Kodiaq vragen en weetjes

Nee, gewoon de knop driving mode select indrukken. Dan krijg je op je scherm de mogelijkheden. Deze stel je in naar je voorkeur. Zolang je de knop dms aan laat staan, houdt hij de voorkeur in het geheugen. Tot je de dms uit zet, dan gaat hij terug naar normal.
Ik kan trouwens geen voorkeurinstellingen op driver instellen. Dat is een apart systeem, waarvoor je ook 3 sleutel krijgt ipv 2. Volgens mij is dat in NL niet leverbaar.
OK. Dit werkt bij mij dus niet! Als ik de auto start en dan de knop indruk (die brand overigens altijd), dan mijn voorkeur ECO aantip, die al groen uitgelicht is, maar vervolgens opnieuw oplicht met een groen/geel kader er om, dan gaat hij vervolgens rijden/schakelen in E. Doe ik het kontakt uit en start later weer, dan staat hij gewoon weer in D ?????
 

marang73

Forumguru
Jup. Hoezo? In het tankklep staan de drukken, ook voor zwaar beladen toestand, kind kan de was doen.

Eigenlijk nog nooit gedaan maar vorig jaar bij vorige auto gaf de dealer dit aan. Pomp ze gewoon op met mijn hoge druk fietspomp ... werkt beter dan die dingen bij een tankstation.
 
Goed. Ik laat het weten. Als Pon een beetje meewerkt. De chefmonteur had dit probleem namelijk aan hen voorgelegd, nadat wij samen een ritje hadden gemaakt en hij het ook niet begreep. De reactie van Pon, was na een dag, "raadpleeg het instructieboekje"
 

StefanLK

Senior Member
Ik heb de style bns. Misschien dat het systeem met 4x4 iets anders werkt.

Goed. Ik laat het weten. Als Pon een beetje meewerkt. De chefmonteur had dit probleem namelijk aan hen voorgelegd, nadat wij samen een ritje hadden gemaakt en hij het ook niet begreep. De reactie van Pon, was na een dag, "raadpleeg het instructieboekje"
4x4 dms is inderdaad anders, bij de 4x4 wordt ook daadwerkelijk de vering aangepast, bij de niet 4x4 zijn er alleen enkele elektronische aanpassingen van het motor programma en stuurbekrachtiging.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Goedemorgen ik heb een vraagje is het op een een of andere manier mogelijk om het start stop systeem uit te zetten. Ik vind het zeer irritant dat hij voor 3 sec stoplicht die motor uit Doet. Natuurlijk kan je op dat mooie knopje drukken. Maar als hij uit is geweest kan je weer dat knopje in drukken.
 

StefanLK

Senior Member
Goedemorgen ik heb een vraagje is het op een een of andere manier mogelijk om het start stop systeem uit te zetten. Ik vind het zeer irritant dat hij voor 3 sec stoplicht die motor uit Doet. Natuurlijk kan je op dat mooie knopje drukken. Maar als hij uit is geweest kan je weer dat knopje in drukken.
Ja, het kan.
Nee, de dealer doet dat niet (volgens de dealer is de type goedkeuring gedaan mét deze functie ingeschakeld m.b.t. milieunormen...).
Een (chip)tuner kan de functie volgens mij wél omdraaien, dus aanzetten per rit indien gewenst en anders standaard uit.
 
@Corné de Kluijver In mijn beleving klopt dat ook. Je bestelt voor 180 euro voorbereiding en dan worden in de fabriek de juiste koeldelen geplaatst. De andere koeldelen zijn de kosten niet, maar bij vervanging achteraf inclusief werkuren wel. Maar gezien de constateringen van @Kodiaq beer vraag ik me af wat nu de waarheid is.

Beste allemaal, terugkomend op de achteraf aan te brengen trekhaak. Mij auto staat bijna 5 dagen in de werkplaats om een trekhaak te monteren. De volgende zaken dienen aangepast te worden, nieuwe koeling, slangen, zwarte bumper achterzijde vervangen i.v.m. uitsparing trekhaak, kabelboom vanaf achter naar voren nieuw aan te brengen. Kosten voor de dealer € 4500,00
Als de dealer aangeeft dat de Kodiaq niet gemodificeerd dient te worden dan bespaart hij een hoop geld, PON geeft aan dat de aanpassingen noodzakelijk zijn
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.14.jpeg
    WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.14.jpeg
    237,2 KB · Weergaven: 334
  • WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.21.jpeg
    WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.21.jpeg
    187,5 KB · Weergaven: 346
  • WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.32.jpeg
    WhatsApp Image 2017-07-17 at 20.42.32.jpeg
    185,2 KB · Weergaven: 298
Nou ik hoop het, van Rijnwoud vindt ik tot op heden geen goede dealer.
Auto opgehaald, zwarte strepen van de winterbanden die ze in de kofferbak gedonderd hebben, diepe kras van 3cm lang boven me kentekenplaat en nu halve auto uit elkaar.
Terwijl ik drie keer gevraagd hebt of de trekhaak voorbereiding niet noodzakelijk was, nee hoor meneer.
Ze weten nog geeneens wat ze verkopen.
Nieuwe auto moet een feestje zijn, maar niet bij van Rijnwoud
 

VanBokhoven

Senior Member
Jeetje, dit is niet mis. 5 dagen?? Ik had mijn zwenkbare ingepland maar geannuleerd nu er ook een afneembare leverbaar wordt voor 790 euro. Dit tegenover 1569 voor de zwenkbare. Ik ben toch serieus benieuwd of iedere klant nu gecompenseerd gaat worden vanuit de dealer/pon. 4500 euro is echt een sloot geld. Overigens word ik niet heel blij dat mijn nieuwe auto half uit elkaar ligt, maar a la.
 

Arjann

Forumguru
Als je dealer op het moment van bestellen had geweten dat trekhaakvoorbereiding noodzakelijk was geweest had ie dat echt wel geadviseerd lijkt me. Dus daarin deel ik je mening niet (ik begrijp wel dat je hiervan baalt).
Die kras en zwarte strepen in de kofferbak is inderdaad slordig
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Jamstar, Rijnwoud is pas geen goede dealer als het niet netjes opgelost wordt, toch? Voorlopig zijn ze juist de boel aan het fixen voor je zo lijkt het...
 
Mijn zwenkbare trekhaak wordt er morgen als het goed is opgezet. Mijn uitvoering is een 1.4 benzine business uitvoering. Zonder trekhaakvoorbereiding gekocht. Door dealer gecontroleerd dat er verder geen extreme aanpassingen gedaan moeten worden.
 
Ik ben het wel eens met jullie dat de dealer niet wegloopt voor de aanpassingen en de kosten. Dat waardeer ik ook.
Maar het is alles bij elkaar, ik ben benieuwd als ik de Kodiaq gaat ophalen, of er geen extra vlekken, beschadigingen, of krassen aan het interieur of exterieur zichtbaar zijn. Daarnaast hoop ik dat het interieur geen kraakjes of piepjes gaat vertonen.
Gezien bovenstaande heb ik er voorlopig geen vertrouwen in, maar ik hoop dat ik het mis heb.
 

CDK

Forumguru
Ik hoop dat je het mis hebt @Jamstar, ze hadden zich er heel makkelijk van af kunnen maken net als bij @Kodiaq beer, daar geeft de dealer gewoon aan dat er geen aanpassingen nodig zijn.....
En een bevuild of beschadigd interieur / exterieur dat horen ze ook op te lossen uiteraard.
 
Bovenaan Onderaan