kosten rijklaar maken

Captain Hook

Forumguru
Je hebt duidelijk geen eigen zaak.
Wel dus, zelfs twee... :winkie:

Ik begrijp jouw redenering, begrijp me goed, maar als ik het goed lees, verwacht je gratis diensten van een dealer en dat is in deze tijd onmogelijk. elke werknemer kost geld en moet betaald worden. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Nee hoor, ik verwacht niks gratis.
Ik verwacht transparantie.

Het moet gewoon niet zo zijn dat een product zoveel procent duurder wordt voordat je uiteindelijk kunt gebruiken (!) versus de geadverteerde prijs.

Het is net als met die boeven in de reiswereld.
"nu vanaf 90 euro" naar bestemming X.
En als je dan zegt doe mij maar voor 90 euro die bestemming, dan kom je bedrogen uit. Want dan kan het niet, het is er net niet meer, of er komen nog allerlei vage toeslagen en belastingen bij...

Het afvullen van ruitensproeiervloeistof terwijl ik dat vooraf had gedaan. Het eeuwige kapotte lampje van de kentekenplaatverlichting......om maar even wat geintjes van mijn vorige dealer te noemen.
Breek me de bek niet open.
Dat heb ik al door heel nederland meegemaakt.
Van vloeistoffen die er niet in konden, tot (benzine)bougies in een diesel, dubbele tarieven voor distributieriemen, of gewoon iets niet doen, maar wel berekenen. En dat bij diverse merken, in diverse provincies.

Aande andere kant hoor je mij ook niet klagen als de kosten van een grote beurt goedkoper uitvallen dan het normbedrag.
Nou, niet dus. Afspraak is afspraak. Mits VOORAF overlegd en goedgekeurd.
Dat hoef ik ook niet te flikken met mijn werkzaamheden.

Dwz...ik vertrouw mijn dealer.
Nou, sterkte dan maar.
Ik vertrouw er geen een. Tot nu toe hebben ze ALLEMAAL (in de afgelopen bijna 30 jaar dat ik autorijd) wel eens geprobeerd er een slaatje uit te slaan. Triest maar waar.
 

LenK

Forumguru
Zaken op een rekening die niet geleverd zijn, daar komen ze te gemakkelijk mee weg. Je kunt nooit bewijzen dat het opzet is, daarom zal dit blijven bestaan.
Bij een groot deel van de klanten wordt het niet opgemerkt of er wordt niks van gezegd en bij degenen die het wel in de gaten hebben en er wat van zeggen is simpel het antwoord en excuus dat er ws een fout gemaakt is.
 

cvegreen

Forumguru
Ik mag zeggen dat alles wat ik betaald heb aan mijn auto's (mijn vrouw haar auto's tellen daar zeker niet in mee) wel degelijk gedaan zijn geweest . Ik blijf bij mijn wagen als ik naar de garage ga . Ben er heel graag bij en op die manier hebben ze de kans niet om mij dingen te laten betalen die niet gebeurt zijn . Momenteel ga ik met mijn vrouw haar auto naar de garage en ik blijf er ook bij , dus hebben ze ook niet de kans om mij meer te laten betalen dan daadwerkelijk het geval is .
 

peperskoda

Forumguru
Een paar weken geleden ook een Fabia Combi Greenline besteld en in eerste instantie wilde de dealer 750 euro rekenen voor het afleveringsklaar maken van de auto. Na enig onderhandelen betaal ik nu minder dan 500 euro en moet ik als tegenprestatie wel mijn eigen Fabia gaan poetsen, maar dat vind ik leuk want het is mijn hobby.
Overigens heb ik een aqua blue besteld met alle opties behalve het navigatiesysteem en het multifunctionele stuur
 
Ja amaai! Heb dat nog nooit betaald, en zal dat ook nooit betalen!
Dit staat niet op mijn offerte en ook niet in de kleine letterkes.

K'woon wel in belgie :-)
Zal er straks een specifiek naar vragen se.

groeten


vandaag de fabia combi 1.2 tdi greenline gekocht, de extra kosten waren euro 737

rijklaarmaken - 540.00
afleverpakket (mattenset volle tank e.d.) - 134.75
verwijderingsbijdrage - 15.00

leges:
afgifte kenteken - 38.00
tenaamstellen kenteken - 9.25
 
wij betalen 0,0€ :-)

groeten

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

EdK

Forumguru
Als ik dit zo lees allemaal , dan denk ik aan één ding en dat heet vertrouwen.
Maw als het goed is dan bouw je een vertrouwensband op met je dealer, maar hierbij laat ik wel altijd merken dat als hij mijn vertrouwen schaad dat hij me dan ook wel meteen als klant uit zijn boekhouding kan schrappen.

Dat ik afleveringskosten moet betalen op een nieuwe auto dan kan ik hier deels nog mee leven.
Maar wat ik vandaag de dag erger vind is dat ik ook op een 2e hands wagen afleverings kosten betaal.
En dit is toch echt van de laatste jaren volgens mij, want een 10 jaar terug kwam je dit toch minimaal tegen.
 
vandaag de fabia combi 1.2 tdi greenline gekocht, de extra kosten waren euro 737

rijklaarmaken - 540.00
afleverpakket (mattenset volle tank e.d.) - 134.75
verwijderingsbijdrage - 15.00

leges:
afgifte kenteken - 38.00
tenaamstellen kenteken - 9.25
Pas een Fabia Combi Greenline besteld, wordt volgens de dealer in september afgeleverd...
Rijklaarmaken € 540,-
Verwijderingsbijdrage-leges € 61,-
afleverpakket met matten, brandstof e.d. € 99,-
Er zit dus duidelijk wel verschil in per dealer...
 

LenK

Forumguru
Het enige verschil dat er zou kunnen zijn is het afleverpakket. De rest zijn vastgestelde bedragen. En bij dat pakket natuurlijk wel de inhoud vergelijken.
Een volle brandstof tank of bijvoorbeeld € 40 brandstof scheelt al een paar tientjes
 
Ik betaalde bij Rijnwoud 689.75 afleveringskosten (Rijklaarmaken,brandstof en mattten) en 47.25 Leges.

Ik dit geval voor de Fabia 1.2 TDi Greenline dus geen BPM.
De kosten voor het rijklaarmaken zijn 540 euro.
En stevig bedrag, maar ik kreeg ook een stevig bedrag terug voor mijn ouwe Focusje met dik 2 ton erop.

Je ziet:Het komt uit de lengte of uit de breedte.
 

van_der_P

Senior Member
Dan valt eigenlijk nog mee de afleveringskosten zijn overal gelijk 540 euro. Maar voor het afleveringspakket mocht ik 250 euro betalen, bijelkaar 790 euro
 

Yetirr

Nieuw lid
Ik moest buiten de rijklaarmaakkosten alleen mattenset en benzine betalen, vind ik normaal iets van eur 130 bij mijn Yeti
 
ook onze mattenset is gratis, alsook twee nieuwe nummerplaat bordjes.
We krijgen ook 3uur uitleg en vragen bij onze nieuwe wagen dat deze binnen is. Daarbij nog een gratis eco training in brugge van skoda zelf!

We worden hier verwent in belgië :-)

groeten
 

LenK

Forumguru
wat wil je in 3 uur bespreken
??
Instructie voor beginners:

- Dat ronde wiel voor u, daarmee kunt u de auto van richting veranderen.
- Als u iemand wil groeten dan moet u op het midden van dat wiel drukken, dan maakt de auto een hard geluid.
- U kunt ook in het donker rijden met de auto. Er zitten lampen op.
-
-
-

:D :D :D 3 uur is zo vol hoor.
 

van_der_P

Senior Member
:ot: We mogen gerust wat vriendelijker zijn over onze zuider buren. Na morgen zijn ze misschien allemaal Nederlanders. In ieder geval de Vlamingen.:D:D:D
En in Nederland heb je ook slecht autobestuurders, die aan die 3 uur niet genoeg hebben.
 

Hetzer

Forumguru
:ot: Voor mij mogen ze burgerlijke revolutie van 1830 tegen koning Willem-I die tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen en ontstaan van België heeft geleid, zo weer terug draaien, zou mooi zijn als Wimlex strak, als Wilem-4 de troon bestijgt, wij eindelijk allemaal weer verenigd zijn als de Verenigde Nederlanden.

Zo krijgen wij als noordelijke Nederlander bij aanschaf, tenminste ook een gratis eco training in Brugge. :530:
 
Bovenaan Onderaan