Kodiaq vragen en weetjes

DeNnZ

Forumguru
In het Project X topic van @Corné de Kluijver viel het me op dat bij zijn Kodiaq, het gekleurde streepje in de maxidot blauw gekleurd was.
Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk kwam door de blauw ingestelde sfeerverlichting (ik leen even je foto, Corné):

img_1298-jpg.60986





Bij onze auto hebben wij sinds het begin af aan ook de blauwe kleur as sfeerverlichting ingesteld, maar blijft de gekleurde streep op de maxidot gewoon groen:
(zie bijlage)

Weet iemand hoe dit komt? Is het wellicht een andere optie die de streep in de maxidot een andere kleur geeft?
 

Bijlagen

  • IMG_0162.JPG
    IMG_0162.JPG
    745,3 KB · Weergaven: 133

krikke5150

Senior Member
Corné, ik zie dat je de schakelflippers geinstalleerd hebt, en veronderstel dat je regelmatig toch eens manueel gaat "DSG-en"... Kan je dit doen zonder dat de Kodiaq te pas en te onpas toch zelf gaat schakelen terwijl hij in standje manueel staat?
Zou het mogelijk zijn om de DSG in standje "manueel" te verhinderen om nog zelf in te grijpen? Bv door herprogrammatie?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VanRoyal

Forumguru
In het Project X topic van @Corné de Kluijver viel het me op dat bij zijn Kodiaq, het gekleurde streepje in de maxidot blauw gekleurd was.
Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk kwam door de blauw ingestelde sfeerverlichting (ik leen even je foto, Corné):

img_1298-jpg.60986





Bij onze auto hebben wij sinds het begin af aan ook de blauwe kleur as sfeerverlichting ingesteld, maar blijft de gekleurde streep op de maxidot gewoon groen:
(zie bijlage)

Weet iemand hoe dit komt? Is het wellicht een andere optie die de streep in de maxidot een andere kleur geeft?
Is al eerder aan bod gekomen: volgens mij heeft het model na KW 22 een andere maxidot die meekleurt.

Vind het persoonlijk erg jammer dat hij bij mij groen blijft, vloekt nogal wanneer je een andere kleur interieurverlichting kiest.
 

CDK

Forumguru
Corné, ik zie dat je de schakelflippers geinstalleerd hebt, en veronderstel dat je regelmatig toch eens manueel gaat "DSG-en"... Kan je dit doen zonder dat de Kodiaq te pas en te onpas toch zelf gaat schakelen terwijl hij in standje manueel staat?
Zou het mogelijk zijn om de DSG in standje "manueel" te verhinderen om nog zelf in te grijpen? Bv door herprogrammatie?

Bij aangepaste software is het inderdaad mogelijk om te verhinderen dat er ingegrepen wordt op handmatig, je kan kiezen voor automatisch opschakelen bij max toerental of zelfs helemaal niet.
 

maik1

Forumguru
In het Project X topic van @Corné de Kluijver viel het me op dat bij zijn Kodiaq, het gekleurde streepje in de maxidot blauw gekleurd was.
Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk kwam door de blauw ingestelde sfeerverlichting (ik leen even je foto, Corné):

...

Bij onze auto hebben wij sinds het begin af aan ook de blauwe kleur as sfeerverlichting ingesteld, maar blijft de gekleurde streep op de maxidot gewoon groen:
(zie bijlage)

Weet iemand hoe dit komt? Is het wellicht een andere optie die de streep in de maxidot een andere kleur geeft?

@DeNnZ , zie hier die discussie, met ook wat foto's van hoe het er vanaf PW22 uitziet:

Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Zie vooral de foto's van post #2875.
 

VanRoyal

Forumguru
Ik heb nog even een vraag bij Skoda en mijn dealer neergelegd over de kleur van de maxidot. Vraag me namelijk af of het een verschil in hardware of software is. In het laatste geval is er misschien nog wel wat mogelijk...
 

Delorean7

Nieuw lid
Had ik nou ergens gelezen dat er een betere motor voor de Kodiaq komt binnenkort, met een betere CO2 uitstoot? Ik kan het niet meer vinden...
 

elsinga

Forumguru
Hmmm... rij nu in een O3 en over 50k km (nog geen jaar dus) mag ik weer een andere. had elders op het forum al gevraagd naar het verschil 150/190pk bij een S3, maar ook een Kodiaq lokt wel...

Keuze: een S3 Station Style Bns 2.0 TDI 150pk hand-6 of een Kodiaq Style Bns 150pk hand-6 4x4? Verschil per maand is ongeveer 90 euro netto (Kodiaq duurder uiteraard), bij een aardig gelijke uitrusting (maar iets meer standaard bij de Kodiaq, zoals Area View). Overweging voor de 4x4 bij de Kodiaq zijn mijn Scouting uitjes, die vaak aan het einde van semi-onverharde landweggetjes of aan het einde van grote grasvelden zitten en waar ik vaak een tandemasser meeneem. ;) En 4x4 bij de S3 is alleen met L&K en dus 10k duurder... dat wordt 'm niet.
 

Rayzman

Actief lid
Ik zou voor de Kodiaq gaan, maar dan mag je hem ondertussen wel meteen bestellen als je hem volgend jaar zomer nodig hebt.
En geen 7 zit optie nemen, want die kan in die tdi uitvoering niet met trekhaak om een of andere reden.
 

massis

Senior Member
Hmmm... rij nu in een O3 en over 50k km (nog geen jaar dus) mag ik weer een andere. had elders op het forum al gevraagd naar het verschil 150/190pk bij een S3, maar ook een Kodiaq lokt wel...

Keuze: een S3 Station Style Bns 2.0 TDI 150pk hand-6 of een Kodiaq Style Bns 150pk hand-6 4x4? Verschil per maand is ongeveer 90 euro netto (Kodiaq duurder uiteraard), bij een aardig gelijke uitrusting (maar iets meer standaard bij de Kodiaq, zoals Area View). Overweging voor de 4x4 bij de Kodiaq zijn mijn Scouting uitjes, die vaak aan het einde van semi-onverharde landweggetjes of aan het einde van grote grasvelden zitten en waar ik vaak een tandemasser meeneem. ;) En 4x4 bij de S3 is alleen met L&K en dus 10k duurder... dat wordt 'm niet.

Als topgear een indicatie mag zijn, sta je met die kodiaq 4x4 met dubbelasser vrolijk vast in dat grasveld :D
 

elsinga

Forumguru
Ik zou voor de Kodiaq gaan, maar dan mag je hem ondertussen wel meteen bestellen als je hem volgend jaar zomer nodig hebt.
En geen 7 zit optie nemen, want die kan in die tdi uitvoering niet met trekhaak om een of andere reden.

Nu al bestellen zit er niet in...

Als topgear een indicatie mag zijn, sta je met die kodiaq 4x4 met dubbelasser vrolijk vast in dat grasveld :D

Hmmm... da's dan wel weer jammer... :)
 

jorge

Nieuw lid
Heb een style business besteld 5 Zits en wacht nog op de levering,
Nu twijfel ik of ik alsnog de optie 7 zits wil, of kan dat na levering ook nog gedaan worden?
 

CDK

Forumguru
@jorge, dat kan niet achteraf. Als je die extra zitruimte niet nodig hebt zou ik het niet mee bestellen. Je kofferbak wordt kleiner en de achterbank van de 7 zitter staat een heel stuk verder naar voren, waardoor er achterin fors ingeboet wordt op beenruimte. Bij een kinderzitje is dat net het verschil tussen wel of geen trappelende beentjes in je rug ;)
 

marang73

Forumguru
Na een vakantie in Zuid Frankrijk staat er ondertussen 6.000 km op de teller. Heerlijke reiswagen. 125 pk motor viel me niet tegen met 5 personen en flinke lading bagage en de bergjes. Dakkoffer geeft weinig geruis waarschijnlijk door goede geluidsisolatie van de Kodiaq.

Bij Lyon (altijd druk) Android Auto met Google Maps gebruikt en werd keurig over de snelste route geleidt. Scheelde weer 45 minuten vertraging.

Bij de overnachtingscamping op de terugweg (zeer groot heuvelachtig terrein waar de paden waren voorzien van steentjes) was ik blij met de SUV gezien het terrein. Zeker nadat er een flinke regenbui was gevallen en het water in kleine beekjes naar beneden stroomde. Deed me denken aan de Jeepsafaries vroeger in de Spanje ;) Was eigenlijk stiekem wel genieten en je zag de andere gasten ook kijken van: die heeft de ideale auto hiervoor.

De Car info schermen van het entertainmentsysteem geven wel handig info als je een lange reis maakt. Zeker het scherm Start reis.

Onderweg toch relatief veel Kodiaqs gezien, zeker een stuk of 5. Zelfs een trailer vol Kodiaqs.
 

marang73

Forumguru
@jorge, dat kan niet achteraf. Als je die extra zitruimte niet nodig hebt zou ik het niet mee bestellen. Je kofferbak wordt kleiner en de achterbank van de 7 zitter staat een heel stuk verder naar voren, waardoor er achterin fors ingeboet wordt op beenruimte. Bij een kinderzitje is dat net het verschil tussen wel of geen trappelende beentjes in je rug ;)

Dat ligt wel aan de lengte van de bestuurder. Ik heb de 3e zitrij en ben zelf 1.76 maar dan heb je nog meer dan genoeg beenruimte. Meer dan bij een gemiddelde auto. Je levert wel wat kofferbak in maar nog steeds meer dan genoeg ruimte.
 

jorge

Nieuw lid
@jorge, dat kan niet achteraf. Als je die extra zitruimte niet nodig hebt zou ik het niet mee bestellen. Je kofferbak wordt kleiner en de achterbank van de 7 zitter staat een heel stuk verder naar voren, waardoor er achterin fors ingeboet wordt op beenruimte. Bij een kinderzitje is dat net het verschil tussen wel of geen trappelende beentjes in je rug ;)
 
Bovenaan Onderaan