ik de binnenkant van de ruiten te krabben !!:fool:, dacht het niet !!

Zojuist terug gebeld door dealer en afspraak voor volgende week woensdag :jaja:, maar uh......... Kan een aantal dagen, 3 A4 duren ivm drogen ed en vervangend vervoer wordt niet vergoed:mad::mad::mad:, nou ik dacht het toch wel, of wat vinden jullie ?, auto is natuurlijk al wel 7 mnd oud !:jaja:
 

Alpha

Donateur
Oei minder mooi!

Enig idee waar het water vandaan komt? Kun je eens een foto maken hoe dat uitziet?

Vervangend vervoer is inderdaad zonder brandstofkosten. Had ik ook met het inbouwen van de Pioneer.
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
Natuurlijk zou ik de brandstofkosten wel zelf moeten betalen !!, maar dat is ook geen probleem, maar om de leenauto te huren, natuurlijk wel :fool:!!
Al is het maar uit principe.
Maar kan jullie beloven dat ik er geen euro voor betaal, al gaat het twee weken duren en staat de directeur erbij te huilen.


@Alpha, wil best een foto maken, maar dat wordt dan een hele saaie !! van een nat tapijt en vloer mat, komt ook niet echt over op een foto :nono:.
 

Cordoba

Forumguru
@ertromp Wat er in de garantiebepalingen staat is niet zo belangrijk: gevolgkosten zoals vervangend vervoer zijn volgens Europose regels voor de verkopende partij. En het lijkt me meer dan duidelijk dat je bij een auto van deze leeftijd geen rekening hoeft te houden met dergelijke serieuze lekkages.

Ander punt: @Race Bleu 18inch Niet toevallig een panoramadak? (met dichtgeslibte waterafvoer)
 

Joske

Forumguru
parafaanbak kan ook nog steeds... best even checken.

Ook al eens onder de motorkap gekeken? Doorvoeren aan schutbord controleren. Is er iets "achteraf" doorgevoerd naar binnen toe? Extra draden oid?
 

ertromp

Forumguru
@ertromp Wat er in de garantiebepalingen staat is niet zo belangrijk: gevolgkosten zoals vervangend vervoer zijn volgens Europose regels voor de verkopende partij. En het lijkt me meer dan duidelijk dat je bij een auto van deze leeftijd geen rekening hoeft te houden met dergelijke serieuze lekkages.

Ander punt: @Race Bleu 18inch Niet toevallig een panoramadak? (met dichtgeslibte waterafvoer)
Welke Europese regel is dat? Ik ken die niet en ben benieuwd naar je bron
 

Skoda-MAN

Forumguru
Volgens mij valt het onder dit hoofdstuk :

Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!
Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van je nieuwe auto. Wil je echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar je ook bent? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van je auto altijd door een officiële ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
@Cordoba
Ja Panorama dak, zal morgen eens kijken !, maar kan mij niet voorstellen dat het dat is !!, maar controleren kan nooit kwaad !:thumbsup:

Maar verder ook nergens naar gekeken !! Taak voor de dealer, begreep dat ze alles moeten demonteren qua interieur, stoelen, vloerbedekking isolatie materiaal etc
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij valt het onder dit hoofdstuk :

Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!
Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van je nieuwe auto. Wil je echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar je ook bent? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van je auto altijd door een officiële ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Nee dit is geen hulp bij pech
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
Citaat van tekst skoda-man, ......te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Volgens mij valt het dan onder geadviseerde reparatie werkzaamheden !:thumbsdown:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Daarom dacht ik dat dus ook.
Ook de kop van het verhaal zet je in die richting.
Uiteindelijk is het pech dat je die dagen niet kan rijden.
 

ertromp

Forumguru
Dit is een stuk uit de Mobiliteitsgarantie bij pech.
Je auto is nog steeds rijdbaar.
Hier moet je gewoon een beroep doen op de band met je dealert
Een beetje dealert zal je gewoon vervangend vervoer aanbieden kosteloos.
Er staat in de garantievoorwaarden helaas geen vervangend vervoer bij garantiekwesties zo ver ik kan nagaan. Dus het zal echt aan de houding van de dealert gaan liggen
 

Cordoba

Forumguru
Welke Europese regel is dat? Ik ken die niet en ben benieuwd naar je bron

Algemeen europees consumentenrecht volgens mij Erik. Omdat ik net als jij techneut ben, heb ik het wetboek niet op zak om het juiste artikelnummer even na te zoeken, maar als je googled op 'europees' en 'consumentenrecht' en 'garantie' vindt je het waarschijnlijk wel. Een aantal jaren terug toen dat eigenlijk net nieuw was heb ik dat redelijk goed gevolgd, dus vandaar dat er af en toe nog wel eens wat komt bovendrijven.
 

Desmo

Actief lid
Had met mijn vorige auto een (golf) vergelijkbaar probleem, auto was ook nieuw en de vloermatten aan de passagier zijde waren ook doorweekt vooral achterin rechts. Het probleem had te maken met de airco, het water wat normaal op straat terecht moet komen kwam bij mij in de auto.
 
Bovenaan Onderaan