LED-kentekenverlichting

Ongetwijfeld is het jullie wel eens opgevallen dat (eerst) Lexus en (toen) BMW hun auto's uitrust met LED-kentekenplaatverlichting.

Steeds vaker zie ik ook andere merken/modellen met deze helder wit/blauwe kentekenplaatverlichting. Best mooi vind ik zelf!

Hoe denken jullie erover en heeft iemand ervaring met het monteren van dergelijke kentekenplaatverlichting?

Zie dat er eerder een topic over geweest is, maar dat is alweer een tijdje geleden en gaf mij niet alle informatie voor het monteren van dergelijke LED-kentekenplaatverlichting.
 
Goedemorgen, helemaal mee eens. Ik heb zelf nav van een ander topic op dit forum de lampjes in mijn buitenspiegels vervangen voor led lampjes.. en heb ook al lampjes gekocht voor de kentekenverlichting. Moet het alleen nog even monteren maar kon niet zo snel een torx schroevendraaier vinden... ik zal thuis de naam en het artikelnummer van de lampjes even voor je opzoeken..
 
Goedemorgen, helemaal mee eens. Ik heb zelf nav van een ander topic op dit forum de lampjes in mijn buitenspiegels vervangen voor led lampjes.. en heb ook al lampjes gekocht voor de kentekenverlichting. Moet het alleen nog even monteren maar kon niet zo snel een torx schroevendraaier vinden... ik zal thuis de naam en het artikelnummer van de lampjes even voor je opzoeken..

Dank voor je reactie Paul!
Heb je de lampjes in de buitenspiegels vervangen bij een OII? Dit zijn andere dan voor de kentekenverlichting neem ik aan?
Ben benieuwd naar naam en artikelnummer van de lampjes.
 
Klopt! Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt zul je zien dat er al een keer eerder een topic over is geweest. Voor de buitenspiegels heb ik idd andere lampjes dan voor de kentekenplaatverlichting. Ik heb een Octavia II voor de facelift..

De lampjes voor de kentekenplaat moet ik nog vervangen. het enige probleem was zou kunnen optreden is dat ik weerstanden zal moeten gebruiken om te voorkomen dat ik allerlei waarschuwingen van kapotte lampjes in mijn maxidot krijg. Ik zal naam en artikelnr etc opzoeken en in een PM naar je toesturen!
 

Ralph

Lid
Ik heb zowel in de spiegels als kenteken LED verlichting zitten met hoge opbrengst. Zal in dezer dagen eens een foto'tje nemen!
 

Tallguy

Forumguru
Verplaatst naar "Onderdelen van derden". LED kentekenverlichting heft nl niks te maken met audio, noch met video, noch met navigatie ;)
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb dat een goed jaar geleden ook gedaan bij mijn F1 en ik vond dat ook mooi staan . Het is hier niet zo best onthaalt geweest , ze vonden dat ik de flikken te veel in de hand werkte . Verder vonden ze het wel mooi met die led kenteken verlichting .
Het waren gewoon standaard staaflampjes , dus niks speciaals . Jij zal wel eens moeten zien of je ook van die staaflampjes moet hebben.
Hierbij een foto.

sp_a0141.jpg


http://www.leds-buy.nl/watt-blauwe-power-led-festoon-vervanger-p-827.html

Bij zaten er wel 3 led blupjes op in plaats van 2 , maar het waren die van 42 mm.q
 
Ledverlichting kentekenverlichting

Wie o wie heeft er al LED lampjes in zijn kentekenverlichting gemonteerd.

Ik heb op aanraden van een ander forummember onderstaande lichtjes gekocht maar ze doen het niet en ze lijken ook wel niet helemaal te passen..lijkt wel een paar mm te kort te zijn..

2-SMD 3chip High power Pilot LED 37mm interieurverlichting.
art.nr.4467
Lichtopbrengst ****

P.s. zag pas later dat hier al een thread over is geweest.. excuses
 

Bijlagen

  • 4467%20enkel.jpg
    4467%20enkel.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 121
  • 4467%20pakje.jpg
    4467%20pakje.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 120
  • 4467.jpg
    4467.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 117

Ralph

Lid
Ik heb de dezelfde 42mm erin zitten. Werken echt geweldig en geven een hoge lichtopbrengst!!

Alleen mijn boordcumputer geeft de melding dat kentekenverlichting kapot is. Ik heb er een speciaal weerstand voor, maar heb geen zin om dat er tussen te prutsen.

Zal binnenkort ff wat foto's nemen. Ik heb ook de spiegelverlichting voorzien van LED
 

Maarten

Forumguru
[moderatorbreak]Omdat er inderdaad al een topic over was heb ik jouw topic samengevoegd met het bestaande.[/moderatorbreak]
 

Luke

Forumguru
mja, allemaal mooi en wel, maar als je hier en daar nog weerstanden etc moet gaan inbouwen... Veel teveel gepruts. Zeker voor een leek zoals ik!
Als er geen kant en klare oplossing bestaat blijven de originele lampjes erin, vrees ik..
 

cvegreen

Forumguru
Bij mijn F1 was dat totaal geen probleem , ik had er gewoon de lampjes vervangen en heb er geen enkel probleem mee gehad. Nu ja mijn auto was maar een classic , dus denk ik dat er heel wat minder electronica was die alles controleert en misschien juist daarom ik geen problemen heb gekend daarmee.
 
Er bestaat wel een kant en klare oplossing, even googlen op "skoda canbus Kennzeichenbeleuchtung"
Bij onze oosterburen worden ze voor minder dan 20 euro aangeboden, gegarandeerd zonder foutmelding in de boordcomputer.
 

Lordje

Actief lid
€ 19,99 op Ebay voor een superb dan toch en opzelfde site ook de standlichten in LED verkrijgbaar aan € 17,99
 

MarijntjeTDI

Actief lid
of in China, kosten ze maar USD 4,- per 2 stuks. Moet je wel zorgen dat je bv ook nog een setje Xenon bestelt ofzo anders zijn de verzendkosten veel te hoog...
 

Lordje

Actief lid
Nog nooit gehoord van invoertaksen?
Heb een keer problemen gehad met de douane, nooit meer ....
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Yep, wel van gehoord maar door van tevoren goed te informeren en dan pas te te bestellen geen last van gehad.
Is gewoon een kwestie van vragen of ze er een lage waarde op willen zetten. Dan geen probleem.
 
Geen enkel probleem hoor, ik koop regelmatig via internet in bijv. China of Taiwan.
Tot €22 betaal je geen douanerechten en geen omzetbelasting en van €22 tot €150 betaal je alleen omzetbelasting.
Op de site van de Douane staat precies hoe of wat: http://douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P59_5020
De verkopers zetten vaak al een lagere waarde op de bijgevoegde faktuur maar de douane is ook niet gek en controleerd zelf op internet ook de prijzen.
 
Bovenaan Onderaan