Kodiaq vragen en weetjes

Beertje19

Senior Member
Hallo allemaal,
We zijn net terug van een trip naar de Adriatische zee met onze beer 1.4 tsi 150pk 4x4.
Heen en weer ongeveer 2477 km afgelegd.
Heen over Stuttgart, München, Innsbruck, Brenner, Dolemieten, Adriatische zee
Terug over Verona, Milaan, Varese, St. Gotard pass (niet de tunnel), Basel, Luxemburg...
Wat een pracht auto. Veel bekijks gehad.
Één enkele keer file gehad van ongeveer,half uurtje en dat is geweest rond München. Voor de rest alles vlot gegaan.
Gemiddeld verbruik over de hele rit: 7,5l/100km (1l/13,333km) Hiermee ben ik zeer tevreden.
7,63l/100km volgens computer auto, 7,38l/100km werkelijk (182,91liter getankt en 2477km gereden)
Olieverbruik : bijna niets
Water temp..: 90°C
Olietemp: max 97°C
Dsg schakelt prima
Geen enkele andere Kodiaq gezien.
 
Laatst bewerkt:

Jan-Willem Vissers

Senior Member
ja kodiaq's zijn zeer schaars heb er nu in 2 maanden 2 gezien. een blauwe in de buurt van a-dam en een grijze in de buurt van utrecht. heb trouwens minimaal 3 bezichtigingen per week van wildt vreemden. erg grappig.
 

Japanese Power

Donateur
Aangaande de discussie hierboven over het achteraf inbouwen van de wegklapbare trekhaak toch maar even contact opgenomen met m'n dealer.

Mijn Kodiaq is na week 35 ingepland en af fabriek wordt nu zonder meerkosten voor NL de voorbereiding ingebouwd voor de mensen die wel de wegklapbare trekhaak hebben besteld maar geen voorbereiding hebben aangeklikt.
 

CDK

Forumguru
Mijn Kodiaq is na week 35 ingepland en af fabriek wordt nu zonder meerkosten voor NL de voorbereiding ingebouwd voor de mensen die wel de wegklapbare trekhaak hebben besteld maar geen voorbereiding hebben aangeklikt.
Dus ik heb een stukje van de soap gemist? Ik heb wel de trekhaak aangevinkt (parkeer pakket pro) dan mag ik er toch vanuit gaan hoop ik dat de trekhaakvoorbereiding daar ook bij in zit :pieker:
 

Frenk21

Forumguru
@Japanese Power ik heb wel de trekhaak besteld en hier zit alles in. Ik ga daar dan toch geen voorbereiding voor aanvinken:pardon:. De voorbereiding lijkt mij alleen zinvol als je achteraf de trekhaak wil laten inbouwen.
Dus heb je de trekhaak af fabriek besteld, niet betalen voor de voorbereiding.;)
 
Mijn wegklapbare trekhaak is vandaag met succes geplaatst. Dik tevreden, geen voorbereiding besteld, geen extra bijtelling. Top geregeld. Dealer gaf aan dat er blijkbaar verschillen in modellen zit mbt enige voorbereiding koeling. Die van mij was dus af fabriek goed. Maar kan bij ander dus niet goed zijn. Vreemd maar nogmaals ik ben happy. Het enige wat veranderd is de het lampje bij cruise control die ging eerst groen worden bij aan doen bij teken van de cruise en nu gaat een cm lager in de maxidot een separaat lampje branden. Zal wel iets met update zijn ofzo
 
Inmiddels in de derde week en zo'n 3500 km verder. In grote lijnen een top auto maar toch wel een paar puntjes waar ik minder over te spreken ben. Vind de actieradius toch wat tegenvallen. Heb een 2.0 dsg diesel en actieradius niet hoger dan 850. Reed hiervoor een A4 en die zat toch meestal wel rond de 950-1000. Heeft met de tankinhoud te maken maar voor zo'n grote auto zou je toch minimaal een 60-65 liter tank verwachten. Daarnaast achteraf leer in laten bouwen. Nu vanaf het begin krakende deurpanelen. Hier gaat hij volgende week voor terug naar de dealer. Ook vanaf het begin staat het stuur niet helemaal recht en trekt de auto naar rechts. Ook dit zal volgende week opgelost moeten worden. Navigatie is nog even wennen en duurt af en toe heel lang met laden en stuurt me langs rare routes. Afgelopen weekend vanuit Brugge richting Leiden gereden. Hier vond de navigatie dat het dwars door Rotterdam centrum rijden de beste route zou zijn:pieker:. Gekeken naar de instellingen en stond het systeem op de economische route. Nou je kan mij echt nooit vertellen dat het economischer is om dwars door 1 van de grootste steden van NL te rijden ipv over de snelweg. Heeft me 40 min extra gekost :angry:. Het extra verbruik van elke keer stoppen en optrekken niet eens bekeken.

Naast bovenstaande blijft het verder een top auto en blijven de positieve opmerkingen van familie, vrienden, collega's en ook gewoon wild vreemden nog iedere dag voorbij komen. De ruimte, de motor icm met dsg, het geluid uit de radio, enzovoort is allemaal geweldig. Iedere dag nog steeds met een dikke glimlach en toch ook wel een gevoel van trots stap ik in de auto. Helemaal met de 20 inch velgen is het een imposant apparaat. Als bovenstaande allemaal opgelost is en het daarbij blijft dan zijn de aankomend drie jaar gewoon een feest :yeah:
 

Triple4

Actief lid
Gisteren wat stoms voorgehad. ik had de parkeerkaart onder de plexihouder geschoven aan de voorruit. Bij het verwijderen en glijden met de vinger gleed die echter naar beneden en verdween tss het dashboard en de voorruit. Ik moet nog even zien of ik die kan eruit vissen.
Dus opgelet daar lijkt dus een smalle open ruimte te zitten !!! :thumbsdown:
 

Triple4

Actief lid
VanRoyal net nog even gaan zien en niet evident om die eruit te vissen hoor. Er is dus een betrekkelijk brede (onhandige) vrije strook tss de voorruit en het dashboard.
Ik zie trouwens een tipje van de kaart te voorschijn komen bovenop het serienummer van de ruiten.
... en gelukt met een ijzerdraad - dus best iets dergelijks in koffer leggen ;)
 
Laatst bewerkt:

Triple4

Actief lid
@Maakt weinig uit... nu net onder de 3000 km nu en wanneer ik in de 4000 toeren zone kom krijg ik toch een grizzli-geluid te horen. Gaat wel lekker vooruit maar inderdaad na een korte "acte de présence" merk je dit onmiddelijk op de benzine-inhoud (no kidding). Hoop ook dat die actieradius wat verbreedt in de toekomst of ik moet mijn vrouw laten rijden :jaja:
Toch nog even verduidelijken - ik heb heel veel momenten dat ik echt rustig rij en geniet van de wagen maar de momenten dat het net iets vlugger moet gaan moet je ook geen minuten naast iemand blijven hangen tijdens een inhaalmaneuver (maar dat heb je dan ook niet).
 
Laatst bewerkt:

johnboy

Donateur
Facebook: Der ŠKODA KODIAQ ist der ,Auto Test Sieger 2017‘. Das SUV erzielte die höchste Punktzahl aller Importmodelle unter den mehr als 500 Fahrzeugen, die das monatlich erscheinende Fachmagazin AUTO TEST im vergangenen Jahr verglichen und bewertet hat. Auf Platz zwei rundet der ŠKODA SUPERB COMBI den Doppelsieg für den tschechischen Hersteller ab. Insgesamt ist es der vierte Sieg in Serie für ŠKODA. FB_IMG_1500463132117.jpg
 

Triple4

Actief lid
@johnboy, neerklapbare passagierszetel had ik ook gewild maar kon niet.
PS ook jaren gereden met een Sharan. (Tot 2 x toe zonneklep moeten vervangen en airco - voor rest prima wagen geweest)
 

johnboy

Donateur
Airco 1x vervangen in model 1 Alhambra... Verder idd prima auto's. Kodiaq andere auto. Mijn vrouw vindt het een echte auto ipv een busgevoel.
 

Triple4

Actief lid
Was geweten dat dit hun zwak punt was (wel spijtig voor de eigenaars natuurlijk) Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vrouw toen er ook geen echte fan van was om mee te rijden - ha vrouwen :cheers:
 
Inmiddels in de derde week en zo'n 3500 km verder. In grote lijnen een top auto maar toch wel een paar puntjes waar ik minder over te spreken ben. Vind de actieradius toch wat tegenvallen. Heb een 2.0 dsg diesel en actieradius niet hoger dan 850. Reed hiervoor een A4 en die zat toch meestal wel rond de 950-1000. Heeft met de tankinhoud te maken maar voor zo'n grote auto zou je toch minimaal een 60-65 liter tank verwachten.

Klopt wel wat je zegt. Mijn vorige wagen (VW CC 2.0TDI DSG) had een tank van 70l. Dat betekende dus een tankstop voor Irun (Spanje) en dan op 1 tank tot Vilvoorde. En dan nog niet in reserve staan.

Ik verwacht wel over de 850km te geraken met de Kodiaq. Beste wat ik gehaald heb is 4,9l/100km, maar dat was echt opletten. Gemiddeld verbruik over ruim 3.700km is nu 5,9l/100km
 
Bovenaan Onderaan