Kodiaq vragen en weetjes

De Ridder

Senior Member
In vergelijk met de Alhambra moeten de kids wel even inschikken qua ruimte. Maar qua rijbeleving is de Kodiaq weer een totaal ander verhaal. De Alhambra was een prima reiswagen, maar ook niet meer dan dat.
De Kodiaq is meer op comfort gesteld, en nodigt daardoor ook niet uit om eens lekker te gaan hoeken.

Vandaag reed mijn vrouw op de ACC in een stortbui, waardoor de auto ineens automatisch de snelheid beperkte op 80kmh vanwege 'Slechte weeromstandigheden'.
Wist niet dat dat er op zat.
 
In vergelijk met de Alhambra moeten de kids wel even inschikken qua ruimte. Maar qua rijbeleving is de Kodiaq weer een totaal ander verhaal. De Alhambra was een prima reiswagen, maar ook niet meer dan dat.
De Kodiaq is meer op comfort gesteld, en nodigt daardoor ook niet uit om eens lekker te gaan hoeken.

Vandaag reed mijn vrouw op de ACC in een stortbui, waardoor de auto ineens automatisch de snelheid beperkte op 80kmh vanwege 'Slechte weeromstandigheden'.
Wist niet dat dat er op zat.

Ik ook niet, wel had ik laatst in een stortbui dat de ACC melding gaf dat de meetgegevens niet goed genoeg konden worden gemeten en dat het systeem zichzelf tijdelijk uitschakelde. Met alle bijbehorende oranje lampjes.
 

Bijlagen

  • IMG_2082.JPG
    IMG_2082.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 132

johnboy

Donateur
Vandaag ruim 700km naar Frankrijk gereden. Geluid dakkoffer valt me 100% mee ondanks glazen dak. Gemiddeld 1:12 met de 125pk motor. Ik kom ook de bergjes op . Alleen navigatie stuurde me dwars door Luik. Voortaan maar ipv 'groene' route de 'rode' kiezen.

Morgen tweede stuk.
Fijne verdere reis!
 

diwo220

Senior Member
Vraagje: Wie heeft er de optie Voorruit-verwarming aangeschaft en wat zijn de ervaringen?

Ik neem dat met de huidige temperaturen de optie niet gebruikt wordt, maar ik denk meer aan de zichtbaarheid.
Heb ooit in een Ford gereden die het had en meestal zag je er niks van, maar onder bepaalde hoek waren de draadjes zichtbaar en vertroebelden het zicht. Ook een kwestie van oog-focus.
Hoe zit het bij de Kodiaq ?

DiWo
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Heb ooit in een Ford gereden die het had en meestal zag je er niks van, maar onder bepaalde hoek waren de draadjes zichtbaar en vertroebelden het zicht.

Wij hebben de voorruitverwarming, maar er is geen sprake meer van draadjes. Het schijnt tegenwoordig een folie te zijn. Aan de buitenkant kun je het bij bepaalde lichtinval wel zien, maar in de week die we de auto nu hebben, hebben we er tijdens het rijden verder niets van gemerkt.
 

StefanLK

Senior Member
Vraagje: Wie heeft er de optie Voorruit-verwarming aangeschaft en wat zijn de ervaringen?

Ik neem dat met de huidige temperaturen de optie niet gebruikt wordt, maar ik denk meer aan de zichtbaarheid.
Heb ooit in een Ford gereden die het had en meestal zag je er niks van, maar onder bepaalde hoek waren de draadjes zichtbaar en vertroebelden het zicht. Ook een kwestie van oog-focus.
Hoe zit het bij de Kodiaq ?

DiWo

Wij hebben de voorruitverwarming, maar er is geen sprake meer van draadjes. Het schijnt tegenwoordig een folie te zijn. Aan de buitenkant kun je het bij bepaalde lichtinval wel zien, maar in de week die we de auto nu hebben, hebben we er tijdens het rijden verder niets van gemerkt.
Ik heb ook de voorruitverwarming.
Ik weet ook wat je bedoelt met de draadjes, die heb ik inderdaad ook gezien in de Focus van een vriend.
De Kodiaq heeft ze niet, wat avdleeuw zegt, het is een soort folie.
Volgens mij een beetje bruin kleuring, kleurt mooi bij mijn Mato Brown.
Die bruine kleur zie ik overigens alleen van buiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Lowalcohol

Nieuw lid
Ik heb het ook.. 1x gebruikt met condens en die was zo weg.

mijn tijdelijke auto was een ford, daar zag je de draadjes goed lopen.

Vorige week kreeg ik een steentje tegen de ruit --> sterretje. Gelukkig is de ruit nog bruikbaar want hij lijkt lastig te leveren en vereist uitlijning van de sensoreb bij de Dealer.
 

CDK

Forumguru
Hier even een weetje posten....
Ik heb ergens gelezen (op dit forum) dat de phonebox niet groot genoeg zou zijn voor de grotere toestellen.
Nu heb ik een iPhone 7 Plus met daaromheen een Mophie Batterycase, deze maakt het toestel nog ongeveer 1.5 cm langer, maar hij past perfect in de phonebox en draadloos opladen werkt ook super via de Mophie Batterycase. Me happy :)
 

StefanLK

Senior Member
Hier even een weetje posten....
Ik heb ergens gelezen (op dit forum) dat de phonebox niet groot genoeg zou zijn voor de grotere toestellen.
Nu heb ik een iPhone 7 Plus met daaromheen een Mophie Batterycase, deze maakt het toestel nog ongeveer 1.5 cm langer, maar hij past perfect in de phonebox en draadloos opladen werkt ook super via de Mophie Batterycase. Me happy :)
Mijn phonebox wordt woensdag na 2 maanden eindelijk gerepareerd (vervangen). Mijn S8+ past ook gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan