Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Frenk21

Frenk21 Forumguru

johnboy, VanRoyal en CDK vinden dit leuk.

2. johnboy

johnboy Forumguru Donateur

3. Frenk21

Frenk21 Forumguru

@johnboy , is dezelfde alleen in duits met een paar verschillen van levering in het land.
    Ben benieuwd of hier ook de combi stof ruit en leer leverbaar wordt.

johnboy vindt dit leuk.
  4. marang73

marang73 Forumguru

Dakdragers kun je in NL nog steeds niet bestellen als accessoire :mad:

5. Frenk21

Frenk21 Forumguru

Ik heb ze nu van Thule die ik gebruik voor mijn O3 RS combi en S2combi. Aangezien de Kodiaq ook dezelfde dakrail heeft(zo te zien op de foto's) neem ik aan dat deze gewoon passen:D.
    Helaas heeft Emuk nog geen spezial spiegel voor de Kodiaq:cry:

6. marang73

marang73 Forumguru

7. FTAS

FTAS Lid

Op website van Thule kun je inmiddels de Kodiaq selecteren om de geschikte Thule producten te zien.

johnboy, marang73 en Frenk21 vinden dit leuk.
  8. VanRoyal

VanRoyal Forumguru

Ik heb al meerdere keren gelezen dat het mogelijk is om de Kodiaq te personaliseren a.d.h.v. de sleutel die je gebruikt. Zo zou je per bestuurder / sleutel instellingen kunnen opslaan voor de stoelen, radio, navigatie, verwarming, etc. Weet iemand of dit een standaard feature is?

9. Jamstar

Jamstar Lid

De optie driving mode krijg je een extra sleutel om je Kodiaq te personaliseren.
    Is niet standaard bij de Style BL

10. VanRoyal

VanRoyal Forumguru

Kan dat alleen met driving mode select? Dat gaat toch meer over de rijeigenschappen zoals stuurbekrachtiging? Zou wel zuur zijn, want driving mode select is 'niet mogelijk' op de normale Style...

Heb de handleiding er even op nageslagen (had ik eerder moeten bedenken). Staat niets over voorwaarden, alleen: "Let op: Wagens met de personaliseringsfunctie worden af fabriek met drie sleutels geleverd."

Dat zegt dus nog niets.

Edit: Op http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/comfort vind ik het volgende over de Superb, dus zal op de Kodiaq wel hetzelfde zijn:

Personalisation and Driving Mode Select
    The personalisation mode lets different drivers call up their “own” individual settings immediately after activating the car. The car distinguishes the various users by the key they use to unlock it, and adjusts the settings accordingly based on the corresponding profile that has been saved. Personalisation is delivered with three keys (three personalised profiles) as part of Driving Mode Select.

KAKZOOI... wat een onzin van PON dat Driving Mode Select geen optie is voor de normale Style.

Laatst aangepast: 21-02-2017
    CDK vindt dit leuk.
  11. johnboy

Dit lijkt wel standaard:

Geheugenfunctie van de sleutel met radiografische
    afstandsbediening

Lees en bekijk eerst op bladzijde 82.
    Bij elke vergrendeling van de wagen worden de bestuurdersstoel- en buitenspiegelinstellingen
    opgeslagen en aan de sleutel toegewezen, waarmee de
    wagen wordt vergrendeld.
    Bij het hierna weer ontgrendelen van de wagen met dezelfde sleutel en het
    openen van het bestuurdersportier worden de bestuurdersstoel en de buitenspiegels
    in de voor deze sleutel opgeslagen stand gezet.
    Deze functie kan in het infotainment in het menu  →  → Stoelen geactiveerd/
    gedeactiveerd worden.

VanRoyal vindt dit leuk.
  12. Paulw1

Paulw1 Lid

Op blz 54 staat de personalisatie uitgelegd. Functies hangen samen met versie van de navigatie en natuurlijk met de andere opties, als je geen el. Verstelbare stoel hebt kun je deze natuurlijk niet programmeren.

Overzicht van enkele gepersonaliseerde functies Lees en bekijk eerst op bladzijde 53. Rijmodus - laatst gekozen modus, modusinstelling Individual. Instelling van de elektrisch instelbare bestuurdersstoel. Buitenspiegelverstelling. Hulpsystemen - rijstrookhulp (Lane Assist), inparkeerhulp (ParkPilot). Licht - sfeerverlichting, comfortknipperen, COMING HOME / LEAVING HOME. Climatronic - temperatuur in de afzonderlijke bereiken, aanjagertoerental,circulatiefunctie. Infotainment-instellingen - helderheidsniveau van het beeldscherm, toetsen-toewijzing. Radio - klankinstellingen, zendersortering. Media - willekeurige weergave/titelherhaling, gekozen videoformaat. Spraakbediening - akoestische signalen. Navigatie - thuisadres, alternatieve routes, aanbevolen routes, herinneringaan brandstofgebrekLet opDe omvang van de gepersonaliseerde functies is afhankelijk van het infotain- menttype.

Skodiak, johnboy en Frenk21 vinden dit leuk.
  13. Jamstar

Jamstar Lid

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd door de verkoper van Rijnwoud.

14. marang73

marang73 Forumguru

Volgens het Duitse forum wordt vanaf productieweek 22 een 9inch Columbus nav ingebouwd ipv 8inch.

15. johnboy

Tja, ben je lekker op tijd met je bestelling, wordt je net niet beloond...

VanRoyal vindt dit leuk.
  16. CDK

CDK Forumguru

Is er iemand die de verschillen weet tussen de gewone LED achterlichten en de "luxe" LED achterlichten?

17. Frenk21

Frenk21 Forumguru

Luxe variant met "kristal"structuur
    IMG_1109.jpg

Standaard variant met gladde structuur
    IMG_1110.jpg

tha a en CDK vinden dit leuk.
  18. CDK

CDK Forumguru

Dankjewel @Frenk21, niet echt schokkende verschillen op het 1e zicht :)

19. VanRoyal

VanRoyal Forumguru

Je ziet het verschil ook pas echt als ze aanstaan @Corné de Kluijver, dan heb je me toch een discoshow aan de achterkant. Knightrider effecten zijn ook mogelijk las ik.;)

CDK vindt dit leuk.
  20. tha a

tha a Senior Member

@Corné de Kluijver de standaard versie heeft voor richtingaanwijzer en achteruitrijlichten gloeilampen.(rest led) Bij de luxe versie is alles met leds. En uiteraard de kristal lijntjes.

Frenk21 en CDK vinden dit leuk.

Deel deze pagina