LED-kentekenverlichting

Freakin

Actief lid
Hebben jullie ervaringen met lampjes zoals die worden aangeboden op Ebay?

Zie bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/LED-NUMBER-...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51915251d6
Erg goedkoop (2 voor een tientje ongeveer) en voorzien van CAN foutoplossing. En, zoals in de advertentie staat kun je de lampjes terug sturen als het toch niet goed werkt.

Ik vind het aanlokkelijk, maar wat zijn jullie meningen?

Wat is het juiste formaat van de lampjes trouwens? 36mm of 38mm?
 

bobbie

Senior Member
heb zelf twee weken geleden led kenteken verlichting besteld op leddel.nl. Werkt goed en ziet er ook mooi uit! Kost voor twee stuks ook een tientje.
 

bobbie

Senior Member
IMG_0390.jpg IMG_0391.jpg IMG_0392.jpg

Het zijn de C5W festoon buis 36mm zonder canbus (heb geen boardcomputer..)

Mooi wit licht vind ik. Had ze in eerste instantie recht naar benenden gericht maar was een beetje teveel licht naar beneden.

Auto mag alleen rood licht naar achter stralen, wil geen risico lopen.

Eentje deed het niet maar leddel.nl gaf al aan dat je hem dan moet omdraaien. er is namelijk wel een plus en een min.
 

Freakin

Actief lid
ohh ik zie nu pas dat je geen octavia rijdt..

Zijn de octavia lampjes hetzelfde? 36mm dus?
Ik kan dus beter die met can bus dinges nemen denk ik..

Ik vind ze aardig wat licht geven trouwens, de hele weg is verlicht :crazy:
 

bobbie

Senior Member
Achja Fabia, Octavia, Felicia... allemaal Skoda's! 36 mm is wel het meest gebruikt en de houders waar de buisje in zitten zijn flexibel.

Geeft inderdaad veel licht... kan geen kwaad toch?
 

Freakin

Actief lid
Oke, dan bestel ik ze gewoon :-)

Bedankt voor de tips, binnenkort de vragen over de interieur verlichting :D
 

Freakin

Actief lid
Wehh, de 36mm lampjes zijn te kort. Ik heb die van 39mm nodig :smiley29:. Nou, dan stuur ik ze weer even terug om om te ruilen.
 

EdK

Forumguru
Achja Fabia, Octavia, Felicia... allemaal Skoda's! 36 mm is wel het meest gebruikt en de houders waar de buisje in zitten zijn flexibel.

Wel een kort door de bocht conclusie, armaturen zijn al verschillend kwa model bij de type's wagens
En in de Yeti heb ik al 2 soorten festoonlampjes zitten, waarvan 1 32 mm is en daar krijg je echt geen 36mm in

Dus voor een ieder die lampjes voor led wil wisselen, gewoon ff zelf kijken en lengte meten met schuifmaat en dan pas bestellen
En wil je weten of desbetreffende lampje in de canbus melding verwerkt zit ? Zodra je lampje hebt verwijderd dan even je contact aanzetten, en na max een halve minuut nog geen melding dan kun je er vanuit gaan dat deze buiten de canbus melding zit.

Je kunt er bijna vanuit gaan dat canbus meldingen alleen gegeven worden op signaalgevers, dus je koplampen , remlichten , DRL etc
Alles wat in je cabine zit aan verlichting is in algemeen buiten de canbus om gelegd
 

Freakin

Actief lid
Goeie tips!

Ik hoopte dat die 36mm lampjes dmv terugverende klemmetjes wel op hun plek bleven, maar daar zijn de klemmetjes dus te ruim voor. Groter dan 39mm had wellicht wel gekund, de klemmetjes zullen dan naar buiten meebuigen.
 

floyd2

Forumguru
Geeft inderdaad veel licht... kan geen kwaad toch?

Het kan volgens mij weinig kwaad maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi als de straat ook helemaal aangelicht wordt.
Het witte van de leds vind ik wel een stuk mooier als de standaard gloeilampies.
 

Freakin

Actief lid
Het kan volgens mij weinig kwaad maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi als de straat ook helemaal aangelicht wordt.
Het witte van de leds vind ik wel een stuk mooier als de standaard gloeilampies.

Ja, die mening heb ik ook. Ik ga daarom de led lampjes zo plaatsen dat ze niet naar beneden schijnen, maar wat opzij (richting de auto dus) zodat ze wat minder de straat verlichten :)
En je kan altijd nog een deel van del leds afplakken natuurlijk
 

floyd2

Forumguru
Een mogelijkheid is ook nog om de voorschakelweerstand te verhogen waardoor ze zwakker gaan branden,alleen ben ik bang dat de verlichtingscheck weer gaat lopen seinen.
 
6smd ja? Is dit niet veel te fel? Ik heb zelf gekozen voor een 2smd lampje omdat ik 3 nog erg fel vond! Maar smaken verschillen, gelukkig :)
 
Bovenaan Onderaan