kosten rijklaar maken

NielsW

Lid
Vandaag ook weer een aantal offertes rijker voor de 1.2 Greenline.

Valt me op dat er voor het afleverpakket bijna 250 euro werd gevraagd bij meerdere dealers. Vraag me dus sterk af wat je extra krijgt voor 250 euro.....
 

ronald24e

Actief lid
Ik heb 134,50 betaald voor het afleverpakket, maar misschien is de inhoud anders...... Ik had volle tank, mattenset en 2 veiligheidshamers.
 
Ik heb ook 250,- afleveringskosten moeten betalen, en daar zit sowieso bij:
- Mattenset
- Volle tank brandstof
- veiligheidshamers
- Gevaren driehoek

Verder durf ik niet met zekerheid te zeggen of ik nog iets over het hoofd zie. T.o.v Ronald24e zou dat betekenen 115,50 voor de gevaren driehoek :(
 

RvdG

Lid
Ik heb 169,- moeten betalen voor de afleverkosten
-mattenset
-volle tank
-lifehamer

Toch vreemd dat er zoveel verschillende tarieven worden gebruikt
 

GO66

Lid
Ik heb op 6 april een Fabia Greenline gekocht en ik betaal € 150,- voor het aflever pakket. Donderdag weet ik wat het precies inhoudt, dan krijg ik de auto geleverd!
 

FvElswijk

Nieuw lid
Wij betalen 145 euro voor het afleverpakket, bestaande uit:
  • Volle tank
  • Vloermatten
  • 2 life-hammers
Op 20 mei besteld, dus we moeten nog wat geduld hebben.
 
Ik heb geen afleverpakket genomen.
Tank vol kost 50 euro lifehammers zijn standaart zie afleverkosten en dan zou je 100 euro voor matten en gevarendriehoek betalen...
gevarendriehoek heb ik nog dus vond het onnodig.
Als ik me niet vergis krijg Je er wel nog lampensetje erbij maar ook dat trol me niet over de streep....
 

peperskoda

Forumguru
Afleverpakketten zijn er slechts om de marge van het autobedrijf wat op te krikken. Als je precies naast elkaar zet wat de inhoud van het pakket is en wat de afleverkosten af importeur inhouden dan zul je zien dat je heel vaak 2x zou moeten betalen voor het reinigen van je nieuwe auto(zo gaat dat vaak bij waxoil behandelingen). Tot nu toe heb ik nog voor geen enkele door mij aangeschafte nieuwe auto een afleverpakket betaald(16 stuks vanaf 1992)
 

Ericpeeke

Actief lid
Ik moest 196 euro betalen voor een "Noordhoek afleverpakket", bestaande uit een mattenset, een volle tank diesel, een gevarendriehoek en een setje reservelampen. Maar aan de andere kant kreeg ik een mooie inruilprijs voor mijn Octavia, plus een korting van 5% waar ik niet eens om hoefde te vragen, plus twee navigatie-CD's voor de prijs van één (waar ik overigens wél voor moest onderhandelen) ;).
 
Ik zeg niet dat we op een uur niet klaar zullen zijn, maar er wordt 3 uur gerekend. Deze tijd is dus voor ons gereserveerd. Waarschijnlijk krijgen we ook weer iets te drinken, mischien rondleiding in de garage. Maar zoals reeds gezegd wordt zal alles worden uitgelegd, ook de boordcomputer met al zijn functie's en controle lampjes. Niet voor niks dat we naar een zeer gekende garage gaan. Tijdens een onderhoudsbeurt, kan je daar wachten, je krijgt er gratis iets te drinken, terwijl je tv kan kijken. De kleintjes hebben een eigen speelhoek en er is WIFI hotspot. Je zou voor u plezier u auto binnenbrengen.

groeten


Instructie voor beginners:

- Dat ronde wiel voor u, daarmee kunt u de auto van richting veranderen.
- Als u iemand wil groeten dan moet u op het midden van dat wiel drukken, dan maakt de auto een hard geluid.
- U kunt ook in het donker rijden met de auto. Er zitten lampen op.
-
-
-

:D :D :D 3 uur is zo vol hoor.
 

corsaar

Senior Member
De aflevering van mijn auto duurde 15 minuten hoeft ook niet langer.
Natuurlijk zitten de knopjes en palletjes op een andere plaats, en zijn er meer.
Maar er komt zoveel informatie tegelijk dat je na 15 minuten
toch niets meer oppikt. En het meeste rustig in de praktijk moet uitvinden.
Nu na 4 weken ontdek ik nog steeds nieuwe dingen of lees op dit forum,
he kan dit bij mij ook !!!
 

Bart_G

Lid
Bij mij kwam het rijklaar maken neer op een afleverpakket van €195,- (volle tank, gevarendriehoek, reservelampjes, mattenset en noodhamers). Daarbij kwam de dealer ook nog met een afleverbeurt van €650,-!!
Ik weet niet of dit landelijk zo is, maar ik vind dat eigenlijk een belachelijke manier om de vanaf-prijs van de auto voor de advertenties zo laag mogelijk te krijgen. De dealer gaf een aardige korting en met wat onderhandeling hoefde ik de afleverbeurt ook niet te betalen :)
 

RogerS

Forumguru
@Bart_G: Als je die kosten zou opnemen in de catalogus prijs van de auto dan mag je er nog extra BPM over betalen. :945:
 

bobby45

Actief lid
ja dit is de speel ruimte voor de verkoper is mij verteld door de dealer:bye:

je eigen auto staat dan voor 500 euro minder op de balans en je krijgt dan korting 500 euro:471:
 

LenK

Forumguru
@Bart_G: Als je die kosten zou opnemen in de catalogus prijs van de auto dan mag je er nog extra BPM over betalen. :945:
Doe geen moeite Roger. Dat heb ik ondanks diverse posts niet kunnen laten doordringen in de grijze cellen van enkelen hier. Ze snappen dat toch niet.
 

stradje

Actief lid
Hoewel het BPM-argument normaal gesproken klopt is dat voor de Greenline niet aan de orde. Maar dat terzijde.
 
Met betrekking tot opnemen in de catalogprijs hebben jullie natuurlijk gelijk, dan ga je daar BPM over betalen bij auto's waarvoor dit van toepassing is. Men zou echter naast de catalogusprijs een "rijklaarprijs" kunnen hanteren waarmee geadverteerd wordt waarin dit soort kosten opgenomen is. Dan weet je eerder waar je aan toe bent... ;)
 

LenK

Forumguru
De rijklaarprijs staat altijd vermeld op de prijskaart bij showroom auto's.
Bij andere uitvoering ff zelf uitrekenen. Je moet toch al rekenen als je opties wil bijbestellen.
 

peperskoda

Forumguru
De discussie moet naar mijn mening niet gaan over betalen van BPM over afleveringskosten wanneer deze worden opgenomen in de prijs. Mijn mening is dat wanneer ik iets koop voor veel geld ik toch op z'n minst mag verwachten dat het door mij gekochte produkt dan ook gebruiksklaar is, zonder dat ik extra moet betalen om het door mij gekochte produkt gebruiksklaar te maken.
Wanneer ik een televisie aanschaf komt de leverancier het apparaat bij mij thuis installeren en dat doet hij voor niets. Hetzelfde geld voor een wasmachine of een fiets. De prijs die ik voor die produkten betaal is inclusief het installeren. Natuurlijk heb ik begrip voor het feit dat de staat via een aantal heffingen voor het kentekenbewijs verantwoordelijk is voor extra kosten, die wil ik ook best betalen, maar afleveringskosten voor het gebruiksklaarmaken van een auto.... In welk decennium leven we eigenlijk?
 
Bovenaan Onderaan