Kodiaq vragen en weetjes

Jpturtle

Forumguru
Kan iemand mij vertellen hoe de "Mistral" interieur sierlijsten eruit zien? Deze zitten in het LED verlichtingspakket welke ik op mijn Ambition Business besteld heb. De "Style" en "Ambition" sierlijsten ken ik inmiddels maar de "Mistral" kan ik nergens vinden :-)
 

Frenk21

Forumguru
@Jpturtle net even op de configurator gekeken. Daar staat dat er interieurlijsten Soulage brushed zit. Ik vind niets over de "mistral":thumbsdown:

Ik vond deze wel op de duitse configurator
IMG_1120.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jpturtle

Forumguru
@Jpturtle net even op de configurator gekeken. Daar staat dat er interieurlijsten Soulage brushed zit. Ik vind niets over de "mistral":thumbsdown:

Ik vond deze wel op de duitse configurator
Bekijk bijlage 56992

Ja ik zag het ook, Soulage Brushed in de configurator maar "Mistral" in de prijslijst.
Wat ik zie en zelf ook vind zijn ze donkerder dan de standaard Ambition lijsten, iets wat ik wel mooi vind :-)

Thanx voor de moeite.
 

maik1

Forumguru
Hier nog een suf filmpje over de skoda accessoires voor de kodiaq (kinderzitje, netjes, dakdragers, etc.). Niet heel schokkend maar misschien toch nuttig voor sommigen hier?

 

tha a

Senior Member
upload_2017-3-1_7-24-40.png
Ja ik zag het ook, Soulage Brushed in de configurator maar "Mistral" in de prijslijst.
Wat ik zie en zelf ook vind zijn ze donkerder dan de standaard Ambition lijsten, iets wat ik wel mooi vind :-)

Thanx voor de moeite.

zouden het deze lijsten zijn? Volgens een duitse site zou dit nl "mythos" moeten zijn en geen "mistral". Ik vind t allemaal maar erg onduidelijk
 

tha a

Senior Member
even een beetje lopen rondneuzen op mobile.de.
Dit is de ambition stoffenbekleding met de standaard lijst en met een andere "donkere"lijst. Volgens mij is dat dus de lijst die bij uitbreiding met led zit.
+ bekleding ambition ziet er prima uit!
 

Bijlagen

  • $_20 (1).jpg
    $_20 (1).jpg
    50,3 KB · Weergaven: 248
  • $_20 (2).jpg
    $_20 (2).jpg
    62,5 KB · Weergaven: 270
  • $_20 (3).jpg
    $_20 (3).jpg
    42,4 KB · Weergaven: 248
  • $_57 (7).jpg
    $_57 (7).jpg
    39,7 KB · Weergaven: 254
  • $_57.jpg
    $_57.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 236

CDK

Forumguru
Conclusie?.....?

Dat Skoda monteert wat het op voorraad heeft en wat ze dus voordelig hebben kunnen inkopen.
Soms haalt Pon die bandjes er in Leusden weer af en komen er Continentals voor in de plaats en soms ook niet.
Dus de conclusie is nog steeds hetzelfde, je weet simpelweg niet met welke banden je Kodiaq afgeleverd gaat worden, tenzij je net als ik met de verkopende / leverende dealer hebt afgesproken dat je een bepaald merk gemonteerd wenst te hebben. In mijn geval is dat Vredestein Quatrac 5 in 19'', een 4 seizoenen band met M&S codering die ik in de wintermaanden ga gebruiken. In combinatie met het 4x4 systeem voldoet dat perfect, in de meeste gevallen zelfs beter als echte winterbanden. Voor de zomer komt er een Setje 21'' onder :D
 

massis

Senior Member
Weet er eigenlijk iemand wat het verschil in unit is tussen de Columbus en Amundsen op de Kodiaq?

Bij de andere wagens uit de Skodastal is het verschil duidelijk, zowel uiterlijk als qua functionaliteit. Echter op alle info die ik van die kodiaq vinden kan, zie ik visueel dezelfde unit, met capacitive toetsen en 2 draaiknoppen, waardoor ik eigenlijk geen idee heb wat de columbus op de kodiaq meer kan dan de amundsen? Door de manier waarop hij ingebouwd is in het dashboard hebben ze ook niet heel veel mogelijkheid tot wijzigen lijkt me...

Zit er op de Amundsen bijvoorbeeld ook google maps & streetview via Skoda connect? Volgens de info ik tot nu toe vond wel namelijk...
 
Bij het bewust kiezen van bepaalde merken banden, dan zal er ook vast wel een toeslag bijkomen, of heb je dat kunnen uitonderhandelen?
 

massis

Senior Member
Eerder een keer het volgennde gepost: zie de discussie op het Duitse forum hierover: https://www.skodacommunity.de/threads/amundsen-vs-columbus.111301/ En straks is de Columbus 9,2"

Dat lezende concludeer ik vooral dat er bijzonder weinig zéker geweten is. Mijn duits is niet geweldig (en google translate is dat ook niet), maar lees ik nou dat de huidige navi in de Kodiaq (zowel Amundsen als Columbus) dezelfde zijn als die in de vorige octavia, en dus NIET dezelfde nieuwe als in de Octavia facelift 2017? Dat zou naar mijn mening toch een zware misser zijn van Skoda...
 
Mijn dealer Wittebrug vertelde me dat de systemen min of meer identiek zijn. Columbus heeft Harddisk. Amundsen niet. Ook het scherm schijn iets kleiner te zijn. Als iemand meer weet hoor ook ik het graag...
 

massis

Senior Member
Mijn dealer Wittebrug vertelde me dat de systemen min of meer identiek zijn. Columbus heeft Harddisk. Amundsen niet. Ook het scherm schijn iets kleiner te zijn. Als iemand meer weet hoor ook ik het graag...

Dat is ook zo'n beetje het voornaamste wat ik eruit op kan maken, en die harddisk kan me gestolen worden.

Wel hoor ik vaker over 3D navigatie op Columbus die niet zou kunnen op Amundsen, maar geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen...
 
Bovenaan Onderaan