LED-kentekenverlichting

FredV

Banned
In Frankrijk, bij de tankstations langs de grote weg, in t rek met auto-accessoires led-lampjes zo te verkrijgen, met bajonetsluiting.
Geen idee of die voor welke verlichting ze zijn.
 
Was achteraf fluitje van een cent.
Nog geen half uur werk, EN zonder melding in display!

@Arjahoekstra: ziet er goed uit! Vraag me toch af hoe het nou kan dat je geen melding krijgt in het maxidot display, je schrijf dat er geen losse weerstand bij zit?? Zit er dan een canbus check oid ingebouwd??
 

arjahoekstra

Actief lid
Hallo Paul,

Misschien dat er in de warmtewisselaar(grijze blokje) toch iets ingebouwd zit.
Is voor de rest niets aan te zien.
Werkt in ieder geval prima, en dat is voor mij het belangrijkste.

Groeten Arjan
 
@Arjan: je hebt gelijk! Het doet het en dat is het belangrijkste. Heb je je binnenverlichting ook al vervangen. Captain Hook heeft dit wel al gedaan in z'n Yeti en dat ziet er schitterend uit!!
Zie hier

 

EdK

Forumguru
Paul pas op Captain rijdt ten eerste het nieuwe model RR
En die heeft kwa binnenverlichting net een ander model lamphouders dan de Yeti
En zal dan ook waarschijnlijk niet gaan passen in jouw octavia

beste is om goed te kijken welk model en type lampje je in de eigen wagen hebt
En eventueel door verwijderen lampje te kijken of je dan met contact aan dit lampje op canbus JA/NEE zit.
Zo nee dan kun je aanscahffen zonder op te letten of de lamp geschikt is voor canbus.
Maar belangrijkste blijft om in je eigen model te kijken welk type lamp er in zit.
 
@EdK; thanks, dat snap ik! Bedoelde meer dat het er erg mooi uit ziet bij Captain Hook. Ik besef dat het per model/type auto verschillend is. Voor dat ik iets koop ga ik uiteraard eerst goed uitpluizen wat ik precies voor lamp nodig heb. Nogmaals bedankt! :-)
 

EdK

Forumguru
Paul: ben al op baanstee geweest bij die toko die vlak bij gamma zit
Maar die hebben een sumier assortiment van pilot en minimale kennis over wat je echt nodig hebt
En met prijzen van die belgische toko ( zie link in vorige post )vergeleken erg duur ook
 

arjahoekstra

Actief lid
@Paul,

Ik heb wel de stadslichtjes en de "boarding spots"in de spiegel vervangen door LED.
Ben nog aan het zoeken naar PY21w(Bau15s) en H8 naar mijn zin in LED.
Worden dan wel met externe weerstanden, want compleet is nog niet te verkrijgen.
Wanneer ik het uitgezocht heb, en als het werkt, laat ik het wel even weten.
 

Bijlagen

  • IMAG0096.jpg
    IMAG0096.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 109

michelover

Forumguru
Vandaag de Dectane kentekenverlichting die ik afgelopen winter besteld heb gemonteerd. Perfect eindelijk verlost van de foutmelding. :)
Iemand hier toevallig al de verlichting onder de stoelen vervangen door LED?
 

piair1982

Forumguru
Ik kan ze aanbevelen. Goede service.

Misschien groepskorting mogelijk. Heb al eens ideetje opgegooid.
 
Ja de H7 lampen die ik er vandaan heb zijn ook top! Wel wit licht en meer licht zonder gedoe van Xenon inbouwen. Ik moet alleen nog LED stadslampjes er in doen, alleen die krengen zijn zo moeilijk om te wisselen. Had er laatst al een stuk bijna bedrading kapot maar ging net goed.

Maar die lampjes voor de Kentekenverlichting werken goed bij jou? En hoe wissel je de kenteken verlichting is er ook handleiding voor of wat zijn de stappen om die houders los te krijgen?
 

piair1982

Forumguru
Gewoon vervangen, als ze het niet doen, dan omdraaien. Let wel op dat je canbus versie neemt als je canbus lampencheck hebt.
 
Ik heb vorige week een setje Led stadslichten ingebouwd. Bij mij bleek de kant van de fitting waar een cijfer staat (7 of 8 voor de stadslichten) de -kant te zijn.
Heb ze ook gekocht bij xenonlamp.nl. Het eerste setje dat ze stuurden werkte niet, maar na mailcontact bleek dat ze twee versies hebben van de canbus stadslichten, waarvan de ene het meestal wel doet bij VAG auto's. Handig om bij de bestelling dus even te melden wat voor auto je hebt. Afhandeling verder keurig trouwens.
 
Bovenaan Onderaan