Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
@duijt, exact zoals mijn ervaring was in Essen, tevens de ervaring van de Duitser die achter me in de Kodiaq zat..... Hij riep meneer excuseer me maar u plet me, terwijl ik de voorstoel naar achter schoof, dat was voor mij de reden om de 5 en de 7 zitter te vergelijken. In de 5 zitter kon ik achter de op mijn postuur ingestelde bestuurdersstoel zitten en in de 7 zitter helaas niet.
 

marang73

Forumguru
Hier enige accessoires van Pon en van Superskoda. Bij de laatste incl. zwarte RS sierlijsten...:

http://webshop.pondealer.nl/index.php?route=product/category&path=59_398

http://www.superskoda.com/Skoda/KODIAQ/

Thx, wel vreemd dat ik de dakdragers bij de dealer nog niet kon bestellen. Zal morgens eens mailen.

Zit te twijfelen ... speciale Kodiaq dakdragers bestellen en meeleasen of zelf die van Thule kopen en later weer verkopen of houden voor de volgende Kodiaq.

Koop ze zelf wel .. Thule dragers zijn er al voor 180 euro.
 
Laatst bewerkt:

maik1

Forumguru
@duijt, exact zoals mijn ervaring was in Essen, tevens de ervaring van de Duitser die achter me in de Kodiaq zat..... Hij riep meneer excuseer me maar u plet me, terwijl ik de voorstoel naar achter schoof, dat was voor mij de reden om de 5 en de 7 zitter te vergelijken. In de 5 zitter kon ik achter de op mijn postuur ingestelde bestuurdersstoel zitten en in de 7 zitter helaas niet.

Ik denk toch dat jullie gelijk hebben, ondanks wat ik eerder dacht gezien te hebben in het franse review filmpje ergens in dit topic. Tijdens de preview afgelopen woensdag vond ik de beenruimte achter ietwat tegenvallen, en dat was in de lava blauwe 7-zitter. Ik kon mij herinneren dat de beenruimte van in ieder geval 1 van de twee auto's op de salon van Brussel het een stuk beter toeven was, dat moet wel de 5-zitter geweest zijn dan (er stonden in brussel een 5 en een 7 zitter, maar ik wist hier toen nog niet van helaas).
 

marang73

Forumguru

565061580.jpg


Dit vind ik wel handig. Rubberen beschermhoes voor tunnel achterin. Met drie kids zit er altijd wel 1 met zijn voeten erop


Iemand al een telefoonhouder gezien voor de Kodiaq? Liefst niet achter het raam plakken.
 

MrRedHead

Nieuw lid
Ik denk toch dat jullie gelijk hebben, ondanks wat ik eerder dacht gezien te hebben in het franse review filmpje ergens in dit topic. Tijdens de preview afgelopen woensdag vond ik de beenruimte achter ietwat tegenvallen, en dat was in de lava blauwe 7-zitter. Ik kon mij herinneren dat de beenruimte van in ieder geval 1 van de twee auto's op de salon van Brussel het een stuk beter toeven was, dat moet wel de 5-zitter geweest zijn dan (er stonden in brussel een 5 en een 7 zitter, maar ik wist hier toen nog niet van helaas).

Het is lastig te beoordelen hoe de been ruimte is op de tweede zitrij omdat de voorstoel steeds verschoven wordt. Ik heb de voorstoel op me zelf afgesteld en ben er vervolgens achter gaan zitten en dat ging goed (ruimte zat, ik ben 1.90cm). Het wordt een ander verhaal als je de 3de zit rij nog wil gebruiken. Als je daar iets aan ruimte wilt geven moet de 2de zit rij naar voren en dan wordt het inderdaad krap. Het is wel te doen, maar zeker niet de grote ruimte die je gewend bent als de 3de zitrij niet gebruikt. Opmerking daarbij is dat ik niet gekeken hebt de zitruimte is als je de 3de zitrij ingeklapt is, echter ik had het idee dat dit hetzelfde is als opgeklapt.

Als je in de 5 zitter zit dan hoef je natuurlijk de bank niet naar voren te schuiven bij gebruik van de 3de zitrij, dus die is dan automatisch ruimer.

Ik ben heel benieuwd of er iemand kan meten met een centimeter in zowel de 5 zitter als de 7 zitter, en of er dan echt verschil is. Meet dan bv. met alle stoelen op zowel helemaal achterste stand als juist naar voren.
 

maik1

Forumguru
Het is lastig te beoordelen hoe de been ruimte is op de tweede zitrij omdat de voorstoel steeds verschoven wordt. Ik heb de voorstoel op me zelf afgesteld en ben er vervolgens achter gaan zitten en dat ging goed (ruimte zat, ik ben 1.90cm).

Dat heb ik ook precies zo gedaan, zowel in brussel als afgelopen woensdag. Eerst voorstoel ingesteld op mijn lengte (1m94), dan het beroemde "achter jezelf zitten" ;)
Brussel is alweer even geleden, daarom ben ik niet 100% zeker, maar in Voorschoten leek ik toch echt minder ruimte te hebben.

Het wordt een ander verhaal als je de 3de zit rij nog wil gebruiken. Als je daar iets aan ruimte wilt geven moet de 2de zit rij naar voren en dan wordt het inderdaad krap. Het is wel te doen, maar zeker niet de grote ruimte die je gewend bent als de 3de zitrij niet gebruikt. Opmerking daarbij is dat ik niet gekeken hebt de zitruimte is als je de 3de zitrij ingeklapt is, echter ik had het idee dat dit hetzelfde is als opgeklapt.

Als je in de 5 zitter zit dan hoef je natuurlijk de bank niet naar voren te schuiven bij gebruik van de 3de zitrij, dus die is dan automatisch ruimer.

Dat snap ik, helemaal helder natuurlijk. Ik heb in ieder geval wel gecheckt afgelopen woensdag of het een verschil voor de tweede zitrij is als de 3de zitrij neergeklapt is of niet, en dat maakte dus geen verschil. Dan zou het dus zo moeten zijn dat de rails van de 2de zitrij van een 7-zitter korter moet zijn dan die van een 5-zitter, óf meer naar voren gemonteerd moet zijn.

Ik ben heel benieuwd of er iemand kan meten met een centimeter in zowel de 5 zitter als de 7 zitter, en of er dan echt verschil is. Meet dan bv. met alle stoelen op zowel helemaal achterste stand als juist naar voren.

Daar ben ik dus nu ook heel benieuwd naar! :thumbsup:
 

johnboy

Donateur
Afhankelijk van welke auto's er zullen zijn: ik neem 18-3 mijn meetlat naar de preview mee!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Beertje19

Senior Member
Ik zit met het volgde. Worden er twee verschillende 1.4, 150pk motoren ingebouwd of zie ik dat verkeerd?
Enerzijds de 1.4 150pk ACT en anderzijds een gewone 1.4 150pk zonder uitschakeling van cilinders zoals bij de dsg6 4x4.
 

marang73

Forumguru
Ik zit met het volgde. Worden er twee verschillende 1.4, 150pk motoren ingebouwd of zie ik dat verkeerd?
Enerzijds de 1.4 150pk ACT en anderzijds een gewone 1.4 150pk zonder uitschakeling van cilinders zoals bij de dsg6 4x4.

Klopt de 4x4 heeft geen ACT volgens mij.
 

Leon!!

Lid
heeft iemand van jullie toevallig al gereden in de 1.4 tsi 125pk? Normaal vind ik deze motor in de passat of touran of tiguan best goed rijden. Maar hoe is die in de (grote) kodiaq
 
heeft iemand van jullie toevallig al gereden in de 1.4 tsi 125pk? Normaal vind ik deze motor in de passat of touran of tiguan best goed rijden. Maar hoe is die in de (grote) kodiaq

Nee, maar Ik vind dat de 1.4 150 pk al flink moest aanpoten van 0 naar 100 tijdens de testrit. In de kickdown wel rap, maar dat wil je niet in 't dagelijks verkeer. 't zijn (standaard) geen snelheid monsters.
 

maik1

Forumguru
heeft iemand van jullie toevallig al gereden in de 1.4 tsi 125pk? Normaal vind ik deze motor in de passat of touran of tiguan best goed rijden. Maar hoe is die in de (grote) kodiaq

Je beantwoordt de vraag zelf al eigenlijk, aangezien de tiguan 125pk (oude en nieuwe model) net zo zwaar is als de kodiaq 125pk, en ze ook (ongeveer) hetzelfde frontale oppervlak hebben. Dus acceleratie op lage en hogere snelheden zijn vergelijkbaar, en volgens jou "rijdt dat best wel goed" ;)
 

Beertje19

Senior Member
Zelf heb ik gereden met de 1.4 150 pk. Deze wagen rijdt zeer behoorlijk. Acceleratie is zeer behoorlijk. Net onder de 10 seconden van 0 tot 100. Dit is ruim voldoende voor wat het huidige dagelijks verkeer behoeft. Wat heb je aan een groot overschot aan pk's die je alleen maar in je portemonnee voelt (aankoop, boetes....) uiteraard is dit iets wat ieder voor zich moet uitmaken. Het is maar een mening
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Ik heb een vraagje heeft er iemand ervaring met goedgekeurde (voor onze Duitse vrienden) 4 seizoen banden. Ik ben er mee bezig maar waren nog niet leverbaar.
 
Bovenaan Onderaan