Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
Bij het bewust kiezen van bepaalde merken banden, dan zal er ook vast wel een toeslag bijkomen, of heb je dat kunnen uitonderhandelen?

Afhankelijk van welke afspraken je maakt met je dealer uiteraard. Normaal gesproken heeft het een toeslag. Het is namelijk een klein uurtje werk en de waarde van de banden kunnen ook verschillen. Het kan echter ook met gesloten beurs :jaja: ;)
 
Weet iemand of het 9,2" scherm alleen maar groter is, of dat het systeem ook nieuwe functies heeft, sneller is of fijner te bedienen?

Mijn auto is van week 22 naar 20 gegaan, weet niet of ik er nu blij mee moet zijn of niet :lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VanRoyal

Forumguru
Ik heb de 9.2" gezien in een Octavia, maar heb denk ik toch de voorkeur voor de 8". Het niet hebben van een fysieke knop lijkt me voor de bijrijder wel een gemis. Geen idee verder wat de functionele en technische verschillen zijn.
 

Delorean7

Nieuw lid
In de nieuwe review van de Tiguan geeft Thomas aan dat hij de nieuwe 9.2 inch trager ervaart vergeleken met de bestaande 8.
Ook ontbreken dan inderdaad de fysieke knoppen en oogt het wat minder symmetrisch.

Ik doe ook net alsof mijn style beige bekleding eruit zal zien als als in dit filmpje.
 

maik1

Forumguru
Bij de preview in Voorschoten afgelopen woensdag heb ik nog even zitten spelen met de 9.2 navi in de octavia en het viel mij zo op het eerste gezicht niet op dat hij trager was. Wel vond ik een splitscreen funktie door op de home knop (dacht ik) te drukken. Je kreeg dan rechts in het scherm een extra screen die ongeveer vierkant was.
Of heeft de kleinere versie ook een splitscreen funktie die ik nog niet ontdekt heb? De 8inch versie vond ik trouwens ook mooier dan de grotere, door de symmetrie en inderdaad de knoppen.
 

KeesvE

Lid
Ik zie op tv veel autoreclames voorbij komen, maar de Kodiaq heb ik nog niet ontdekt. Zou het wachten zijn op de introductie bij de dealer? Of is Śkoda niet zo van de reclame?
 

VanBokhoven

Senior Member
Ik zie op tv veel autoreclames voorbij komen, maar de Kodiaq heb ik nog niet ontdekt. Zou het wachten zijn op de introductie bij de dealer? Of is Śkoda niet zo van de reclame?

Ik denk dat ze gezien de verkoopaantallen wat terughoudend zullen zijn met dure reclamecampagnes. Wellicht 2018..
 

massis

Senior Member
Ik heb m enkele weken terug meermaals op tv gezien bij ons.

Het canton geluidssysteem vond ik overigens tijdens mijl proefrit érg tegenvallen...
 

Frenk21

Forumguru
Het canton geluidssysteem vond ik overigens tijdens mijl proefrit érg tegenvallen...

Hoe stond het ingesteld? Je kan het nml instellen als surround voor de berijder. Dan klinkt het voor de bijrijders een stuk minder. Ik dank dat het dus een kwestie van instellen is. Als het werkt zoals nu in mijn S2 en O3;)
 

massis

Senior Member
@massis hoezo viel het tegen?

Het klonk wel erg 'vol' maar met name stemgeluid klonk nooit helemaal lekker, het geheel klonk naar mijn mening te diep en hoe ik ook instelde, niks leek te helpen.


Hoe stond het ingesteld? Je kan het nml instellen als surround voor de berijder. Dan klinkt het voor de bijrijders een stuk minder. Ik dank dat het dus een kwestie van instellen is. Als het werkt zoals nu in mijn S2 en O3;)

Ik zat alleen in de wagen, dus niet als bijrijder ;) Heb h gewoon een uurtje meegekregen van de importeur :D

Hoe ik ook instelde en wat ik ook aan en uitzette of wijzigde qua profiel, t klonk nooit lekker. De luxe audio (ook canton?) in de superb van een collega klinkt schitterend (ook als passagier), maar dit vond ik ondermaats genoeg om hem liever niét dan wel op mijn auto te willen...
 

duijt

Forumguru
Toch nog maar weer eens een post over de ruimte op de tweede rij van de 7-zitter. Inmiddels diverse praktijkervaringen, ook in Duitsland. Las op een forum daar vanmorgen het volgende, waardoor ik denk dat @Corné de Kluijver het goed gezien heeft (en de mededeling vanuit Skoda zelf niet klopt, helaas):
'Ich stelle den Vordersitz immer auf mich ein. Handgelenk fast auf Lenkradkranz oben. Bin 1,91 m groß. Rückbank KRÄFTIG hin und her bis zum Anschlag zurückgeschoben. Wollte es auch nicht glauben. In zwei verschiedenen Autohäusern probiert. Beim Siebensitzer 2 Finger Platz und beim Fünfsitzer eine Handbreit Platz. Der Superb hat da schon mehr Platz. Als ich ich dann im Fünfsitzer saß und einen "entsetzten" Herren neben mir hinten in einem Kodiak Siebensitzer sah, wusste ich gleich was los war. Seine Frau saß vorne und er bekam hinten nicht die Knie zusammen. Ich habe ihn dann aufgeklärt dass der Fünfsitzer hinten mehr Platz bietet.'
Nou ja, ik kan het op 16 maart zelf ervaren bij Heron, maar vind het wel gek dat Skoda zelf verkeerde info geeft:mad::D
 
Bovenaan Onderaan