LED-kentekenverlichting

Mijn lampjes zijn precies dezelfde (10120), ook met zogenaamde "Canbus controle" maar de praktijk leerde mij dus dat deze lampjes dus nog steeds "Check number plate lighting" aangeeft in de boordcomputer.
Het wordt allemaal mooi aangeprezen maar ik heb nu praktijkervaring waaruit blijkt dat er toch nog weerstanden gebruikt moeten worden.

Om de boordcomputer te kunnen laten controleren moeten er weerstanden bij:

Um mögliche Fehlermeldungen vom Bordcomputer zu unterdrücken, sind die Lampen optional mit Checkwiderständen erhältlich. Diese werden von uns direkt auf den Lampen montiert

Dan moet alles wel goed werken. Behalve:

Achtung! Die Defektmeldungsunterdrückung funktioniert nicht bei Audi A4 (B7 ab 2005), Skoda Octavia 2009 und BMW E38 1995.

Waarom ga ik eens uitzoeken.

ByeByePeugeot

Actief lid
En Quorumz, had je de deboled(jes) al geprobeerd? Ben namelijk zeer benieuwd of er al een werkende/zonder foutmelding oplossing is voor Mistlampen(Dagrijverlichting)/Kentekenplaatverlichting en natuurlijk het stadslicht.

quorumz

Actief lid
ja ik heb ze geprobeerd, bji een collega bij een superb sedan ][ werkte 1kentekenlichtje raar genoeg en 1 niet, bij mijn auto werkte ze alle 2 niet (fout meldingen). de stadslichten werkte ook niet zonder errors:( dus ik heb alles terug gestuurd.. (hoewel ze daar zeggen dat ze nog nix ontvangen hebben)

Ja er moet gewoon voldoende weerstand zijn zodat de CANBUS snapt dat er wel stroom wordt afgenomen en er dus geen lamp kapot is. Beetje jammer dat daar in VAGCOM / software nog geen mogelijkheid is om de drempelwaarde (ampere) aan te passen.

ALs je een beetje handig bent kan je zelf ook een weerstand solderen. kost je een paar euro cent. Ik zelf heb een paar van die weerstanden gehaald van Carpoint. die kosten per 2 stuks 3 euro. die moet je dus Parallel zetten aan het lampje! niet in lijn/serieel! zoals jullie ook doen. Maar wat er fout gaat je hebt een 470 ohm weerstandje gebruikt van waarschijnlijk 0,25 watt en dat levert dus een extra verbruik op van niks ( zo 20 mA..) en dan ziet de CANBUS dus nogsteeds niet dat het werkt. gebruik een weerstand die meer wattage aankan. afgaande op het type ledje dat je gebruikt dat is een SMD ding. zou ik een minimaal 5 watt weerstand gebruiken.

In serie zal de spanning namelijk afnemen bij de led. dat moet niet, het verbruik moet alleen omhoog :)

zie ook de MTI site: http://www.my-gti.com/1053/upgradin...lkswagen-golf-jetta-gti-r32-rabbit-and-passat
Daar gebruiken ze een 1watt weerstand. maar daar hebben ze ook een POWERLED die al meer gebruikt dan het type dat jij hebt gekocht.

ByeByePeugeot

Actief lid
En dat met die weerstandjes, is dat ook niet toepasbaar voor de stadslichten en mistlampjes? Heb even zitten zoeken op de nodige website maar deze leek gaat daar zelf niet uitkomen, 100K verschillende weerstandjes etc. etc. en dan ook nog dat solderen.

Eigenlijk is het uitermate teleurstellend dat nog geen enkele ledlampen aanbieder hier een oplossing voor biedt. Nieuwe 02 FL is toch al een tijdje op de markt.

Ik wacht geduldig af....

NoXville

Nieuw lid
Wie o wie heeft er al LED lampjes in zijn kentekenverlichting gemonteerd.

Ik heb op aanraden van een ander forummember onderstaande lichtjes gekocht maar ze doen het niet en ze lijken ook wel niet helemaal te passen..lijkt wel een paar mm te kort te zijn..

2-SMD 3chip High power Pilot LED 37mm interieurverlichting.
art.nr.4467
Lichtopbrengst ****

P.s. zag pas later dat hier al een thread over is geweest.. excuses

Deze passen en werken op mijn Octavia II 2007

SHEDAI

Lid
Nou jongens ik ben vandaag naar autoshop geweest met het kentekenverlichting lampje ik zei ik wil deze vervangen met een led lampje en heb er ook bij gezegd canbus verkoper zei geen probleem hebben hem samen ingezet en voila hij doet het geen foutmelding waren 9.95 per stuk
en heb ook gelijk de lampjes van onderkant spiegel vervangen door leds en nu wachten totdat het donker word voor het mooie resultaat.

SHEDAI

Lid
Is het nog gelukt met de ledjes in de spiegels? Zo ja of het resultaat is als wat je er van verwacht had?
Ben wel benieuwd..

Jaja het is gelukt. Wel opletten op plus en min. En dan uitproberen voordat je alles weer inbouwd.
En het is supermooi geworden. Er is nu een mooie blauwe xenon gloed naast auto in het donker. Heb gewoon de neiging om met deur op een kiertje te rijden zodat het continu aanstaat haha. Zalwel eenkeer een foto van nemen.
Mvg

Top, leuk om te horen. Heb me er nog niet in verdiept maar is het makkelijk om dat kapje eraf te halen waar je de lampjes plaatst? Wil het ook nog eens gaan doen namelijk.

Groet,

Fabian

SHEDAI

Lid
Hallo Fabian,
Kapje is makkelijk eraf te halen er staat zelfs hier op het forum met fotos stap voor stap aangegeven hoe je het moet doen. Als ik thuiis ben zal ik het even opzoeken.
Mvg

Bovenaan Onderaan