Lane assist tijd verlengen

Nelissuh

Actief lid
Waarom wordt er op de man gespeeld? Canon-Eye geeft een onderbouwing waarvoor hij er niet voor kiest, zonder anderen een mening op te leggen.

Dat hij geen geld wil uitgeven voor een optie die hij toch niet zal gebruiken lijkt me niet meer dan logisch.

Ik kies er voor de adaptieve lane-assist wel te gebruiken, dat is mijn mening, al ben ik ook van mening dat er ruimte voor verbetering is, maar dat lijkt me ook wel begrijpelijk voor een relatief nieuw systeem.

Daarnaast, ik gebruik Olympus, en als ik nu zou investeren in een nieuw DSLR systeem zou dat Nikon zijn
 

ertromp

Forumguru
Waarom wordt er op de man gespeeld? Canon-Eye geeft een onderbouwing waarvoor hij er niet voor kiest, zonder anderen een mening op te leggen.

Dat hij geen geld wil uitgeven voor een optie die hij toch niet zal gebruiken lijkt me niet meer dan logisch.

Ik kies er voor de adaptieve lane-assist wel te gebruiken, dat is mijn mening, al ben ik ook van mening dat er ruimte voor verbetering is, maar dat lijkt me ook wel begrijpelijk voor een relatief nieuw systeem.

Daarnaast, ik gebruik Olympus, en als ik nu zou investeren in een nieuw DSLR systeem zou dat Nikon zijn
Maar jij spreekt uit ervaring en dat kan Kononsoog helaas niet zeggen.

Nogmaals .......................................................... om genoegens of ongenoegens van een dergelijk systeem te ervaren moet je er eens een dag mee rondrijden.
De ervaringen zijn zo wisselend hier dat je daar je mening niet op kunt baseren
 

ertromp

Forumguru
Nou je hebt je kanonsoog reactie weer gedaan en om on topic te komen maak eens een afspraak bij je dealert om met een O3 of S3 te rijden met lane assist en post dan hier wat inhoudelijks. Succes en ik ben benieuwd naar jouw eigen ervaring!
 
Laatst bewerkt:

Nelissuh

Actief lid
Maar jij spreekt uit ervaring en dat kan Kononsoog helaas niet zeggen.

Nogmaals .......................................................... om genoegens of ongenoegens van een dergelijk systeem te ervaren moet je er eens een dag mee rondrijden.
De ervaringen zijn zo wisselend hier dat je daar je mening niet op kunt baseren
Toch ben ik het met Canon-Eye eens dat je een beslissing kan maken puur gebaseerd op onderbouwingen van anderen. Zelfs als de anderen verschillende meningen hebben. Dat is gewoon de combinatie van zelfkennis en lezen van de onderbouwing.

Bijvoorbeeld: Als 2 mensen discussiëren of een bepaalde rode wijn wel of niet lekker is, kan een 3e beslissen dat hij 'm niet lekker vindt puur gebaseerd op zijn zelfkennis dat jij niet van alcohol houdt.
 

EdK

Forumguru
een Dacia aan of nog beter een T-Ford
Beetje mijn uitspraken gebruiken tsjjjjjjjj .....

Maar als ge ouder word heb je steeds meer vrees voor techniek die voor jou gaat beslissen....
Op dat forum daar de naam hier niet gezegd mag worden is een member die niets maar dan ook niet van cruise control moest weten.
Was niets en kwam er ook nooit op.
Tsja totdat het er wel op zat en niet zonder besteld kon worden....
En nu vind hij het toch ook wel een genot al zal hij dit niet volmondig toegeven.....

En het spreekwoord "wat de boer niet kent dat vreet hij niet " gaat dus niet alleen met eten op.

Voor mezelf spreken zou ik dat lane assist etc wel eens willen uitproberen , maar of ik uiteindelijk het geld er voor over zou hebben om het als optie erbij te nemen..... denk het niet....
Kwa techniek vind ik mooi dat het kan, maar al die techniek kan stuk gaan en dan word er dus weer een aardige inbreuk op mijne prive rekening gedaan met de huidige garage uurlonen.
 

ertromp

Forumguru
Toch ben ik het met Canon-Eye eens dat je een beslissing kan maken puur gebaseerd op onderbouwingen van anderen. Zelfs als de anderen verschillende meningen hebben. Dat is gewoon de combinatie van zelfkennis en lezen van de onderbouwing.

Bijvoorbeeld: Als 2 mensen discussiëren of een bepaalde rode wijn wel of niet lekker is, kan een 3e beslissen dat hij 'm niet lekker vindt puur gebaseerd op zijn zelfkennis dat jij niet van alcohol houdt.
Sorry hoor maar dit is echt te kort door de bocht.
Als ik een wijn wil proeven of keuze wil maken voor opties op de auto of m'n vakantie wil bepalen zijn de ervaringen van anderen mooi.
Maar om zelf de keuze te maken moet je toch echt zelf e.e.a. ondervinden. Wijn forums zullen ook 10 voor en 10 tegenstanders van een bepaalde soort hebben maar uiteindelijk bepaal je zelf je keuze nadat je geproefd hebt.
Ook Zoover staat vol met super positieve en super negatieve reacties over een bepaald complex maar als je er zelf bent geweest zul je wellicht een heel andere mening toegedaan zijn.
 

ertromp

Forumguru
Beetje mijn uitspraken gebruiken tsjjjjjjjj .....

Maar als ge ouder word heb je steeds meer vrees voor techniek die voor jou gaat beslissen....
Op dat forum daar de naam hier niet gezegd mag worden is een member die niets maar dan ook niet van cruise control moest weten.
Was niets en kwam er ook nooit op.
Tsja totdat het er wel op zat en niet zonder besteld kon worden....
En nu vind hij het toch ook wel een genot al zal hij dit niet volmondig toegeven.....

En het spreekwoord "wat de boer niet kent dat vreet hij niet " gaat dus niet alleen met eten op.

Voor mezelf spreken zou ik dat lane assist etc wel eens willen uitproberen , maar of ik uiteindelijk het geld er voor over zou hebben om het als optie erbij te nemen..... denk het niet....
Kwa techniek vind ik mooi dat het kan, maar al die techniek kan stuk gaan en dan word er dus weer een aardige inbreuk op mijne prive rekening gedaan met de huidige garage uurlonen.
Duidelijke reactie.
Financiën en risico op defecten. Daar zit wat in want het is weer een extra moduul in de auto en de camera die defect kan gaan.
Ook bij vervanging ruit moet de camera weer gekalibreerd worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
om genoegens of ongenoegens van een dergelijk systeem te ervaren moet je er eens een dag mee rondrijden
Een hele dag?
Ik vond een minuut of 8 (weliswaar niet met een dealer-demo, wist niet dat dit ook verplicht was- sorry!) dik voldoende: ergernis, dus uitgezet. We zien wel verder als het aan de orde komt - mits er dan al verbeteringen zijn doorgevoerd.
 

ertromp

Forumguru
Een hele dag?
Ik vond een minuut of 8 (weliswaar niet met een dealer-demo, wist niet dat dit ook verplicht was- sorry!) dik voldoende: ergernis, dus uitgezet. We zien wel verder als het aan de orde komt - mits er dan al verbeteringen zijn doorgevoerd.
Ja een hele dag. Want met 8 minuten ben je net van de afrit af bij die smederij bij jou in de buurt en heb je onvoldoende verschillende soorten wegen kunnen rijden om het echt te ervaren.
Nou succes met wachten en misschien dringt ooit de technische vooruitgang ook bij huize Kanonsoog door
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Canon-Eye

Forumguru
Want met 8 minuten ben je net van de afrit af bij die smederij bij jou in de buurt
Alweer een tamelijk ongefundeerde veronderstelling.
Dit betrof een stukje provinciale 100km-weg (ja echt, die hebben we hier ook in de buurt :jaja: ). En ik heb inderdaad niet meer de moeite genomen om verder met dit systeem te experimenteren, bv. losjes vasthouden vs. bewust 'slingeren', gewichtje aan één kant hangen en zo, want zoveel tijd had ik niet en ik wilde ook nog even een indruk krijgen van wat andere dingen waar ik meer belang aan hecht, waaronder de dsg7. Zodoende.
Zoals gezegd, voorlopig ben ik wel klaar met die LA. Laat ze eerst maar met iets beters komen.

Beetje offtopic, maar nu we daar toch zijn:
TT op zijn raam
Daar zit-ie dus niet, hè - ik heb daar een ergonomisch betere en verkeersveiliger plek aan gegeven.
Liever dat, dan zo'n stervensduur ding op kniehoogte in de middenconsole dat je eens in de twee jaar kunt updaten...
Terwijl er toch steeds meer auto's op de markt komen waar het ding wél op een goede plek zit - ook bv. de Seat Leon gaat al heel behoorlijk de goede kant op. Maar zo ver is Skoda nog niet, helaas. Die hebben de ventilatieroosters nog boven het scherm in plaats van ernaast of eronder.
 

ertromp

Forumguru
Alweer een tamelijk ongefundeerde veronderstelling.
Dit betrof een stukje provinciale 100km-weg (ja echt, die hebben we hier ook in de buurt :jaja: ). En ik heb inderdaad niet meer de moeite genomen om verder met dit systeem te experimenteren, bv. losjes vasthouden vs. bewust 'slingeren', gewichtje aan één kant hangen en zo, want zoveel tijd had ik niet en ik wilde ook nog even een indruk krijgen van wat andere dingen waar ik meer belang aan hecht, waaronder de dsg7.

Kijk dat is dus een mooi uitgangspunt voor je volgende testrit dan dus echt testen en de verschillende rijprofielen testen als de testauto die heeft in combinatie met de lane assist en je zult effect merken.
Maak er 80 minuten van of het nu bij de regionale dealert is de plaatselijke smederij of de rijwielhandelaar om de hoek het zal me een zorg zijn.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Heerlijke discussie erg leuk om te volgen :thumbsup: Ik heb spijt dat ik lane assist niet bij besteld heb.
Of ik er blij mee geweest zou zijn weet ik niet, ik heb de sterke neiging om behoorlijk rechts te rijden (komt door de vrachtwagen km's) en waarschijnlijk wil dat systeem mij telkens corrigeren waardoor een slingerend rijgedrag ontstaat.
 

Marcooctavia

Forumguru
Zo wat wordt hier een hoop over gepraat zeg.
Ik heb het zelf ook op mijn auto zitten, en ik had er ook een andere gedachte bij.
Ik had toch verwacht dat het meer voor mijn veiligheid zou zijn als ik even niet op zo letten.
Maar zoals alles wat nieuw is moeten we er aan wennen.
Het voordeel is dat dit in je auto zit met een uit-knop.
Soms zit er wat in je auto waar geen uit-knop opzit en wat je er ook niet kan uitzetten.:tegek:
Maar goed het is inderdaad zo dat je regelmatig een melding krijgt en zeker op het rechte stuk.
Dit komt omdat jij en je Skoda de zelfde weg rijden en dan ook zo sturen.
Maar een klein stuur beweging en hij doet weer mee.
Het systeem stuurt inderdaad altijd met je mee.
Wat ik inderdaad veiliger zou vinden dat het systeem na de melding niet gelijk stopt met sturen.
Graag eerst een paar duidelijke meldingen geven.
Dat zou beter zijn, stel je voor je valt even weg door slaap:shutup: of je wordt onwel. :nailbiting:
Hij stopt dan na een melding en je rijdt zo de kant in of bocht uit.
Beter nog gevarenlichten aan en en langzaam afremmen.
Maar ja dat gaat net even te ver.

Maar toch als je een tijdje met dit systeem werkt en het daarna uitzet merk je wel dat het ontspannen stuurt.
Als het aan staat zit ik toch ontspannen achter het stuur en dat werkt goed.
Ja soms geeft hij een melding dat doen je parkeersensoren ook omdat er vuil of een druppel water op zit.
Soms moeten we ergens mee leren leven dat maakt het makkelijker.
Het zal altijd zo blijven de een vindt het iets en de ander niets.
Daar zijn we mens voor en moeten elkaar zo in de waarde kunnen laten.

Marco.
 

micky

Forumguru
Tja weer zo'n typische kanonsoog reactie

Uit je lekker maar jammer dat het veelal zonder ervaring is of zonder enige technische kennis

Ik zou zeggen schaf als volgende auto een Dacia aan of nog beter een T-Ford

In de honderd jaar auto ervaring die je blijkbaar hebt is het je niet opgevallen dat zaken waar een ieder huiverig tegenover stond zoals de ESP of ABS of airbags of gordelspanners of stuurbekrachtiging of rembekrachtiging of de gesynchroniseerde versnellingsbak of airco en noem de boel maar op inmiddels gemeengoed zijn en ondenkbaar zonder.
Ook de lane assist of noem alle hulpmiddelen van nu maar op zijn over een jaar of 10 standaard op de meeste auto's.

Precies wat ik schrijven wil, ik vind het persoonlijk behoorlijk irritant dat mensen zich steeds negatief uitlaten en continu betweterig bemoeien over zaken waar ze alleen maar over gelezen hebben, tuurlijk mag iemand zich afvragen of een bepaald product voor hun geschikt is, maar steeds proberen mensen die er wel van genieten te overtuigen dat hetgeen zij hebben niet oké is, is sneu en kansloos:banghead:
 

micky

Forumguru
Heerlijke discussie erg leuk om te volgen :thumbsup: Ik heb spijt dat ik lane assist niet bij besteld heb.
Of ik er blij mee geweest zou zijn weet ik niet, ik heb de sterke neiging om behoorlijk rechts te rijden (komt door de vrachtwagen km's) en waarschijnlijk wil dat systeem mij telkens corrigeren waardoor een slingerend rijgedrag ontstaat.

Nee, hij leert waar jij wilt rijden, rij jij dus dichter naar de rechter lijn dan houdt hij dat ook aan, wel is de basisuitgang het midden tussen de lijnen.
 

micky

Forumguru
Wat ik inderdaad veiliger zou vinden dat het systeem na de melding niet gelijk stopt met sturen.
Graag eerst een paar duidelijke meldingen geven.
Dat zou beter zijn, stel je voor je valt even weg door slaap:shutup: of je wordt onwel. :nailbiting:
Hij stopt dan na een melding en je rijdt zo de kant in of bocht uit.
Beter nog gevarenlichten aan en en langzaam afremmen.
Maar ja dat gaat net even te ver.

Marco.

Dan moet je een Passat nemen, die doet dat wel, maar daar hoef je in de file ook niets te doen, hij trekt zelf op stuurt en remt af :)
 
Bovenaan Onderaan